Citation Flow i Trust flow

 

Citation Flow i Trust flow

Citation Flow i Trust flow


Nekako neprimetno i bez pompe najjači igrač na polju rangiranja veb stranica, Google, bacio je u nemilost čuveni PAGE RANK. Tu prazninu Google je morao je nadomestiti nekim drugim kvantitativnim i kvalitativnim pokazateljima.
Među njima svoje bitno mesto za rangiranje sajtova našli su sledeći pokazatelji:

  • autoritet domena (Domain auhority),
  • pouzdanost, odnosno nivo poverenja  stranica i domena (Trust flow) i
  • tok citiranja (Citation flow).


Naravno, nije sve tako crno-belo, pa je i merenje ovih parametara priviliegija onih koji imaju pristup ogromnim bazama podataka. Pretpostavljate, ni takvih igrača nema mnogo. Među njima izdvojile su se kompanije Moz i Majestic koje su upravo zahvaljujući posedovanju relevantnih baza podataka, ili pristupu istim, razvile softverska rešenja koja se veoma često uzimaju kao dovoljno dobra u analizi linkova. 

Postojanjem ovakvih nazoivimo ih nezavisnih i dovoljno pouzdanih sajtova, Googlu je olakšano rangiranje nekog sajta u zavisnosti od njegovog kvaliteta, autoriteta ili pouzdanosti. Da pogledamo koje su razlike između Citation flow (CF) i Trust flow (TF) i kakva je njihova međusebna interakcija. 


Šta je Citation Flow (CF)?


Citation flow meri popularnost povratnih linkova nekog sajta bez razmatranja kvaliteta istih. Mašine za pretragu umeju da prepoznaju stranice koje imaju veliku vrednost ovog paramtera (CF), ali umej i da kazne ovakve stranice ukoliko su izvori tih linkova kompromitovani. Najčešće jako velika vrednost CF iza sebe krije nekvalitetne linkove.

Sa druge strane, pandan zakonu malih brojeva, kada sajt ima veliki broj povratnih linkova, on će svakako biti uticajan u nekoj meri uticajan i imati visok CF.
Treba znati da ukoliko se poveća Trust flow, povećaće se i vrednost Citation flow-a. Ali, ukoliko se poveća CF,  nije sigurno da će se i TF povećati.

Možemo konstatovati da ukoliko vaš sajt ima povratni link na nekom sajtu koji ima veliki citation flow, imaćete i vi visok CF. Ali ukoliko imate link na sajtu sa visokim FC, ali niskim TF, onda će to negativno uticati i na vaš trust flow. 


Šta je trust flow (TF)?


Ovaj pokazatelj analizira pouzdanost nekog sajta mereći njegov kvalitet. Kvalitet je osnovni pokazatelj ovog faktora.

Ukoliko je link koji vodi na vaš sajt autoritativan i kvalitetan, povećaće vaš TF.

Dobiti visok TF je znatno teže nego dobiti visoki CF. Setite se razmene linkova, kada ste želeli dobiti povratni link sa nekog od sajta koji je bolje kotiran od vašeg. I tada se znalo da povratni link sa takvog sajta podiže rejting vašeg sajta. Često su webmasteri postavljali link kvalitetnih sajtova na osnovnu stranu a za uzvrat dobijali lpovrtane linkove sa ne baš tako autoritativnih stranica (ne sa glavne stranice).  I danas je kod nas prisutna ovaj vid razmene linkova, pri kome većinu benefita crpe kvalitetnije stranice. 

Shodno prethodnmo navedenom, očekivano je i realno da vrednost citation flow-a bude veća od vrednosti trust flow-a.

Nikako obratno.

Zašto?

Zato što postoji se najlakše dobijaju linkovi koji nisu relevantni, a mnoge agencije i pojedinci upravo teže što većem broju linkova, često na uštrb kvaliteta.

Čak i ako imate strategiju građenja kvalitetnih linkova, iznova će se pojavljivati direktorijumi, adresari ili druge vrste sajtova, sa povratnim linkovima koji imaju nizak kvalitet. 


Trust flow
 

Po svemu sudeći, postoji direktna korelacija između trust flow-a i dobre pozicije na organskoj pretrazi, zato što Google nagrađuje sajtove sa visokim TF. Visoki TF znači da sajt ima dosta kvalitetnih povratnih linkova. Ukratko rečeno – takvi sajtovi su pozicionirani bolje. 


Kako koreliraju CF i TF


Postavlja se pitanje koji je najbolji odnos između TF i CF i kako optimizovati sajt u skladu sa ovim parametrima? Na primer, ukoliko je CF 20 a TF 40, odnos je 1:2. Najviši odnos je 0:9 (Google ima 98:99). 

Najbolji odnos je 1, dok je prosečan 0.50. Ukoliko jedan sajt ima veći odnos, imaće veći autoritet i veću pouzdanost. Ukoliko sajt ima CF koji je daleko veći od njegovog TF-a, nema sumnje da taj sajt ima mnogo loših linkova.  
 

Građenje linkova je strateški posao za svaki sajt. Taj posao treba poveriti profesionalcima jer se ovaj posao može kvalitetno raditi ako se poznaju mnogobrojni servisi i načini rangiranja sajtova. Odnosno posredno Google algoritam rangiranja sajtova.

 

Tekst je preuzet sa bloga Teshadesign


Autorski tekst: Nenad Savić


Komentari (1)

nenad

nenad

17-Jan-18 22:06:39 PM


Odlicn tekst. Ko se bavi optimizacijom sajtova mora stalno da bude informisan i u toku. Nema opustanja i minuli rad


Dodajte komentar