Šta očekuje rent a car industriju u budućnosti

SrbijaSpace

  1. Naslovna
  2. Naslovi

Šta očekuje rent a car industriju u budućnosti

 

Šta očekuje rent a car industriju u budućnosti

 Iznajmljivanje automobila je veliki biznis, smatra se da se godišnje u ovoj industrijskoj grani vrti oko 40 milijardi dolara. Malo se zna da je na početku u dvadesetim godinama 19 veka usluge rent a car agencija najviše koristili šverceri i pljačkaši banaka. Ali posao se raširio i ove usluge koriste poslovni ljudi, grupe studenata koji dele troškove, familije koji hoće da posete neko mesto, putnici na aerodromima koji  traže trasnport do grada...
 
Na svetskim tržištima dominiraju 3 firme: Herc, Avis Budžet i Enterprajs koji imaju udeo od oko 90 % tržišta u SAD, a prisutni su skoro u svim državama. Posebno ih ima na aerodromima gde postoji najveća potreba za njihovim uslugama (Herc i Avis Budžet imaju zajedno oko dve trećine aerodromskih operacija u svetu).
 
 
 
Karakteristično je bilo da oni već decenijama drže monopol, održavaju i dogovaraju cene na takvom nivou da ograničavaju razvoj manjih kompanija i nisu se previše trudili da se nadmeću i poboljšaju svoje usluge.
Ali nešto se menja, tehnološka dostignuća unose promene i u ovoj sferi, tako da rent a car agencije, čak i veliki igrači, moraju da menjaju svoju poslovnu filosofiju pošto trpe udare iz više pravaca:
 

Aplikacije za pametne telefone

Proces iznajmljivanja vozila nekad je povezan sa čekanjem u redovima na šalterima i gubljenjem vremena i živaca. Umorni putnici nemaju puno energije za razumevanje svih onih podataka i ekstra opcija koje se nude u ugovorima i kojima ih zatrpavaju radnici na šalterima rent a car kompanija.  Pametni telefoni omogućuju online rezervacije tako što klijent popunjava obrazac a kompanija mu šalje kod za otključavanje autmobila koji ga čeka na obeleženom parkingu. Na ovaj način se preskaču redovi i klijent može da sedne u svoj unapred rezervisani automobil a da uopšte ne sretne službenike firme. Na ovaj način posedovanje šaltera na aerodromu i plaćanje ljudi koji ga opslužuju postaje nepotrebno.
 
 
 

Novi biznis modeli u iznajmljivanju i delenju vozila

To su „Caršering“, autoklubovi (forma deljenja automobila koji se „podiže“ sa parkinga  pri tome koristi se kartica kluba, i ostavlja se na parkingu koji je najbliži destinaciji), Uber, Taxify i sl. Auto klubove posebno vole mladi vozači, a teorija kaže da kada oni stasaju da kupe svoj prvi automobil kupiće taj na kog su već navikli u autoklubu.
 

Pojačan interes proizvođača automobila da se sami upuste u ovu sferu

Proizvođači automobila se polako vraćaju biznisu koji si svojevremeno napustili. Malo se zna da je Ford posedovao Herz, A General Motors je bio suvlasnik u Avisu, Reno ima franšizu koja se bavi izdavanjem svojih električnih vozila, Dajmler ima svoju rent a car firmu Car2Go, koja ima svoje ispostave u oko 30 gradova u Evropi i Americi.
 

Autonomna vozila

Očekuje se da ova vozila donesu revolucionarne promene. Najdalje je otišao Google sa svojim vozilom koje je dosada prešao 500 000 km bez incidenta. Ova vozila koriste senzore kako bi locirale prepreke koje im se nalaze na putu, a moćni procesor obrađuje informacije brže i tačnije od ljudskog mozga, pazi na saobraćajne znake, na prekoračenje brzine, na pešake, bicikliste i druga vozila. Ovakvim vozilom je moguće izaći sa prijateljima na piće i bezbedno se vratiti kući, završavati radne zadatke dok se putuje ne gubeći vreme u saobraćaju, poslati decu u školu, samo nebo je granica.

 
image of self driving car from google
Googlovo autonomno vozilo
 
 

Pametni automobili

 

Zamislite situaciju da Vas automobil pozdravi po imenu, namesti upravljač i sedište po vašim karakteristikama, poveže se sa vašim kompjuterom ili vašim pametnim telefonom kako bi skinuo plan vožnje, gde i kada treba da stignete, kakvu muziku volite. To je već sada moguće, Google(ponovo on) je razvio aplikaciju Android Auto za smartfon koja povezuje Google nalog klijenta sa kompjuterom u automobilu koji preuzima podatke smeštene u istoriji naloga, i koje koristi da prilagodi vožnju željama i potrebama putnika.
 
 

Auto koji se sam popravlja

 

Ukoliko klijent ošteti auto on mora da plati za štetu, posebno su česte i neprijatne ogrebotine. Ali pojavio se novi izum: auto boja koja se sama obnavlja  Radi se o specijalnoj komponenti koja apsorbuje sunčeve zrake i tu energiju koristi da bi sanirala ogrebotine. Naravno, ukoliko je oštećenje veliko, ne može se popraviti, ali za manje ogrebotine je vrlo efikasno.
 
 
 

Umesto zaključka

 

Ove promene utiču (još bolje je reći uticaće) na rent a car agencije na taj način što će one morati da poseduju i da nabavljaju ovakva vozila kako bi ostali u trci, ali auto-industrija, kako i visoko tehnološke firme (Google, Amazon, Apple, Tesla Motors) koje ulaze u ovaj sektor, imaju velike komparativne prednosti, mogu se uspešnije izboriti za svoje interese i istisnuti već etablirane rent a car kompanije. One moraju da budu svesni šta ih očekuje kako bi na vreme i spremni dočekali ove promene i promene svoje poslovanje kako bi ostale konkurentne na tržištu.
 
 
 

Autorski tekst: srbijaspace.rs


← Prethodni tekst   /   Naredni tekst →



Komentari

webmaster,    04-Jan-2018 1:59pm

 Novosti rejting

Uh! Koliko moćan članak! I koristan naravno. Kada bi prosečnog građanina Srbije pitali šta je Uber, teško da biste iz odgovora shvatili značenje ovog pojma. Jer u svakom slučaju, dobili biste odgovor. Jer se ovde ljudi u sve razumeju. Ne koriste matematičke metode, niti najbolja iskustva iz prakse, već se iskljulivo oslanjaju na svoju intuiciju i ono što su poslednje zapamtili preko popularnih medija - čitaj njegovog veličanstva televizora.

TV aparata za one koji još uvek ne prepoznaju. Ili, prosečan građanin ove naše lepe i lijepe otadžbine, ne korisit previše rent a car usluge. Nema para za taj luksuz i tu se završava svaka dalja diskusija o njegovim zanimanjima za nove tehnologije u oblasti rent a car usluga, nova transportna sredstva, jer taman je naučio da se švercuje u ovim posotječim prevoznim sredstvima. Ipak, nije sve tako sitničavo.

Postoji onaj deo populacije koji je pre ili baš pre otišao negde iz ove dembelije, pa ga još uvek nostalgični porivi vraćaju ka ovim krajevima. Oni naravno, koriste rent a car usluge, koristili bi i Uber BLA BLA i autonomna vozila, ali nemaju baš preveliki izbor. Ovo je ipak Srbija. Njihovi novi životni standardi, kao i većine tog zapadnog sveta koji na ne razume, podrazumevaju korišćenje novih tehnologija jer su u funkciji održavanja kvaliteta njihovog življenja.

Takođe i taj strani svet koji nekim čudom dolazi ovde, a da, ipak smo poznati po tim provodima i snajkama u tim objektima, pa čak i na ulicama, dakle taj stranski svet itekako koristi rent a car i sve što mu obogaćuje boravak kod nas. I tako, nove tehnologije dolaze, stare se ne daju, ali ne možemo a da ne primetimo da se sa ta čudesa prave za neke druge ljude, za neke druge standarde, za neke dublje džepove.

A gle magije, koriste se ovde, na našim prostorima, Sve za kulturu, biznis i profit.


Dodajte komentar