SrbijaSpace logo

Kako naziv brenda utiče na svest potrošača

 

Kako naziv brenda utiče na svest potrošača

Količina infromacija koju svakodnevno treba da obradimo rapidno raste. U tom mnoštvu svega, konkurencije, ponuda brendova, reklama kako prepoznati one koji su nama prihvatljivi?

Kako se baš njih setiti kada nam zatreba na primer rent a car usluga? Ili kada treba da se preselimo, ko nam je u pameti?

Jedan od načina je brendiranje i svedoci smo da mnoge firme koriste uspešnost brenda u jednoj oblati kako bi proširili delatnost u sasvim suprotnim oblastima. Korisnika usluga, potrošača, kupca treba konstantno podsećati na vašu prisutnost. Da vas ne zaboravi, da ne pokloni poverenje konkurentskoj firmi. I naravno, treba pratiti, razumevati i prilagođavati se zahtevima svojih korisnika.

Jer brend je vaš i samo vaš prvi kontakt sa ciljnim konzumentima. Sve u jedan. I ime firme, i pojam, i ključna reč, i znak i simbol i imidž i personalizacija. Vaš način da vas i vaše proizvode ili usluge najpre i čim pre identifikuju, povežu i naprave razliku od konkurencije.


Kako zadržati kupca snagom brenda?


BrendiranjeHm, jednostavno, biti mu u fokusu kada njemu zatrebaju usluge koje vi nudite. Ili, biti mu negde u malom mozgu pa će on koristeći razne servise poput Google pretrage, lako preko brend fraze doći do vas. Nije ni šala niti trač da nekoliko desetina svetskih brendova vladjau planetom. Prepoznatljiv brend je formula uspeha. Ali, dok to mali lokalni direktorčići i vlasnici lokalno uspešnih firmi shvate, globalni konkurentski brendovi ih dovode do očaju. Jer za njih osim lokalnog niko nije čuo a za globalne brendove svi jesu.

Konkurencija je surova, a brend je nešto što stvara katastrofalnu prevagu u korist velikih. On obezbeđuje prepoznatljivost i odskakanje od konkurencije. 

Ukidanjem granica poslovanja, kada su vam preko noći konkurenti koji 100 godina funkcionišu i iza kojih stoje skoro neograničeni budžeti za marketing i reklamu, nastaje grozničava potreba da i vas porepiznaju. Da se izdvojite po nečemu, a naziv brenda je udarna igla za opstajanje, razvoj i dominaciju nad konkurencijom. 

Naravno, iskusni prodavci znaju šta im je cilj. Krajnji konzument, njegove navike, njegov um u koji treba usaditi aksiomatski stav da je vaš brend broj 1, i da nema potrebu za drugim jer kod vas ima ono što njemu treba. Naravno, brend sam po sebi nije ni daleko dovoljan da učlini vaše proizvode ili usluge boljim od konkurencije. Kvalitet proizvoda ili usluge se podrazumeva.


Šta brend treba da poseduje?
 

  • Unikatnost, odnosno dovoljnu različitost u odnosu na konkurenciju.
  • Prepoznatljivost iskazanu kroz jednsotavnu upamtljivost
  • Korelaciju naziva sa suštinom proizvoda ili usluge
  • Univerzalnost, ili primenljivost brenda u različitim sferama poslovanja
  • Prihvatljivost od strane ciljnih konzumenata

 

Kako doći do uspešnog brenda?


Ne postoji čarobna formula za izgradnju uspešnog brenda, ali postoje tehnike, taktike i strategije koje donose uspeh. Brend mora da dospe do ciljne populacije, da bude prisutan i da stvara pozitvine emocije kod konzumenata. Kada jednom dospete do kupca ili potrošača, odnosno vašeg korisnika, treba da stvorite pozitivnu sliku o sebi i da je održavate kao večni plamen. Vaš korisnik treba da ima osećaj zadovoljstva, poverenja prilikom konzumiranja vaših proizvoda ili usluga. 

Ipak, vlasnici firmi a posebno web sajtova treba da znaju da brendiranje nije jednostavan posao. Ovaj posao zahtevu upornost, kreativnost, sinergijski rad i interakciju marketinške agencije i firme kojoj se radi ovaj posao. 

 

Primeri uspešnih brendova

 

Naravno, primeri su uvek potvrda ili demant naših stavova po ovom pitanju. Iskusniji konzumenti reklama će se setite se krilatice, maksime ili parole, biznis ali fer menadžer nekretnine. Sledeći popularnost tog brenda, nastao je i brend renta car menadžer. Linija uspeha se prelila u sasvim drugu oblast, iz nekretnina na rent a car.
Pobrojaćemo još neke brendove koji su kroz naziv našli pravu vezu do krajnjih korisnika: Unirent, Selidbe Milošević, Istrebljivač, Eko End, MMS Auto, Invekta, SrbijaSpace, PronadjiAuto, NekretnineBre.

 

 


Autorski tekst: SrbijaSpace.rs


Komentari (5)

poslednji car

istrazivanje i promocija brend fraza u realnom vremena su vrh digitalnog marketinga. na ovoj adresi je jedan od vrhunskih tekstova na tu temu.



(Dobar) +3
(Slab) 0
05-Feb-20 16:27:22 PM



Majstorica

Evo, imam super nik ali sta sa njim? Dobro ime ili brend je kreativna i strategijska kategorija. Odnosno, samo polazna tacka. Ima još puuuuuuuuuno posla od imena do pravog brenda.



(Dobar) +1
(Slab) 0
06-Oct-18 14:41:40 PM



Gost

Da. Brend je moćna kategorija. Primer: žuti mravi koji se skoro pa svake godine volšebno pojave na kuhinjiskim elementima. Vizit karte niko vipe ne čuva, telefoni pretrpani svim i svačim, ko bi se pa setio firme za dezinsekciju koja je bila prošli put. I? Što nam je činiti? Brend u pomoć! Setih se firme Istrebljivač, jer tog imena je teško ne setiti se. Dakle, naziv brenda sugeriše i delatnost koja se lako pamti kod mene kao krajnjeg potrošača. Veoma pametno osmišljeno. Naravno da sam ih zvao, rešio problem za ovu godinu i valjda još neku.

(Dobar) +3
(Slab) 0
23-Aug-17 14:02:02 PM



Miki

Jednom sam čula da je svaka reklama dobra reklama, ipak se ne slažem sa tim, pošto postoji i negativna reklama, znači da ipak onaj ko ih pravi treba da zna kako se to radi. Jednostavno ljudska psiha je čudo, može firma biti dobra koliko hoćete, ako im je marketing loš, ko će pa čuti za njih.

(Dobar) +1
(Slab) 0
20-Jul-17 14:44:11 PM



Preduzetnik

Surovo ali istinito. Možda i nepravedno ali proitvo ljudkse prirode se ne može. Da sam ovo znao pre 10-tak godina sve bi bilo mnooogo mnogo bolje :) .. Ih, ko smisli taj brend.

(Dobar) +2
(Slab) 0
20-Jul-17 12:35:48 PM



Dodajte komentar