Najčešća pitanja za rent a car
Većina korisnika, koja se prvi put susreće sa uslugama rent-a-car agencija, ima pitanja i nedoumice vezane za njihove usluge, ali i samo vozilo. Isto tako, svaka rent-a-car agencija je specifična i možda ima pojedine drugačije segmente poslovanja. Zato smo mi tu, da vam odgovorimo na najčešće postavljena pitanja upućena rent-a-car agencijama.
1. Koji su osnovni uslovi za iznajmljivanje vozila?
Odgovor: Osnovni uslovi za iznajmljivanje vozila su:
2. Koliko minimalno može da traje dužina najma vozila?
Odgovor: Minimalno trajanje najma može biti 24 časa (1 dan).
3. Da li je moguće produžiti vreme najma?
Odgovor: Klijent može produžiti najam samo uz odobrenje rent a car agencije.
4. Da li je moguće rezervisati određeni model vozila?
Odgovor: Moguće je. Kod nas postoje grupe vozila u okviru kojih je moguće izabrati odgovarajući model vozila.
5. Gde i kada je moguće preuzeti ili vratiti vozilo?
Odgovor: Vozilo je moguće preuzeti/vratiti u poslovnici rent-a-car agencije ili da bude dostavljeno/vraćeno na dogovorenu adresu, uz doplatu. Vozilo je moguće preuzeti/vratiti u okviru radnog vremena ili izvan njega uz doplatu.
6. Šta sadrži ugovor o najmu vozila?
Odgovor: Prilikom preuzimanja vozila, obavezno se potpisuje ugovor o najmu koji sadrži sve dogovorene uslove i rokove najma, cenu, podatke o iznajmljenom vozilu, podatke vozača i osobe ili preduzeća koje plaća najam. Klijent sa potpisivanjem ugovora dobija ovlašćenja da upravlja iznajmljenim vozilom i odgovoran je za vozilo za vreme trajanja najma.
7. Da li je neophodan depozit pri iznajmljivanju vozila?
Odgovor: Depozit je neophodan pri rentiranju vozila tokom trajanja celog najma.
8. Koliko iznosi depozit pri rentiranju vozila?
Odgovor: Iznos depozita se određuje na osnovu dužine najma vozila i kategorije vozila. Depozit predstavlja iznos koji se na osnovu pred-autorizacije samo rezerviše na kreditnoj kartici (novac je i dalje na kartici ali ga ne možete koristiti za drugu svrhu). Kada se vozilo vrati u agenciju, vrši se obračun i naplata troškova.
9. Da li se depozit polaže u gotovini ili preko kreditne kartice?
Odgovor: Depozit je moguće položiti isključivo putem kreditne kartice. Depozit je moguce ostaviti za manju i srednju kategoriju vozila i u kešu i on je od 300 do 500 eura u zavisnosti od kategorije vozila. Za veća vozila npr. oktavija superb, obavezna je kreditna kartica.
10. Kako se i kada izvršava naplata najma vozila?
Odgovor: Pri povratku vozila u agenciju, vrši se naplata troškova i najma, na način koji sami odaberete – kreditnom karticom, uplatom na tekući račun ili gotovinom. Takođe, nakon izvršene uplate, otkazuje se pred-autorizacija depozita na kreditnoj kartici i rezervisana sredstva se oslobađaju za korišćenje u bilo koje svrhe.
11. Koje vrste osiguranja postoje?
Odgovor: Postoje dve vrste neophonog osiguranja. To su: CDW - osiguranje od štete sa učešćem i TP osiguranje od krađe sa učešćem kao i dva dodatna osiguranja, koja niste obavezni da posedujete: SCDW – KASKO osiguranje od štete i krađe bez učešća i PAI – lično osiguranje svakog putnika.
12. Koji je postupak ukoliko nastane šteta na iznajmljenom vozilu?
Odgovor: Ukoliko se dogodi šteta na rentiranom vozilu, klijent je u obavezi da postupi po sledećim pravilima: • Neophodno je odmah obavestiti policiju, kao i rent-a-car agenciju kod koje je vozilo iznajmljeno, • Klijent treba da zapiše podatke o drugim učesnicima događaja, • Da popuni izveštaj o nesreći/krađi/šteti pri vraćanju vozila u agenciju, • Da kreira kratku izjavu u kojoj će opisati uzroke i okolnosti u kojima je došlo do nesreće/štete/krađe. Neophodno je znati da je policijski zapisnik obavezan kod svih vrsta osiguranja. Bez policijskog zapisnika, pun iznos štete će snositi korisnik.
13. Da li je moguće iznajmiti sedište za bebu i decu?
Odgovor: Shodno zakonu koji propisuje obavezno sedište za decu starosti do 3 godine, moguće je iznajmiti sedište za decu, a neretko ono dolazi kao gratis oprema.
14. Da li iznajmljujete GPS navigaciju?
Odgovor: Da, moguće je iznajmiti i GPS navigaciju, ali se isto neretko dešava da dolazi u kompletu gratis opreme pri rentiranju vozila.
15. Da li se sa iznajmljenim vozilom može prelaziti granica?
Odgovor: Da, moguće je sa iznajmljenim vozilom ići na međunarodne relacije, ali je ovo neophodno naglasiti pri iznajmljivanju vozila kako bi se obezbedilo validno osiguranje i zeleni karton, po potrebi.
16. Da li vozila sadrže opremu u skladu sa vremenskim uslovima?
Odgovor: Da, ukoliko je u pitanju zimski period na vozilu se nalaze zimske gume, a takođe u vozilu se nalaze lanci i propratna oprema. Naravno, sa dolaskom letnjeg perioda, vozila se servisiraju i montiraju im se letnje gume.
17. Trebam li proveriti stanje vozila pre početka najma?
Odgovor: Trebali biste proveriti stanje vozila pre preuzimanja i zabeležiti na posebnom obrascu o stanju vozila. Ukoliko se uoči neka nepravilnost neophodno je obavestiti rent-a-car agenciju.
18. Može li vozilom da upravlja i još neka osoba osim mene?
Odgovor: Može, ali je neophodno pri najmu da naznačite koja je to osoba. Takođe, treba da se navedu podaci ove osobe. Nadamo se da smo odgovorili na većinu vaših pitanja, ali ukoliko postoji neko koje smo propustili budite slobodni i kontaktirajte nas. Mi smo tu za vas.