Kako da bez većeg ulaganja povećate promet u svojoj trgovini?
Trgovine su uslužne delatnosti koje prodaju robu ili usluge. Zarada im zavisi kako od kvalitetne ponude tako i od načina na koji se ti proizvodi prodaju i predstavljaju svojim kupcima. Zbog toga je važno pronaći najbolju kombinaciju za uspešnije poslovanje, a da to pri tome nije previše skupo.
Promet se može povećati na razne načine, kako sa boljim upravljanjem u samoj trgovini, tako i nekim poboljšanjima koji ne koštaju puno, a donose veliku promenu u prometu. Ovo su naši saveti.
Čak i da imate najbolji proizvod na svetu ako nije dobro prezentovani i ponuđen pravilno prodaja neće biti ostvarena ili će malo kupaca prepoznati pravu vrednost proizvoda.
Asortiman treba da bude vidljiv, raznovrstan i pregledan. Važno je pratiti želje kupaca pa ponudu nadopunjavati onim artiklima koji su potrebni i traženi. Tako se predviđaju potrebe kupaca, a trgovina uvek ostaje aktuelna i promet ne pada.
Google pay je usluga koja se dobija od banke i daje mogućnost beskontaktnog plaćanja mobilnim telefonom. Za nju je potrebno imati terminal za beskontaktno plaćanje koji se koristi i za kontaktno i beskontaktno plaćanje karticama.
U ovom slučaj je razlika u tome što kupac ima sve kartice u digitalnom obliku, u svom telefonu i sa njima plaća tako što jednostavno prisloni mobilni i odmah očita transakciju. Nema potpisivanja, nema ukucavanja PIN pa je sve mnogo brže i efikasnije nego inače.
Promet raste tako što više mušterija može da plati u toku radnog vremena i radije biraju vašu trgovinu jer im štedi vreme, ali i novac. Novac se štedi jer se plaća račun tačno koliko iznosi, nema kovanica na koje se mesečno izgubi na stotine dinara pa više novca ostaje na računu.
Osim ovoga, važno je i da prodavci budu umešni pa da nenametljivo predstave proizvod i asistiraju pri kupovini što kupcima odgovara.
Dobro dođe i pomoć pri pakovanju i nošenju kesa tako da su sve ovo stvari koje utiču na kvalitetniju uslugu, a samim tim i na veći promet u trgovini.
Prema istraživanju kupci više vole da kupuju u prostranim lokalima koji su u prizemlju. Trebalo bi da imaju pristup kolicima za kupovinu i dovoljno prostora za sve kupce, a naročito ako je samousluga u pitanju.
Pored samog lokala važno je da i lokacija bude pogodna, da ima pristup sa više strana, da ima parking prostor i dovoljno mesta za sve kupce. Na ovom sistemu funkcionišu i veliki trgovinski lanci gde je pored cene i ponude važna i lokacija objekta i parking mesta. Zato kupci češće biraju ovakve opcije za nabavku, a oni imaju veliki promet.
Profit trgovine zavisi od mnogo faktora i mnogo faktora može da pomogne da se on uveća. Nekada je saradnja sa bankom i Google pay odlična odluka, a pored toga je važno imati dobro prezentovan asortiman uz pomoć vičnih prodavaca i dobre organizacije, a ako je i lokacija odlična onda je verovatnoća uspešnog poslovanja jako visoka.
Slike: https://www.pexels.com/photo/woman-with-mobile-at-counter-in-shop-6925800/