Kako je tehnologija promenila navike potrošača?

 

Kako je tehnologija promenila navike potrošača?

Kako tehnologija napreduje sve više svakim danom, potpuno je normalno da utiče na razne sfere naših života. Što se tiče e-trgovine, ona je među najbrže rastućim industrijama a počela je i da menja neke naše potrošačke navike iz korena.

Naravno, tokom poslednje dve godine, ceo svet je bio suočen sa pandemijom i raznim merama koje su išle uz nju kako bi se sačuvalo zdravlje. Ova situacija nam je još više pokazala koliko e-trgovina može biti korisna. Imajući u vidu kako se tehnologija konstantno razvija, evo kako je promenila navike potrošača do sad.


Više se kupuje od kuće


Kako je pandemija jedno vreme skratila radno vreme prodavnica i držala nas zatvorenima u svojim kućama, nije ni čudo da je došlo do većeg interesovanja za kupovinu od kuće. Od prodavnica mešovite robe do onih specijalizovanih za sportsku opremu i tehniku, sve više prodavnica sada ima vebsajt preko kojeg se lako mogu poručiti proizvodi koji će nam stići na kućnu adresu u roku od par dana. Isto tako je mnogo lakše pratiti popuste onlajn nego svaki dan ići do prodavnice. Ovaj trend se pokazao toliko pristupačnim da se očekuje da mu popularnost neće opasti ni kada pandemija prođe.


Kupovina preko mobilnih uređaja se razvija


Dok kupovina od kuće raste, takođe se više kupuje preko mobilnih telefona. Telefoni su nam uvek pri ruci i nema potrebe da palimo računar kako bismo kupili nešto kad je kupovina dostupna posle samo par dodira ekrana. Tako smo u mogićnosti da kupujemo i kad nismo kod kuće. Ako nam zafali nešto na poslu, u teretani ili kadgod, lako možemo pronaći i poručiti proizvode preko mobilnog.


Naručivanje preko društvenih mreža je sve popularnije


Osim preko sajtova, kupovina se ovih dana sve više odvija i preko društvenih mreža. Na primer, lako je pronaći prodavce na Fejsbuku i Instagramu koji nude sve od kućnih aparata do odeće i kozmetike. Ove platforme su uvele opciju „kupi odmah“ što omogućava laku kupovinu svega što nam zatreba.

Takođe je moguće kontaktirati prodavce preko poruke da se što pre dobije neka bitna informacija o onome što kupujemo. Sve više i više društvenih mreža uvodi ovakve solucije kako bi privukli što veći broj korisnika.


E-banking i m-banking dolaze sa mnogo pogodnosti


Zahvaljujući tehnologiji, sada lako imamo uvid u svoj bankovni račun na računaru ili telefonu. Više nema potrebe da idemo u banku da vidimo da li imamo dosta para kako bismo nešto kupili ili kako bismo dobili čekove za kupovinu na rate. Sada je moguće dobiti keš kredit za samo par minuta putem interneta kako bismo kupili sve što nam je potrebno.

Samo jedan odlazak u banku kako bi se potpisali potrebni dokumenti je dovoljan za iznose do 3.500.000 dinara. Takođe je moguće plaćanje računa bez odlaska u lokalnu poštu ili filijalu i kupovina preko bezbednih sajtova samo unošenjem podataka sa platne kartice.


Brendovi se reklamiraju preko interneta


Brendovi su takođe svesni promena u ponašanju potrošača pa su naučili da se prilagode vremenima. Tako vidimo sve više reklama na internetu, bez obzira na to da li smo na Fejsbuku, Instagramu ili Jutjubu.

Dok je ovo bilo nešto što su samo velike firme mogle da priušte, sada se kompanije lako mogu oglašavati putem društvenih mreža ma kakav da im je marketinški budžet. Štaviše, Guglov algoritam zapravo favorizuje video sadržaj, što znači da će svi kojima je stalo do optimizacije veb sajta za pretraživače početi da proizvode više ovakvih reklama.


Ponuda se prilagođava kupcima


Opšte je poznato da društvene mreže i razni drugi sajtovi prikupljaju demografske podatke o svojim korisnicima i posetiocima. Koristeći naše objave, komentare, istoriju pretrage, filmove koje smo gledali i hranu poručili, internet prodavnice nam nude personalizovano šoping iskustvo koje kreira ponudu pravljenu posebno za nas, uključujući proizvode koje nas verovatno zanimaju. Ovo znači da uglavnom nema potrebe da tražimo proizvod satima pošto će nam iskočiti kao predlog u nekom trenutku.


Dostava je brza, sigurna i povoljna


Iako u Srbiji još nije dostupna isporuka na isti dan, potrošačima nije problem i da sačekaju par dana kako bi nešto stiglo, pogotovo ako to znači da ne moraju putovati u drugi grad kako bi nešto kupili. Cene dostave takođe nisu visoke dok neki sajtovi nude i besplatnu uslugu kada se pređe određeni iznos. Isto tako, lako je vratiti robu ukoliko veličina ne odgovara ili ima neki drugi problem.


Raste potreba za velikim distributivnim centrima


Imajući u vidu kako je kod nas internet kupovina sve popularnija, moguće je da će biti i veća potreba za skladištenjem i distributivnim centrima. Dok je nekim ljudima bavljenje dropshippingom dovoljno, drugi će verovatno pokušati da pronađu lokacije gde mogu da čuvaju robu i koriste automatizaciju kako bi isporučivali sve na vreme.


Kupovina glasom je takođe u usponu


Glasovna trgovina kod nas još nije popularna kao u svetu, uglavnom zato što tehnologija nije toliko uznapredovala. Ali kako sve više ljudi širom sveta koristi virtuelne asistente, porudžbine na osnovu podataka kupca, njihove istorije kupovine i cene proizvoda mogu biti kreirane za par sekundi. Sačekaćemo da vidimo kada će se ovo ustaliti i kod nas.

 

Tehnologija se razvija neverovatnom brzinom i ne čudi što utiče na sve delove naših života, uključujući i kupovinu. Da li se i vaše navike nalaze na ovoj listi?
 

Slika:
https://www.pexels.com/photo/macbook-pro-on-white-table-beside-a-miniature-shopping-cart-with-money-5632403/


Autorski tekst: Jelena Đurđević


Komentari (2)

Nadja

Pogotovo za vreme korona virusa se jos vise promenilo sve, ljudi bi da sve sto moze obave od kuce, sa jedne strane to je super jer stedi vreme, a sa druge strane nije bas jer se vise ne krecemo, zaboravili smo kako je izgledao "stari" nacin zivota. Bez tehnologije sada ne bismo ni znali kako da zivimo...

(Dobar) 0
(Slab) 0
22-Mar-22 12:46:35 PM



Nenad

E sad, to da je dostava sigurna brza i poboljna baš i nije. Bar ja imam takva iskustva. Dostava je spora i nije sigurna, par puta dobio sam drugi proizvod od naručenog pa smo se natezali da se vrati. Ima još puno da učimo kako bi se dostigli neki evropski standadi u vezi dostave.

(Dobar) 0
(Slab) 0
22-Mar-22 10:08:42 AM



Dodajte komentar