Kako kreirati evergreen sadržaj za web
Kreiranje sadržaja za web je zanimljiv posao, sa mnogo prilika za razvijanje originalnosti i kvaliteta. Međutim, ponekad sadržaj ima “rok trajanja”. Čak i kada govorimo o zanimljivom i dobro napisanom tekstu, u nekim slučajevima će biti relevantan samo izvesno vreme.
Evergreen sadržaj je nešto sasvim drugačije – dugo posle objavljivanja privlači gledaoce i donosi vrednost. Stoga je izuzetno koristan dio svake marketinške strategije. Šta evergreen sadržaj zapravo predstavlja, zbog čega je važan i kako da ga kreirate?
Evergreen sadržaj ostaje aktuelan i “svež” dugo vremena. Kada pravite marketinški plan i uključite ovu vrstu sadržaja, onda zapravo kreirate SEO sadržaj koji nije vezan za određeni trenutak u vremenu i trenutne događaje. Dakle, reč je o temama koje privlače publiku, izazivaju stalno interesovanje i služe svrsi u bilo koje vreme. Tako evergreen članci i uopšte svi sadržaji ovog tipa stvaraju relativno ujednačen promet. Premda pravovremeni sadržaj može imati nagli porast pregleda, uvek će kako zastareva imati i pad čitanosti/gledanosti.
Evergreen sadržaj dolazi u više oblika, ali neki od tipičnih primera su recenzije, vodiči za kupovinu, kako-da članci sa detaljnim uputstvima, saveti, pitanja i odgovori, pojmovnici i intervjui. Najbolje je što se može prilagoditi različitim industrijama, tako da je moguće kreirati ovaj dugotrajni sadržaj bez obzira na to kakva je vaša ciljna publika.
Ideje za evergreen sadržaj:
Ukoliko želite da stavite fokus na evergreen sadržaj, onda izbegavajte pisanje vesti, članaka koji su usmereni na trendove, kao i članke o pop kulturi ili sa statističkim sadržajima.
Evergreen sadržaj se vrti oko ključnih reči. Prema tome, prvi korak u kreiranju ovakve vrste content-a jeste istraživanje terminologije koja je najrelevantnija za vaše poslovanje.
Započnite razmatranjem tema relevantnih za vašu poslovnu oblast i razmislite kako one mogu pomoći vašoj publici. Potom usmerite istraživanje na ključne reči, koristeći alate kao što su Moz ili Google Trends. Za najbolje rezultate potražite termine s velikim obimom pretraživanja, jer te ključne reči pokazuju da je mnogo ljudi zainteresovano za određenu temu. No to obično znači i veću konkurenciju, pa ćete morati da uložite više truda.
Potom pronađite ključne reči koje su u trendu – ako ključna reč dostigne vrhunac i padne, budite sigurni da je neprikladna za evergreen sadržaj. Cilj je, dakle, fokusirati se na reči koje će biti dosledno tražene tokom vremena.
Kada imate svoje ključne reči i znate koje priče želite stvoriti, vreme je da napišete svoj evergreen sadržaj. Tekst obavezno mora biti povezan s ključnom reči. Kada neko pročita članak, trebalo bi da tačno dobije uputstva i korisne podatke koje najavljujete u naslovu. Ne pokušavajte koristiti popularnu ključnu reč za povećanje saobraćaja – a da pritom promovišete nešto nepovezano sa temom.
Kako biste osigurali uspeh, potrebno je da evergreen sadržaj bude dobro napisan. To podrazumeva content koji angažuje kupce i odgovara potrebama i interesima vaše ciljne publike. Proverite pre objavljivanja da li ima grešaka. Ostavite utisak profesionalnosti i kredibiliteta tako što ćete uložiti u kvalitet i pismenost. U timu koji radi planski na marketingu sadržaja treba biti i lektor za stručnu literaturu na stranim jezicima, ako je tema specifična i zahteva ozbiljan pristup.
Evergreen sadržaj mora biti verodostojan. Još jednom proverite da li je vaše istraživanje ispravno i koristite terminologiju kojom ćete pokazati da ste autoritet u toj oblasti. Izbegavajte žargone i komplikovana objašnjenja. Publika najbolje reaguje na koncizan i jasan materijal. Ovome će pomoći i ako podelite sadržaj u odeljke i pododeljke, jer ga čine lakšim za čitanje. Premda cilj jeste podstaći publiku da pročita celi tekst, istina je da ga ponekad ljudi mogu samo skenirati. Olakšajte im da pronađu tačne informacije koje žele tako što ćete podeliti sadržaj na jasno označene delove.
Izbegavajte fraze specifične za vreme, poput reči “juče”, “danas” i slično. Ne želite da se sadržaj čini zastarelim kada ga neko pročita mesecima ili godinama kasnije.
Polazna tačka je uvek da pronađete relevantne ključne reči koje se visoko rangiraju. Potom, ako se usredsredite na kreiranje jasnog, dobro napisanog sadržaja koji pomaže vašoj publici, onda ćete sigurno dobiti i kupce za svoje proizvode, odnosno usluge.
Evergreen sadržaj je vredan, jer kontinuirano privlači čitaoce. Uz prave ključne reči i sa fokusom na bezvremenost, ovakav SEO sadržaj ima potencijal da se visoko kotira na pretraživačima. Istovremeno usmerava promet na vašu web lokaciju i pomaže u izgradnji back link-ova. Povratne veze sajtu veći kredibilitet i pomažu da se u pretrazi rangira u vrhu.
Tekstovi evergreen tipa bi trebali biti vezani uz vaše poslovanje i pozicionirati brend kao lidera u industriji. Ovo je posebno tačno ako se rangirate na prvoj stranici rezultata pretrage za relevantne ključne reči, dajući publici poverenje u svoje znanje. Tako će više ljudi ulaziti na sajt da čita članke, što je više nego korisno – generisaćete potencijalne klijente i izvesno povećati prodaju.
Naravno, podrazumeva se da se za razliku od aktuelnog teksta kratkog “roka trajanja”, evergreen tekst može promovisati više puta. Dakle, možete ga deliti na svojim kanalima društvenih medija i još uvek privlačiti novu publiku. To u jednu ruku znači da se sa evergreen člancima smanjuje količina sadržaja koja vam je potrebna. Investiranje vremena i truda u njihovo kreiranje se, prema tome, višestruko isplati.
Fotografije: