Kako mala i srednja preduzeća održavaju tempo sa tehnološkim inovacijama?

 

Kako mala i srednja preduzeća održavaju tempo sa tehnološkim inovacijama?

 

Vlasnici malih ili srednjih preduzeća moraju imati u vidu mnogo aspekata vođenja firme. Od finansija do marketinga, bitno je da se ništa ne previdi. Međutim, u ovom tehnološkom dobu takođe je bitno da se bude u toku sa najnovijim trendovima. Većina velikih kompanija je već uvela razne tehnološke inovacije u svoje svakodnevne poslovne operacije.

Kako bi održala tempo, mala i srednja preduzeća bi takođe trebalo da razmotre ove novine i prilagode se promenama na tržištu. S obzirom da je neophodno da se ovo uradi na vreme i na odgovarajući način, informisanost je ključna. U nastavku teksta ćemo navesti šta vlasnici mogu da urade kako bi njihove firme bile u koraku sa vremenom i većim kompanijama.


Uvođenje online prodaje

Prodaja preko interneta nikako nije nešto novo ali, nažalost, mnoga mala i srednja preduzeća još uvek nisu odlučila da iskoriste potencijal koji ovaj način prodaje pruža. Otvaranje web prodavnice može privući nove kupce koji ne žive u istom gradu i tako pruža opciju napredovanja. Takođe, dostava je nešto što mnogo ljudi veoma ceni pošto nemaju uvek vremena da odu do radnje i kupe ono što im je potrebno.

Srećom, postoji mnogo firmi koje se bave pravljenjem i održavanjem internet stranica tako da ovaj korak ne bi trebalo da bude zanemaren, dok s druge strane, mnoge kompanije čak odluče da prodaju svoje proizvode samostalno preko društvenih mreža.


Omogućavanje online plaćanja

Osim online prodaje, mogućnost da se kupljena roba plati preko interneta je takođe nešto o čemu mala i srednja preduzeća treba da razmisle. Imajući u vidu da se platne kartice koriste sve više i više, nije neobično da ljudi jednostavno nemaju keš kada treba da preuzmu paket koji im stigne na kućnu adresu, pogotovo ako ne znaju kada da očekuju dostavu. Ovo se lako rešava uvođenjem plaćanja preko interneta. Međutim, neophodno je osigurati podatke kupaca kako ne bi došlo do neprijatnih situacija.


Primena video marketinga

Osim tehnoloških inovacija, potrebno je držati korak i sa načinom kako one utiču na marketinške strategije. Na primer, neophodno je osloniti se na video marketing. Kompanija Dialog d.o.o. je nedavno objavila na svom Facebook nalogu zanimljiv podatak da 55% kupaca odluči da pogleda video koji će im pomoći dok u prodavnici traže proizvod koji im je potreban. Povrh toga, video povećava angažovanost korisnika i privlači pažnju potencijalnih kupaca. Video sadržaji gde se detaljno opisuje kako je proizvod napravljen i kako se koristi su veoma popularni i korisni kada treba da se pridobije poverenje kupaca.


Pružanje korisničke podrške

Razne inovacije su omogućile mnogo brže pružanje korisničke podrške. Na primer, sada postoje botovi za ćaskanje tj. chatbot tehnologija. Ovi digitalni asistenti mogu da vode više razgovora istovremeno i dostupni su non-stop. To znači da korisnici mogu dobiti odgovor na pitanje u bilo koje doba dana, dok vlasnik i radnici ne moraju da troše vreme i resurse na ova, većinom rutinska, pitanja. S druge strane, treba omogućiti komunikaciju preko društvenih mreža kao i preko mejla i biti ažuran kako klijenti ne bi odustali i potražili isti proizvod kod drugog prodavca.


Implementacija pravih alata i programa

Kako bi preduzeće bilo konkurentno, potrebno je uvesti prave alate i programe za određene zadatke unutar firme. Recimo, postoje razna digitalna rešenja koja mogu povećati produktivnost i tačnost radnika. Takođe, moguće je pratiti koji je radnik koliko posla uradio. Aplikacije i softver koji su dostupni za sve vrste platformi od računara do tableta i telefona mogu da pojednostave mnoge aktivnosti, kao i da olakšaju i ubrzaju organizaciju i komunikaciju između zaposlenih.


Korišćenje cloud tehnologije

Cloud tehnologija je definitivno veliki faktor što se tiče programa koji ubrzavaju razmenu informacija. Postavljanjem određenih dokumenata na Google Drive ili Dropbox, mnogo je lakše pristupiti im, deliti ih sa saradnicima i unositi izmene. Naravno, ne smemo zaboraviti činjenicu da se ovako izbegava nepotrebno štampanje i upotreba papira što donosi i veliku uštedu.


Upotreba ERP-a

ERP (eng. skr. Enterprise Resource Planning) predstavlja proces planiranja poslovnih resursa. Ovaj proces obično zahteva poslovne softverske pakete koji mogu poboljšati kvalitet proizvoda i usluga koje kompanije pružaju. ERP uključuje aktivnosti koje upravljaju ljudskim resursima kao i poslovnim i finansijskim aspektima poslovanja.

Tehnološke inovacije često mogu da naprave velike promene na tržištu. Oni koji se prilagode na vreme i počnu da koriste pravu opremu će uspeti da opstanu i poboljšaju svoju kompaniju.
 


Autorski tekst: SrbijaSpace.rs


Dodajte komentar