Koliko zimsko vreme utiče na let privatnim avionom?
Pored trenutne pandemije Covid-19 loše vremenske prilike su drugi faktor koji može u potpunosti da obustavi mogućnost letenja. Zima je izazov za svaki vid transporta pa bi bilo dobro znati kako se ponašaju male letelice i kakvu uslugu mogu pružiti tokom loših zimskih uslova?
Da li postoje prednosti, kakva su ograničenja? Da li bi trebalo da u situaciji smanjenog obima komercijalnih letova ove zime da iznajmite avion i kako da pri tome prođete jeftinije?
Kada se kaže „let privatnim avionom“ većina ima asocijaciju na „luksuz koji je cenovno nedostupan“ i zato dozvolite da vam približimo ovu granu aero-transporta i to kako da ove zime putujete dosta bezbednije. Ostanite uz nas i nastavite čitanje da bi dobili sve informacije.
Ovo je možda i najveća prednost koja je najuočljivija baš kada vremenske prilike ne dozvoljavaju let. Komercijalni transport jednostavno otkaže polazak, ali najmom privatne letelice postoji opcija da avion i posada čekaju na poletanje sve dok se vreme ne poboljša.
Ista situacija je i za povratak, privatna letelica vas svakako čeka, ali u slučaju snega i smrznute piste može još sačekati bez otkazivanja polaska.
Sva čekanja od par sati ne menjaju cenu leta, a ona se prvenstveno formira na osnovu toga koliko sati provedete u vazduhu.
Manje letelice mogu sletati i na manje aerodrome što je velika pogodnost u slučaju kada su neki aerodromi zavejani i nemaju uslove za sletanje. Mala razlika u temperaturi može značiti da su negde uslovi povoljniji za sletanje i da se let može uopšte realizovati.
Privatne aero-kompanije svojim putnicima organizuju prevoz do i sa aerodroma, pa i u slučaju promene trase i mesta sletanja imaćete adekvatan transport.
Iako se to možda ne čini, manje piste mogu mnogo pre da profunkcionišu jer je potrebno održavanje mnogo manje površine i lakše je osposobljavanje za nastavak transporta.
Osim ove vanredne situacije, zima i praznici donose ogromne aerodromske gužve. Uvek neki let kasni, odlaže se ili je otkazan. Tada stotinu putnika ima isto pitanje „šta sada da radim?“.
Ukrcavanje na privatan let se odvija na posebnim terminalima FBO koji podrazumeva bržu aerodromsku kontrolu i čekanje u VIP prostorijama. Bukvalno se može doći 15ak minuta pre leta. A u slučaju da je vaš let odložen čekaćete u VIP prostorijama sa svojim saputnicima i lako ćete imati sve dostupne informacije.
Sneg i led na pisti su velika opasnost. Na 9.000 metara temperatura dostiže i -100 tako da letelice mogu da izdrže hladne temperature i vetar, ali led na pisti pri sletanju je veliki problem.
Kao što smo rekli, manji aerodromi mogu da brže očiste sneg i led, a privatne letelice to koriste i zato imaju najveći procenat uspešno izvedenih zimskih letova.
Magla je drugi činilac koji zimi pravi problem svim letovima pa i privatnim letovima malih letelica. Ako je vidljivost na aerodromu manja od 1.500m sletanje se proređuje i dok su velike letelice u problemu jer im treba veća pista, manje letelice samo izaberu obližnji manji aerodrom sa boljim uslovima i slete bez problema.
Vetar i kiša zimi mogu napraviti veliki problem, ali samo pri uzletanju i sletanju pa ako su veliki udari vetra ili pista ledi onda se let preusmeri.
Ovo su ekstremne situacije koje stručnjaci u avio-kompanijama pokušavaju da predvide tako što prate vremenske prognoze pre planiranja trase i razrađuju rezervne alternative.
Da može, naročito kada se karta za standardne letove kupuje u poslednjem trenutku kao što je to slučaj kada se letovi zimi otkazuju.
Ako je privatna letelica popunjena tj. sva mesta zauzeta onda kada cenu leta podelite po osobi doći ćete do cene povratne karte na prvoj klasi kod standardnih letova.
Sa privatnim aero-transportom nema presedanja, nema potrebe za plaćanjem hotela, nema gubljenja vremena…let se prilagođava vašim potrebama, a ne obratno.
Zbog svih ovih razloga odgovor je da, najam privatne letelice može biti jeftiniji od komercijalnog naročito ako se realizuje sa više osoba i prate sve smernice za dodatne uštede.
Kada kažemo „jeftini“ privatan let donosi još jedan benefit – visoke zdravstvene protokole koji gotovo sasvim onemogućavaju prenos virusa Korona, a složićemo se da zdravlje nema cenu.
Kompanije za privatan avionski prevoz nude još jednu dobru soluciju za prevoz nekoliko putnika kada uslovi na pisti ne dozvoljavaju sletanje aviona, a vama ipak treba let - unajmite helihopter! Svaki let se može realizovati samo je potrebno da se odlučite na transport koji je u skladu sa trenutnim vremenskim uslovima.
Kada je lepo vreme, vi imate vremena i nije problem ako dođe do odlaganja – komericijalni letovi su dobri, a za sve ostale situacije jedno rešenje je privatan avio transport.
Kako ćete vi putovati ove zime? Da li vidite smisao letenja privatnim letelicama i koju korist one donose? Čekamo vaše komentare, ostavite ih nakon čitanja ovog teksta!
Privatni avion se koristi u izuzetnim trenucima ne svaki dan to vazi za one koji nemaju veliki novac.
Definitivno je lakse i udobnije, ali retko ko ipak to moze da priusti, mozda biznismeni, politicari i estrada...
Sve su velike avio kompanije u krizi, manje se putuje zbog korone. Ne znam kakva je situacija na tržištu privetnih letova, ali ako stvarno cena karte nije veća ili bar nije puno veća onda pred njima je zlatno doba. Ja navijam za male avione, ipak je humanije i fleksibilnije putovati sa njima. Ako je cena pristupačna, naravno.
Pa dobro, ako nije last minute, privatan let je ipak malo skuplji od komercijalnog, ali kad dobro razmislim, svaku paru vredi. Sve je fleksibilno i sve može. Za razliku od komercijalnih kojima moraš da se prilagođavaš, privatni se prilagođavaju tebi i vremenskim uslovima. O, da, isplati se.