Mali i veliki servis automobila - korisni saveti za pravilno održavanje

 

Mali i veliki servis automobila - korisni saveti za pravilno održavanje

 

Mali i veliki servis su neminovne stavke u pravilnom i revnosnom održavanju vašeg vozila. Oni predstavljaju redovan pregled i popravku vozila, a izuzetno su značajni jer su preventiva za nastajanje i širenje kvarova u vozilu, i utiču na to da vaše vozilo bude bezbedno prevozno sredstvo koje neometano koristite.

Servisiranje vozila se radi u različitim intervalima zbog toga razlikujemo mali servis koji se radi češće, i veliki koji se radi nešto ređe. Takođe, oba servisa podrazumevaju određene provere, popravke i zamene, a čemu se radi i na koji način pravilo održavati vozilo pročitajte u tekstu koji sledi.
 

Veliki servis - šta predstavlja i kada ga treba raditi


Veliki servis se radi ređe u odnosu na mali, ali obuhvata veće kontrole i popravke. Na mestu gde ga obavljate potrebno je da postoji kompletna oprema i delovi koji služe za izvođenje ovog servisiranja.

Tako se u kvalitetnoj automehaničarskoj radnji nalazi sve potrebno za zamenu zupčanog kaiša, klinastog kaiša, španera, vodene pumpe, antifriza, rolera, a tu su delovi za Audi, BMW, Golf, Citroen i ostale brendova automobila koji se često voze.

Navedene radnje koje su deo velikog servisa su izuzetno važne, a o tome svedoči i činjenica da ukoliko se zupčani kaiš ne promeni na vreme i dođe do njegovog pucanja, može doći do havarije motora.
 

Kada treba raditi veliki servis?


Interval u kome bi trebalo raditi veliki servis nije precizno određen, i može se meriti kroz pređenu kilometražu, odnosno vremenski period od četiri do pet godina.

Naime, proizvođači automobila preporučuju interval u kome bi trebalo uraditi veliki servis vozila, ali s obzirom da mnogi danas kupuju polovne automobile biće potrebno da trenutak za veliki servis prepoznaju sami.

Opšte mišljenje je da  bi veliki servis trebalo raditi na pređenih 60 do 80 hiljada kilometara, odnosno na četiri do pet godina, ukoliko za to vreme pređete ovu kilometražu. Takođe, na vreme za veliki servis mogu dosta da utiču i uslovi u kojima ste vozili, odnosno da li ste se kretali po gradskim putevima, ili po lošem terenu i slično.
 

Mali servis - šta predstavlja i kada ga treba raditi


Mali servis deo je redovnog održavanja vozila koje bi trebalo obavljati na svakih godinu dana, odnosno na svakih pređenih 10 hiljada km. Malim servisom se vozilo kontroliše i “osvežava” a evo šta sve treba pogledati prilikom malog servisa.

Ovo servisiranje podrazumeva proveru, odnosno zamenu motornog ulja, kao i svih filtera u automobilu, u koje spadaju filter za ulje, gorivo, vazduh odnosno klima, i sve to kako bi se sačuvale optimalne performanse vozila.

Mali servis uključuje i zamenu svećica, grejača, tečnosti za kočnice, kao i rashladne tečnosti. Ove izmene i provere treba obavljati na godišnjem nivou jer one direktno utiču na bezbednost i udobnost svakodnevne vožnje, i zato treba izdvojiti trenutak u godini u kome će sva pažnja biti usmerena na njih.
 

Zašto ne treba preskakati mali i veliki servis automobila?


Autombil je jedna od najvećih investicija, i to ne samo onda kada kupujete auto, već na svakodnevnom nivou, počev od troškova za gorivo, pa sve do troškova za različite popravke i dorade.  Zato vlasnici automobila nastoje da uštede kada god je to moguće.

Ipak, štednja koja proizilazi iz izbegavanja velikog i malog servisa je vrlo opasna, i može dovesti do mnogo veće štete, a zatim i troškova, ukoliko se određeni delovi automobila ne neguju pravilno. Osim toga, servisiranje je neophodno kako bi se uočili kvarovi koji mogu ugroziti vašu bezbednost prilikom vožnje.

Baš kao što su redovni lekarski pregledi na godišnjem nivou potrebni čoveku, isto je potrebno i vašem mezimcu na četiri točka. Zato pronađite pouzdano mesto gde možete raditi servisiranje vozila, sklopite dugoročnu saradnju i odgovorno se ponašajte prema svom automobilu.

 


Autorski tekst: SrbijaSpace.rs


Dodajte komentar