Šta je konsijerž i šta podrazumeva konsijerž usluga?

 

Šta je konsijerž i šta podrazumeva konsijerž usluga?

Ako ste u nekoj agenciji videli ponudu za konsijerž uslugu i zapitali se šta je to i čemu služi, onda je ovo pravi tekst za vas.

Reč "Concierge" potekla je od francuskog izraza "Comte des cierges", što u prevodu znači "čuvar sveća". Ovaj izraz je nastao u srednjem veku i to na dvoru u doba kada naravno nije bilo struje, pa je plemstvo imalo među svojom svitom ljude koji su im bili dostupni u svakom trenutku za osvetljavanje puta.Mnogi će sad povezati da je konsijerž  isto što i domar, vratar ili čuvar, ali nijedan od ovih izraza ne obuhvata sve što konsijerž radi.

Da počnemo sa konkretnim objašnjenjem: već smo napomenuli u uvodnom delu da se početak vezuje za srednji vek tj. za Francusku srednjevekovnu kulturu, ali pravu afirmaciju i popularnost doživljavaju tek sa razvojem savremenog turizma odnosno hotelijerstva i ugostiteljstva.

Danas konsijerž usluge možemo osim u hotelima da nađemo i u rent a car agencijama, bankama, turističkim agencijama itd. Naravno i dalje kad se pomene konsijerž svima je asocijacija vrhunski hoteli visoke kategorije, gde odsedaju VIP klijenti.


Kako funkcioniše konsijerž u hotelu?


Svaki luksuzni hotel u kome odsedaju VIP gosti, poput muzičkih, filmskih zvezda, menadžera i biznismena  drži do svog konsijerž odeljenja, koji podrazumeva set različitih usluga:

  • Dočekivanje gostiju
  • Preuzimanje i prenošenje prtljaga
  • Davanje informacija u holu
  • Predaja ključeva od soba
  • Preuzimanje pošte za goste
  • Ispunjavanje specijalnih želja i zahteva gostiju

 

U hotelima funkcija konsijerža nastaje u 19.veku, kada se grade veliki hoteli po evropskim gradovima i kada ljudi počinju da putuju mnogo više.

Razvojem automobilske industrije sve više dobija na značaju, pa tako više nije bilo dovoljno imati samo portira, već kako je rastao broj stranih turista, više je bilo potrebe da se strancima boravak u nepoznatoj sredini učini što ugodnijim.

Konsijerž je u početku imao ulogu i lokalnog turističkog vodiča, a kako se razvijalo hotelijerstvo sve je više rasla potreba za personalizovanom uslugom.

Danas je konsijerž ključna osoba koja će od gosta napraviti lojalnog klijenta, a zahtevi idu od lakih pa do komplikovanih.


Šta je recept za uspeh konsijerža?


Ova usluga je sve popularnija svuda u svetu, možda Srbija mnogo zaostaje za razvijenim turističkim zemljama u tom smislu, ali raduje činjenica da se sve više ozbiljnih hotela, Rent a car agencija okreću u ovom pravcu.

Koje su najvažnije osobine koje treba da odlikuju uspešnog konsijerža?

  • Posvećenost
  • Ambicioznost
  • Spremnost i volja da se zadatak izvrši
  • Predanost poslu
  • Timski duh i saradnja sa ostalim zaposlenima
  • Diskretnost, nenametljivost
  • Brzo rešavanje problema

 

Konsijerž  je vaš lični domar, portir, vratar, po potrebi vozač, osoba od poverenja koja je na usluzi 24h gostu. Ovo je danas u svetu vrlo prestižna profesija koja zahteva strast prema poslu, vrhunsku angažovanost, posvećenost.

U Evropi ovim poslom se uglavnom bave muškarci, a u Americi je to posao gde dominiraju dame.


Da li je u 21. veku pored svih tehnologija i aplikacija potreban konsijerž?


Svi se mi na putovanjima oslanjamo na svoj telefon. Preko telefona nalazimo aranžmane, bukiramo letove, nalazimo rent a car agencije, kupujemo ulaznice…


Zato se i postavlja pitanje da li je konsijerž usluga neophodna i da li ima perspektivu?


Odgovor je: naravno da jeste!!!

Nijedna aplikacija, nijedan smart telefon ne može zameniti dobrog konsijerža.

Kao prvo konsijerž je mnogo dobro povezan i ima pristup stvarima do kojih drugi ne mogu doći. Ima kontakte, poznanstva i mrežu saradnika pomoću kojih se izvršavaju i  najzahtevniji zahtevi klijenata. 

Evo nekih interesantnih zahteva klijenata koje su konsijerži uspešno rešavali:


Salvador Dali konj hotel
 

  • Salvador Dali je tražio da mu u hotelsku sobu uvedu konja...
  • Konsijerž poznatog hotela u Njujorku je imao zadatak da organizuje gostu skok padobranom, ali je gost zahtevao da skoči potpuno nag
  • Stalni gost jednog hotela je zahtevao svom konsijeržu da mu kao poklon za suprugu pronađe gramofonsku ploču grupe za koju nije znao ni kako se zove, znao je samo par taktova pesme...
  • Organizacija veridbe uz prisustvo Bečke filharmonije
  • Čuvanje pudlice koja je došla u pratnji Mik Džegera

 

I na kraju konsijerž da ili ne

 

Verujemo da će se uvek ceniti personalizovana usluga na najvišem nivou koja, kao što smo već rekli više nije  vezana samo za hotelijerstvo. Sada konsijerž usluga postoji  i u banci, rent a car agenciji, turističkoj agenciji, kao i u luksuznim stambenim kompleksima.

Pišite nam u komentarima o utiscima i da li biste mogli sebe da zamislite u ovom poslu?

 

 


Autorski tekst: Anđelka Pavlović


Komentari (5)

Anna

Interesuje me koliko traje obuka za konsijerža, kako se vrši selekcija kandidata i da li su zbog velike zahtevnosti posla dobro plaćeni ? Inače me ovakav vid rada veoma privlači bez obzira na obimnost posla i odgovornost prema gostima.

(Dobar) 0
(Slab) 0
01-Sep-21 01:41:21 AM



Nada

Divan, tekst! Odavno nisam ovako uživala u čitanju. :) Konsijerž je domaćin, a bez domaćina, nema kuće. Tako da, bez obzira na automatiku, za njega će uvek biti posla. Dok sam bila mlađa, radila sam slične poslove i mogu samo da kažem da uopšte nije bilo lako. Više to ne bih želela.

(Dobar) +7
(Slab) 0
14-Apr-21 19:23:19 PM



Srecko

Teško je danas zamisliti profesiju u kojoj nemate ''konsijerž uslugu''.Konsijerž je dobro obučena osoba koja ima pristup poslu kojim se bavi ima kontakte, mrežu saradnika pomoću kojih obavlja odgovoran posao za firmu.On je taj koji osim usluge ostavlja dobar utisak prema klijentu i koji doprinosi imidzu firme.

(Dobar) +6
(Slab) -1
14-Apr-21 11:57:15 AM



Nomen

Nisam razumeo, šta radi konsijerž u rent a car agenciji

(Dobar) +8
(Slab) -1
14-Apr-21 10:13:24 AM



Nomen

odgovorio/a: Mina

U rent a car agenciji ta usluga podrazumeva iznajmljivanje automobila sa vozacem koji je na raspolaganju za sve sto treba.
(Dobar) +6
(Slab) -0
14-Apr 12:10:20

Dodajte komentar