Šta je landing stranica i kako se optimizuje?
Landing stranica je stranica sajta koja navodi posetioca na željenu akciju, a to je kupovina nekog proizvoda, registracija na sajtu ili neka akivnost koju smo želeli da isprovociramo od strane posetioca sajta. Ova stranica treba da poveže posetioca sa vašim proizvodom ili uslugom.
Da ga od zainteresovanog ili zagrejanog za ono što mu nudimo dovede do potencijalnog konzumenta.
Mnogi autori se trude da unesu u tumačenje ove fraze atraktvne pojmove. Ponekad i slatkorečive izvedenice pri čemu se često zanemaruje suština. Nebrojeno puta ćete pročitati da se na landing page "sleće" ili dolazi isključivo preko nekih marketinških akcija, odnosno da ovakve stranice nisu linkovane sa drugih stranica sajta.
Ipak, ostavićemo vama da prihvatite tumačenja koja vama odgovaraju, ali da razumete značaj, potrebu i efekat postojanja ovakvih stranica na sajtu.
Landing strana treba da bude dovoljno pregledna, informativna i atraktvna, odnosno da poseduje viralnost koja dovodi do željene konverzije.
Ko se malo bolje upozna sa Internetom ne može a da se ne susretne sa pojmom optimizacija. Optimizacija landing stranice je u stvari njeno prilagođavanje zahtevima ciljnih posetilaca (onih koje smo gađali našim marektinškim aktivnostima) kao i zahtevima mašina za pretragu, a sve u cilju povećanja broja konverzija odnosno njene efektivnosti.
Da. Lepo rečeno, prosečan čitalac možda ne bi najbolje razumeo značenje prilagođavanje. To nije obično niti bilo kakvo prilagođavanje stranice već ono koje čini tu landing page maksimalno konkurentnom za posetioce i algoritme za pretragu.
U skladu sa prethodnim pojašnjenjem optimizacija se vrši od kraja prema početku. Marketari, dizajneri i oni koji kreiraju formu i sadržaj postavljajući se u položaj i oko posetioca koji treba da izvrši željenu akciju.
Deluje lako, jednostavno ali nije baš tako.
Pokušaćemo da prenesemo neka iskustva, smernice, koje su se u praksi pokazale kao veoma delotvorne. Priče, saveti, dobri primeri koji treba da budu makar neki okvirni putokaz za one koji bi da učine svoje stranice moćnijim.
Moje omiljeno zapažanje o ovom pojmu je jasno predstavi svoj proizvod ili uslugu. Ipak, ako bih želeo da pokušam da nekome dam sugestije o ovim stranicama na koje se sleće onda bi to moglo da bude i na ovaj način:
Od 2013. google je u svoj algoritam za pozicioniranje sajtova uključio ekstenzije. Zbog toga je danas neizbežno koristiti neke dodatke prilikom oglašavanja. Klikovi na te dodatke se naplaćuju sem klikova na dodatke za recenziju, društvene napomene i napomene o ocenama prodavca.
Sitelinks Extensions: Dodatni linkovi koji vašoj ciljnoj grupi pružaju neku vrednost posetiocima i daju im bolji uvid u šta sve proizvodite/nudite.
Callout Ekstenzija: Ekstenzija koja omogućava dodatni tekst ispod tekstualnog oglasa. Za razliku od Sitelink ekstenzije, ova omogućava tekst u jednoj liniji gde klik na njega ne vodi do neke određene lokacije, odnosno, nije linkovan. Može se koristiti za promociju ponude koja je ograničena vremenom, sezonom ili godinom… Tekst treba da bude kratak, jasan i da daje informacije kojih nema u tekstu iznad (tekstu oglasa).
Structured Snippets: Snippet - i služe da bi dodali specifične informacije vezane za neki proizvod ili uslugu. Sastoji se od polja za heder i vrednosti (kojih ima više).
„Poziv na klik“ ekstenzija – omogućava poziv direktno sa Google-a. Potrebno je da unesete broj telefona.
Ekstenzija za poruku
Ukoliko želite možete svojoj ciljnoj grupi da omogućite da vam pošalje SMS samo jednim klikom.
Ekstenzija za lokaciju
Kada neko ko pregleda oglas preko mobilnog telefona klikne na adresu u oglasu pokreće aplikaciju za pregled lokacija koje telefoni imaju (većina smart-telefona). Na taj način potencijalni klijenti mogu lako da vas pronađu samo sledeći uputstva koje im aplikacija navigacije pruža.
Ekstenzija za cene
Ovo je posebno pogodno ako imate povoljnije cene u odnosu na konkurenciju. Zasto je ne istaći?
Ekstenzija za aplikaciju
Ukoliko imate aplikaciju za vaš biznis možete i nju sponzorisati na Google adwords.
Review ekstenzija
Ljudi vole proverene stvari a ova ekstenzija im omogućava da vide utiske vaših kupaca/konzumenata. To treba uzeti u obzir ako pokrećete novi biznis i imate mnogo konkurencije.
Evo jednog primera:
Jeste.
Iz više razloga. Marketinške kampanje poput plaćenih oglasa na Google ili Facebook su podrazumevani servisi za promociju landing stranica. Često i jedini servisi. E kad je tako onda ih treba maksimlano racionalno koristiti.
Optimizacija plaćenih reklamnih kampanja je investicija u marketinške agencije sa jako velikim povratom uloženog.
Kako se radi to ulaganje novca u plaćene oglase?
Da. Ne ide to baš kao u supermarketu. Platite Google neke novce i mirni ste. Stižu klijenti, kupovine, konverzije. Prosto, ne ide to tako. Google je napravio izuzetno složen sistem kako da vam nešto da za novce koje vi date njemu. I tu dolazimo do čuvenog pitanja, da li mogu sam da radim google ads plaćene oglase?
Naravno da možete i sami. Bez položenog sertifikata. Bez znanja SEO, bez znanja o landing stranicama. Bez znanja o mnogo čemu.
Ali ...
Ako uložite 100 rsd i dobijete nazad 10 rsd, možda ste izgubili 90 rsd. Ako uložite 200 EUR na Google ads a vrati vam se 100 EUR možda ste izgubili 100 EUR.
A gde je tu optimizacija kampanja?
A šta ako možete da uložite 200 EUR a dobijete nazad 500 EUR? Da li je to moguće?
Da li je to realno?
Jeste, ako se radi optimizacija plaćenih oglasa, odnosno Google ads, ulaganje može itekako da se isplati.
Ukoliko reklamirate luksuzna letovalista, bilo bi poželjno da zabranite ključne reči kao što su povoljno, jeftino itd.
U stvari, zašto se posebno obraća pažnja na mobilne platforme, pre svega na mobilne telefone?
Mnogo razloga. A jedan je neobično zanimljiv i poučan. Pretraga na mobilnim je premašila pretrage na desktop platformama. Sasvim dovoljan razlog da se prilagođavanju sadržaja stranica za mobilne platforme da pravi značaj.
Pre nego što pokušamo da pojasnimo optimizaciju kampanja, potrebno je znati šta je konverzija. Konverzija (eng. Convert) u bukvalnom prevodu znači pretvoriti. Naš cilj je da „pretvorimo“ posetioce u kupce.
Pomoću usluge Google Adwords Conversion tracking moguće je pratiti za pojedine ekstenzije konverzije i videti ukoliko je više konverzija sa mobilnog telefona. U tom slučaju je potrebno dodatno prilagoditi i optimizovati kampanju kao i sadržaj web stranice.
Landing stranica je vaš ogroman marketinški potencijal koji je 24 sata dostupan svim posetiocima. Veb sajt može biti vaš hiper market, vaša prodavnica koja će učiniti vaš brend prepoznatljivim.
Kreiranje i optimizacija landing stranice je posao za eksperte iz oblasti SEO.
Proverite da li ste implementirali i da li pravilno koristite Google ekstenzije.
Ulaganje u plaćene oglase, posebno Google ads je jedan od najpopularnijih i najefektivnijih načina za reklamiranje landing stranica koje treba da dovedu do željenog povećanja konverzija.
Optimizacija plaćenih kampanja, a posebno za moiblen platofmre je iskorak, ono što treba da bude jedna od pozitivnih prevaga u odnosu na konkurenciju.
Učiniti vaše strane na koje upućujete posetioce prepoznatljivjim, lepšim i vrednijim koristeći gore navedene smernice i pratite efekte istih.
Nažalost landing page je još uvek potcenjena i kod web dizajnera i kod SEO stručnjaka. Više su odgovorni ovi drugi zato što oni treba da uvide važnost odredišne stranice i da ukažu dizajnerima kako da dizajniraju tu stranicu i kako treba ona da izgleda.
Čak šta više neki vlasnici reklamiraju svoje proizvode pomoću Google dinamičkih oglasa, za koje je landing page izuzetno važna, a ona nije urađena kako treba i tako bace pare u vetar (tj poklone ga Googleu). Inače tekst je više nego prosečan.
Neko ko se razume ... Tekst je sasvim korektan. Pročitaj ga pažljivije i shvatićeš zašto i kome je namenjen.
Prijatelju da li si ti uopšte pročitao komentare? Apsolutno niko nije pohvalio tekst i što je najgore komentari su slabo vezani za temu.
Čekajte malo, svima se svidja ovaj tekst, ali ja smatram da nije dobar, da je nejasan, da je nedovoljno isrpan i da pomalo maši temu. Naslov je landing page i njena optmizacija, da bi tekst na kraju završio sa Google ADS kampanjama. Koliko znam na odredišnim stranicama, što je srpska reč za landing page (al hajde, preko toga mogu preći) nema ekstenzija. Možda je do mene, možda nisam u toku, ali molim vas objasnite mi gde grešim.
Zamisli landing stranica! Stručnjak, postoji li neka srpska reč ili ovako zvuči pametnije?
Landing page je sigurno najvažnija stranica sajta, ali je potrebno da je majstor kreira. Džaba vama i najbolji proizvod na svetu, ako potencijalnog kupca ne uspete da zainteresujete i zadržite na sajtu, animirate da kupi vaš proizvod. Teško da će se ikada vratiti na vaš sajt ili bar najveći deo njih neće vas više posećivati. A vi živite od prodaje.
Dobar tekst, možda je mogao i da se nastavi, nekako mi se naglo završio kada sam ušao u temu. Ekstenzija za lokaciju je fenomenalna stvar koju često koristim. Prilično je tačna, samo jednom me je navela pogrešno da kružim po gradu, i redovno se dopunjuje i ažurira što dodatno utiče na poverenje, odnosno povećan broj korisnika. O pozivu na klik da ne pričam. Jednostavno, a genijalno. Ranije prepisuj broj, pa prekucavaj... Kako smo živeli bez interneta i mobilnog ne mogu da shvatim.
Ljudi, možda ovo nema baš direktne veze sa temom, ali da li znati gde ima dobar kurs za copywriting? Ali neki ozbiljan, a ne da većinu kursa mlate o sporednim stvarima kako bi ubili vreme.
Da li je landing stranica naslovna ili je to bilo koja stranica sajta? Kako posetilac nalazi ovu stranicu ukoliko nije naslovna (a verovatno nije čim se drugačije zove)? I na kraju kako je prepoznajemo i da li je uopšte bitno za posetioca da zna da je na oj stranici ili je ona bitna za vlasnika? Unapred hvala na odgovorima.