Zašto kreirati sadržaj za svoj blog i kako to lako uraditi?
Kreiranje sadržaja (table of contents) za blog je jedan veoma bitan i često zapostavljen element uspešnog vođenja vašeg bloga. U ovom blogu ćemo upravo objasniti zašto treba koristiti sadržaj prilikom kreiranja vašeg bloga, kao i koji su najpopularniji tipovi sadržaja za blog.
"Ali pre svega, zašto uopšte treba kreirati sadržaj za blog?"
Sigurno je svima prilično jasno da što je tekst lakši za čitanje, to je veća šansa da će ga vaši čitaoci pročitati do kraja, umesto da ga ugase posle jednog minuta.
Upravo ovde na scenu stupaju naslovi i podnaslovi. Oni ne samo da efektivno razbijaju vaš tekst, već takođe i vašim čitaocima daju koncizno i jasno predstavljene informacije, umesto odbojnog "zida teksta".
Mašine za pretragu postaju sve sofisticiranije, ali to ne znači da im ne treba pomoći kad god je moguće. Uostalom, one će rado tu pomoć nagraditi boljim pozicijama i rankingom. Upravo zato adekvatno postavljeni podnaslovi i naslovi će mašinama olakšati snalaženje u vašem tekstu, a vama olakšati pozicioniranje u ciljanim oblastima i ključnim rečima.
Ovo ima dvojaku svrhu, u isto vreme olakšaćete vašim čitaocima da pronađu najbitnije delove u vašem tekstu, a takođe ćete signalizirati mašinama za pretragu koje delove teksta želite da potencirate.
Samo korišćenje naslova i podnaslova (headings) signalizira mašinama za pretragu da su to delovi teksta na koje treba obratiti pažnju. Zašto onda to ne bi iskoristili i ubacili relevantne ključne reči i fraze upravo na ta mesta?
Postoji nekoliko opšte prihvaćenih i lakih načina da napravite sadržaj za vaš blog:
Korišćenje malih slika, odnosno thumbnail slika je odličan način da kreirate sadržaj za vaš blog. Njihova najveća prednost je u tome što ulepšavaju vaš blog.
Možete koristiti više manjih slika koje simbolizuju recimo podnaslove u tekstu (vidi sliku..) ili to može biti jedna te ista slika za svako poglavlje (recimo vaš logo).
Mapirana slika je odlična stvar ukoliko želite da vaš sadržaj bude primećen. To je jedna veća slika, gde klikom na određeni deo slike (region) posetilac biva direktno prebačen na dato poglavlje u tekstu.
Same kordinate mogu biti obeležene simbolima ili tekstom naslova.
Ponekad je klasični pristup i najbolji.
Kao recimo ovaj sadržaj o uticaju duvanskog dima na zdravlje dece.
Jednostavna lista u kojoj se nalaze svi naslovi i podnaslovi. Svaka stavka je link koji vodi direktno ka relevantnom podnaslovu.
Sada kada znate zašto treba koristiti sadržaj prilikom kreiranja vašeg bloga, kao i koje vrste sadržaja za blog postoje - preostaje vam samo jedna stvar - idite i kreirajte!
zanima me samo jedna stbar - da li bolje sadrzaj kreirati sa fokusom na ljude ili sa fokusom na googla?
Postovana Ana, Kao sto je receno u samom tekstu, kreiranjem sadrzaja je moguce zadovoljiti i Google i same citaoce. Koriscenjem sadrzaja i ubacivanjem kljucnih reci u iste, vas tekst ce biti laksi i razumljiviji kako za ljude tako i za masine za pretragu!
meni se najvise svidja ova mapirana slika nisam ni znao da to postoji mislim da bi ona ostavila jos bolji utisak na nekoga ko cita tekst, definitivno cu probati sam da za svoj blog objavim neki takav sadrzaj hvala vam za tekst
Postovani Pero, 100% podelite vase primera sa nama kada zavrsite, kako bi svi mogli da vide primenu uzivo!
Uvek je dobro znati da postoje ovakve jednostavne stvari koje vam omogucavaju da na brz nacin naucite nesto novo i to primenite u svom poslu. Odlican tekst
Postovani Milose, Hvala vam na komentaru! Pogotovo u ovom poslu, nove i zanimljive stvari su uvek bitne.
Kratko i jasno. Odoh da kreiram!
Postovana Makilice, Hvala vam na komentaru! Podelite i vase kreacije sa nama, sigurno ce primena biti zanimljiva!