Zlatna pravila opstanka

 

Zlatna pravila opstanka

Mnogi ljudi precenjuju mogućnosti svoga tela očekujući da ono funkcioniše besprekorno bez obzira na to kako se prema njemu ophodimo. Mislimo da su snage našeg organizma neiscrpne i da ih bezdušno možemo eksploatisati koliko nam je volja. Ne zaboravite da je naše telo jedan kompleksan sistem kome je potrebna nega, briga, mir, vežbanje i odmor.

Ako narušimo ovu ravnotežu rizikujemo da se razbolimo. Nekada smo više brinuli o duhu, duši, telu i njegovim potrebama, a danas sve tegobe rešavamo lekovima i oni su naš prvi izbor.

Setite se kako je nekada počinjao dan...Tokom letnjih dana,hodalo se po rosi bosim nogama da se pospeši cirkulacija i krv prostruji dok se zimi bosim nogama gacalo po snegu, četkom od prirodne dlake izjutra se prelazilo po koži odozdo ka srcu da se koža blago zacrveni a zatim se umivalo, zapiralo i tuširalo hladnijom vodom, da bi nakon toga  usledila neizostavna čaša mlake vode, kašičica meda i rakijica. Oni vredniji radili su i gimnastiku, protezali se a zatim lagano pešice krenuli put posla.

Danas dan počinjemo bunovni, nenaspavani, srknemo „kafu s nogu“ povučemo koji dim, umijemo se toplom vodom, izletimo kao opareni iz stana, u liftu obuvajući cipele trčimo do kola u kojima do posla (uz saobraćajnu gužvu) žvaćemo nešto iz pekare, obavljajući par „hitnih“ razgovora „zračeći“ naš još uvek uspavan mozak.


Nekad i sad
 

Posle se pitamo zašto  smo stalno „kilavi“, bolesni, umorni i depresivni, ne shvatajući da smo mi tvorci svoje bolesti. Ne tražimo spas u prirodi već hemiji, ne tražimo problem u sebi već u drugima, krivimo ceo svet za svoje stanje umesto da vidimo u čemu grešimo.

VREME JE DA SE TRGNEMO, PROBUDIMO I PODSETIMO SE NEKOLIKO ZLATNIH PAVILA OPSTANKA!


HIDRATACIJA


Hidratacija je  suštinski najvažniji ali  često zanemaren aspekt održavanja dobrog zdravlja. Kako starimo, to je još važnije. Starije osobe od 60 i više godina su u većem riziku od dehidracije iz više razloga, uključujući prirodni pad nivoa žeđi i promene u sastavu tela.

Starije odrasle osobe takođe češće uzimaju diuretike i druge lekove koji mogu da uzrokuju gubitak tečnosti u telu. Sam osećaj žeđi nije dovoljno dobar znak potrebe za pićem  jer u momentu kada osetimo žeđ naše telo je već dehidrirano i trpi posledice. Samo zadovoljavanje osećaja žeđi nije dovoljna nadoknada tečnosti da bi  telo bilo hidrirano u potpunosti.

Najbolji pokazatelj dobre hidratacije je boja urina, a urin boje blede slame je pouzdan pokazatelj dobre hidratacije. Tamnija boja urina je siguran znak da je telu potrebno više tečnosti. Sticanje navike redovnog pijenja je odličan način da ostanete hidrirani. Pored količine vode, važan je i kvalitet vode koju pijete, što je voda kvalitetnija i što je njen prolazak kroz ćelijsku membranu lakši to je i efekat hidratacije veći.

Zato ako želite da imate dobru hidrataciju na nivou ćelije najbolje je da koristite prečišćenu vodu koja je dodatno namagnetisana. Ovo je posebno važno za one koji nisu baš ljubitelji vode i koji nemaju naviku da je redovno piju, jer će čak i sa manjom količinom vode imati odličan efekat hidratacije. Za dubinsku hidrataciju kože i lica posebno je dobra hidrogenizovana voda.


BORAVITE NA SVEŽEM VAZDUHU I UMERENOM SUNCU


Boravak na svežem vazduhu pomoći će da očistite pluća i “napunite” ih kiseonikom. Popraviće vam se krvna silka,  osetićete priliv energije, dobro raspoloženje  poboljšaćete koncentraciju. Provođenje vremena na otvorenom stimuliše lučenje serotonina koji vam daje osećaj zadovoljstva.

Uz laganu šetnju ili umerenu fizičku aktivnost boravak na svežem vazduhu može vam pomoći u smanjenju krvnog pritiska i otkucaje srca dovesti u ravnotežu. Boravak u prirodi  ima širok spektar zdravstvenih koristi.

Novo istraživanje otkriva da izlaganje zelenim površinama smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2, kardiovaskularnih bolesti, prerane smrti, prevremenog porođaja, stresa i visokog krvnog pritiska.

Takođe, boravak na Suncu u ranim jutarnjim časovima i ksnije popodne može vam obezbediti optimalnu količinu vitamina D koji je neophodan kako za naše kosti tako i za održavanje hormonskog balansa, optimalno funkcionisanje imunog sistema ali i za prevenciju ozbiljnijih oboljenja.


HRANITE SE ZDRAVO


Zdrava ishrana uzima sve veći primat u očuvanju zdravlja. Trudite se da izbegavate rafinisane šećera, brzu hranu, namirnice koje sadrže puno aditiva i konzervanasa i iako možda ove supstance nisu štetne u malim koncentracijama na dugoročnom nivou mogu izazvati ozbiljne zdravstvene probleme.

Trudite se da jedete hranu bogatu Omega 3,6.7.9 nezasićenim masnim kiselinama, dosta ribe, voća i povrća koje je poželjno prethodno oprati u sodi bikarboni ili aktiviranom zeolitu detoxaminu kako bi s eliminisali toksini i teški metali.

Sve su popularnije čija semenke, semenke lana, bundeve koje možete u svakom trenutku dodati svojim omiljenim žitaricama i beskvasnim hlebovima i ukoliko vam nije “mrsko” najbolje je da ih sami pravite. Sve više se u ishrani koriste i medicinske gljive  koje imaju mnogo zdravstvenih benefiti jer su bogate beta glukanima koji utiču na probavu i jačaju imuni sistem.

Ovo su jednostavne stvari koje su svima dostupne, za koje nije potrebno veliko ulaganje već samo malo vremena i dobre volje...

OVO MALO ULAGANJE MOŽE NAM PODARITI NAJVEĆU MOGUĆU NAGRADU - DOBRO ZDRAVLJE I KVALITETAN ŽIVOT.

 


Autorski tekst: Dr Ivana Kovačević


Komentari (1)

Nenad

I putovanja... Putovanja donose sreću, efedrin i produžavaju život. Kada bi imao para pa da unajmim privatni avion kod Royal Charter Servisa pa da okrenem zemaljsu kuglu.... Šalim se, dovoljno je jednom u mesec dana otići na neku mini ekskurziju do Avala ili Košutnjaka. Samo ne biti u 4 zida.

(Dobar) 0
(Slab) 0
29-Apr-22 09:35:10 AM



Dodajte komentar