Značaj mlečnih proizvoda u svakodnevnoj ishrani

 

Značaj mlečnih proizvoda u svakodnevnoj ishrani

 

Da li ste se ikada pitali koliki je značaj mlečnih proizvoda u svakodnevnoj ishrani? Da li ste ikada razmišljali o pravom značenju one čuvene izreke koja glasi: “Ti si ono što jedeš” i zašto se ona sve češće upotrebljava u modernom društvu?

U vremenu kada je brza hrana dostupna gotovo na svakom koraku i kada se više od pola čovečanstva suočava sa raznim oboljenjima, mnogi ljudi su počeli da obraćaju dosta pažnje na zdravu ishranu. Ona je postala imperativ svima koji vode računa o svom sveopštem zdravlju.


Kako biste ustanovili koje sve benefite mlečni proizvodi imaju na organizam, evo nekoliko zanimljivih činjenica koje će vam pomoći da shvatite koliki je zapravo njihov suštinski značaj za čoveka.


#1 Odlični su za dobro varenje hrane


Poznato je da je jogurt prirodni probiotik koji omogućava bolje varenje hrane i sprečava širenje štetnih materija u crevima čoveka. Prema jednoj naučnoj studiji koju su sproveli naši lekari sa KBC Bežanijska kosa, dokazano je da redovnim konzumiranjem jogurta može da se reguliše varenje u periodu od nedelju i po dana.

Uz redovnu konzumaciju jogurta, moguće je ubrzati metabolizam, što je veoma zdravo i poželjno, naročito kod onih osoba koje žele da smršaju i dovedu svoje telo u dobru formu.


Šta je tačno probiotik?


Probiotik je zapravo skup mikroorganizama, odnosno, “dobrih bakterija” koje nam pomažu da efikasno svarimo hranu i da se izborimo sa onim “lošim bakterijama” zbog kojih se često osećamo naduto, tromo i umorno.

On se koristi i kao prevencija od raznih oboljenja digestivnog sistema. Zato je ishrana bogata prirodnim probioticima jako važna i veoma preporučljiva kod svih koji žele da imaju zdrav metabolizam i digestivni trakt.


#2 Utiču na poboljšanje imuniteta kod čoveka


Pored toga što pomaže kod vrenja hrane i kod regulisanja zdrave crevne flore, mlečni proizvodi pomažu u jačanju imuniteta kod čoveka. U sistemu za varenje kod čoveka se nalazi oko 80 odsto imunoloških ćelija. Uz pomoć fermentisane hrane u koju spadaju mlečni proizvodi, jer u samom procesu fermentacije funkcionišu “dobre bakterije” koje jačaju ceo ljudski organizam.

 Iz tog razloga, njihova upotreba u svakodnevnoj ishrani je od suštinskog značaja za odličan imunitet koji će telo da štiti od raznih bolesti.

#3 Deluju blagotvorno na ljudski organizam


Da li ste znali koliko mleko može blagotvorno da utiče na ceo ljudski organizam? Njegovim redovnim konzumiranjem postiže se: prevencija nastanka osteoporoze, pospešivanje rasta, efikasan razvoj organizma, rehidrataciji organizma, oporavak mišića, i nadoknada energije.


Sipanje mleka iz bokala u casu


Osim toga, pospešuje se imugeni odgovor na razne infekcije i oboljenja, zahvaljujući velikoj količini probiotskih, dobrih bakterija koje se nalaze u mlečnim kiselinama i koji su se pokazali veoma efikasnim u očuvanju zdravlja čoveka.


#4 Prirodni su izvor belančevina i kalcijuma


Značaj mlečnih proizvoda je izuzetno veliki, između ostalog i zbog toga što su oni bogati belančevinama i kalcijumom, što je presudno za razvoj koštano-mišićnog sistema kod dece.

Samo jedna šolja mleka sadrži oko 300 miligrama kalcijuma. Ukoliko uzmemo u obzir da je to više od 30 posto od preporučenog dnevnog unosa kalcijuma, shvatićemo kolika je moć mleka kao namirnice i zašto bi trebalo da je konzumiramo na svakodnevnom nivou.

Belančevine i kalcijum, pored mleka, možete pronaći i u kiselom mleku, običnom i voćnom jogurtu, koji pored ogromne količine kalcijuma sadrže i proteine. Jedino na šta bi trebalo da obratite pažnju jeste da konzumirate mlečne proizvode koje u sebi sadrže mali broj mlečnih masti. Ukoliko ste netolerantni na laktozu, tu su bademovo i sojino mleko kao odlična alternativa. 
 

Dobra ishrana je odlična za zdravlje i dobro raspoloženje


Dobra ishrana je jako bitna za sveopšte zdravlje čoveka, ali i za dobro raspoloženje. Zdrave namirnice ne nadimaju, lako su svarljive, imaju odlične nutritivne vrednosti i pružaju organizmu dovoljno vitamina i minerala koji su mu neophodni.

Vodite računa o svojoj ishrani kako bi bili zdraviji, ispunjeniji i srećniji!

 


Autorski tekst: SrbijaSpace.rs


Dodajte komentar