SrbijaSpace logo

Kako da kreirate savršenu kućnu kancelariju – korak po korak

 

Kako da kreirate savršenu kućnu kancelariju – korak po korak

Poslednjih godina, mnogi su prešli na rad od kuće, koji ima svojih prednosti, ali i mana. Bilo kako bilo, ovo može biti pravi izazov, čak i podvig, ako sebi ne napravite prostor za rad. U ovom tekstu, pokušaćemo da pojasnimo kako da kreirate savršenu kućnu kancelariju – korak po korak, što će vam pomoći da na poslu budete zadovoljni i fokusirani.

Kod nekih je rad od kuće privremeno rešenje; malo rade od kuće, malo u kancelariji. Ovaj vid se u današnje, moderno vreme, zove hibridni. Znate ono, kao kod hibridnih automobila koji imaju pogone na benzin, i na struju. Možda niste čuli da se to tako zove, a da i sami svoj posao radite na hibridan način. Ali ipak je mnogo više onih koji sve rade od kuće, preko interneta obavljaju i svoje poslovne sastanke, šalju radove, i sve što je potrebno.

Bilo kako bilo, iako je rad sa kauča u dnevnoj sobi, ili iz kreveta u spavaćoj, primamljiva ideja, daleko je od dugoročnog rešenja. Važno je razmisliti o tome kako da kreirate radnu stanicu koja najbolje oponaša kancelarijsko okruženje, kakvo vam odgovara. A evo sedam koraka koji će vam u tome pomoći.

#1. Za početak, pronađite pravo mesto

Unsplash.com

Dakle, pre svega, uverite se da ste izabrali pravu lokaciju za svoju radnu stanicu u kućnim uslovima. Ovo je jedan od najvažnijih koraka. Ako je moguće, pokušajte da pronađete miran deo kuće ili stana, i da napravite posebnu radnu zonu, koja se ne uklapa u kućni život.

A ako, jednostavno, nemate prostora, i morate maksimalno da iskoristite svoju spavaću sobu ili dnevni boravak, pokušajte da budete kreativni. Police za knjige čine odlične pregrade za ograničavanje ometanja, i razdvajanje kućne i radne zone. U prodavnicama nameštaja ima stolova različitih formi i veličina, tako da ćete sasvim sigurno pronaći neki koji će se uklopiti u prostor koji imate. Razmislite i o sklopivim, koje ćete nakon rada moći da sklonite, i u sobi napravite više prostora.

#2. Maksimalno iskoristite osvetljenje

Unsplash.com

Kako su mnoge studije pokazale, loše osvetljenje može biti štetno za produktivnost na poslu. Može dovesti do pospanosti i poteškoća u održavanju koncentrisanosti na posao, kao i motivacije. Nasuprot njemu, oštro veštačko svetlo može izazvati glavobolje, što nikako nije dobro.

Za početak, ako je moguće, pokušajte da postavite svoj sto pored prozora, kako biste veći deo dana imali prirodno svetlo. Izlaganje prirodnom svetlu pomoći će vašem telu da se drži svog biološkog ritma, tako da zna kada da se oseća budno i energično, a kada pospano.

Naravno, ako ovo nije opcija, uvek je moguće pronaći neko prijatnije veštačko osvetljenje, u vidu stonih ili podnih lampi, kojima ćete usmeriti svetlo na svoj rad. Neko koje neće biti suviše oštro i napadno.

#3. Dobro razmislite o ergonomiji

Unsplash.com

Način na koji sedite za svojim stolom je ključan. Najveći pritisak na diskove u donjem delu kičme se javlja kada ste u sedećem položaju, i nagnuti napred. Da biste zaštitili kičmu i vrat, investirajte u ergonomsku stolicu. Idealno bi bilo sa podesivim rukonaslonima, kako biste mogli da odmarate podlaktice, dok koristite tastaturu ili miša. Želećete da vam podlaktice budu otprilike u liniji sa tastaturom i podlogom za miša, kako biste smanjili neželjeno opterećenje u zglobovima.

Ono što se pokazalo kao dobro rešenje su i one tzv. gejmerske stolice, u kojima je moguće provesti mnogo vremena, bez opterećenja za vrat, kičmu ili podlaktice. A većina njih je takva da sve možete da podesite prema svom obliku tela, pa zato, vredi razmisliti i o ovoj opciji.

#4. Unesite malo prirode u svoj radni prostor

Unsplash.com

Biljke nisu tu samo da ulepšavaju okruženje u vašoj kućnoj kancelariji, njihove prednosti su dublje od same estetike. Po nekim istraživanjima, jednostavno obogaćivanje, prethodno „spartanski“ uređenog prostora, povećalo je produktivnost na poslu za čak 15%! Vredi razmisliti o tome.

Naravno, nemamo svi „zeleni palac“, kako to Englezi kažu za one kojima gajenje biljaka ide od ruke. Ali, postoji nekoliko biljaka koje se gaje lako, i koje je, praktično, teško ubiti, a pritom i prečišćavaju vazduh u vašem domu. Vaši „zeleni prijatelji“ mogu vam pomoći da se na poslu osećate opuštenije i spokojnije, što će ujedno i smanjiti stres koji ponekad osećate.

#5. Održavajte kvalitet vazduha na visokom nivou

Unsplash.com

Većina kuća danas je dobro zatvorena. Mnogi imaju i kvalitetnu stolariju, tako da sve dihtuje kako treba. Ali, ako ne provetravate svoj dom malo češće, tj. više puta dnevno po desetak minuta, vazduh neće biti tako dobrog kvaliteta.

Ipak, u zavisnosti od okruženja u kome živite, može se desiti da provetravanjem zagađeni vazduh pustite unutra. Zato proveravajte kvalitet vazduha na vladinim sajtovima, kako biste izbegli otvaranje prozora u trenucima kada je nivo zagađenja na vašem području visok. Takođe, pokušajte da u svom domu održavate ugodnu temperaturu od 20-tak stepeni, i obratite pažnju na vlažnost. Jer visoka vlažnost može olakšati rast plesni, i time smanjiti kvalitet vazduha.

#6. „Dodaj svetu malo boje“...

Unsplash.com

Baš tako, kao što reče Đorđe Balašević u pesmi „Ringišpil“. Prostor oko vašeg radnog stola treba da bude mesto na kome uživate da provodite vreme. Mesto koje bi trebalo da bude odraz vaše ličnosti, a to je trenutno i u modi, kako kažu trendovi za 2024. godinu.

Zato, dodajte u svoj radni prostor neka umetnička dela, ili bar kvalitetne reprodukcije u zanimljivim okvirima za slike, kako biste svoje radno mesto učinili prijatnijim. To mogu da budu i neke figurice koje vam donose radost kada ih pogledate, uspomene sa letovanja, ili nešto slično, u čemu ćete uživati.

#7. Napravite znak – „Ne uznemiravaj - radim“

Unsplash.com

Ako ne živite sami, već svoj dom delite sa porodicom ili cimerima, znak „ne uznemiravaj – radim“ može biti biti podsetnik za vaše ukućane da ste u radnom, a ne u kućnom režimu. Drugima oko vas može biti teško da se sete ove ključne činjenice, posebno ako radite u prostoru u kome živite. Ali, jednostavan znak, može da vam uštedi mnogo ometanja, tako da lakše možete da se skoncentrišete na posao.

I to bi, otprilike, bilo to...

Unsplash.com

Da, što se tiče uređenja kućne kancelarije. To su neke stvari na koje treba da obratite pažnju jer, ako ste se odlučili za rad od kuće, a niste napravili posao, to može biti prilično podvižnički pokušaj. U tom slučaju, neće vam biti prijatno, svi će vas ometati i prekidati po hiljadu puta da vas pitaju neke, u tom momentu, sasvim trivijalne stvari.

Potrudite se da napravite svoj kutak, u kome ćete nesmetano moći da radite, jer rad od kuće je, između ostalog, način da svoj posao obavljate u prijatnom i opuštenom ambijentu. A biće prijatan, samo ako ga takvim sami učinite.

Nadamo se da smo vam dali neke konkretne smernice za ovaj posao. A ako već imate svoju kućnu kancelariju, pa ste kroz sve ovo prošli, i ovoj listi imate da dodate još neki savet, podelite to sa nama u komentarima. Unapred hvala.

 

Naslovna fotografija: Unsplash.com

 


Autorski tekst: Jelena Todorović


Komentari (2)

Kristina

Jako dobre ideje. Imam taj problem, da nemam prostora da napravim sebi kutak. Mali stan, nas troje, i nikako da se smestim negde. A stvarno je tako, taman počnem da radim, eto ide jedno da me pita šta ćemo danas za ručak. Pa ponovo krenem, ide drugo, da pita imamo li u kući nečega. Stvarno ću da napravim jedan "do not disturb" znak, da bi konačno shvatili da sam, čim sam za računarom, u radnom režimu. Pa stalno me prekidaju. Jesam ja kod kuće, ali sam u isto vreme i na poslu.

(Dobar) +1
(Slab) 0
22-Dec-23 13:26:42 PM



Tanja

moram reći da su sve ideje jako korisne. radim od kuće i to nije jednostavno kako se čini... čak sam razmišljala da iznajmim garsonjeru preko Solisa i tako napravim kao mini kancelariju, ali ovo mi se više dopada. Iako nemam puno prostora, staviću radni sto u spavaću sobu i tu je zabranjen pristup tokom radnog vremena. Moraju poštovati moje vreme....

(Dobar) +2
(Slab) 0
20-Dec-23 14:56:05 PM



Dodajte komentar