Budi u trendu!
SrbijaSpace logo

Kako firma za selidbe olakšava međunarodnu selidbu: 3 praktična razloga za angažovanje

F.C · 22. Jul 2025. · Native ekonomija 264

radnik pakuje staklene čaše u kutiju za selidbe

Selidba u inostranstvo je posao koji se mora uraditi brzo i efikasno da bi ceo proces bio završen. Za razliku od međugradske selidbe ili selidbe sa jedne adrese na drugu, u samom gradu, ovaj koncept donosi brojne izazove u kojima je agencija za međunarodne selidbe najbolje rešenje.

Promena mesta prebivališta je stresna, a naročito ako je reč o selidbi u inostranstvo. To povlači sa sobom mnogo temeljniji proces organizacije da bi se sve izvelo profesionalno i bez problema dopremilo na novu lokaciju.

Selidba stvari nije samo puki prenos imovine. U tim kutijama se nalaze uspomene, važne stvari, skupocenosti, ali i sitnice koje život čine lepšim pa je važno zaštiti ih na pravi način. Transport i prenos u mnogim situacijama dovode do oštećenja i trajnog gubitka, a da bi se to sprečilo neka u pratnji budu profesionalci koji će voditi kroz čitav proces preseljenja.

Profesionalna priprema, pakovanje i transport za međunarodnu selidbu

Prvi korak za selidbu podrazumeva pripremu i pakovanje stvari koje se nose u inostranstvo. Bilo da je reč o zemljama u okruženju ili daljim gradovima Evrope, svaki korak je važan da bi na odredištu sve bilo u redu.

Priprema za međunarodnu selidbu je složenija, ali firma za selidbe je itekako stručna i u ovoj oblasti de iskustvo i znanje čine razliku.

Postoje dve vrste selidbe:

  • Delimična pomoć u selidbi,
  • Međunarodna selidba ključ u ruke,

Prva varijanta podrazumeva da neke od poslova radite vi, a neke vam osigurava firma za selidbe što je takođe mogućnost izbora. Najčešće je reč o prevozu u inostranstvo, ali se neretko traže i dodatni nosači i pomoć u transportu.

Druga opcija preseljenja je međunarodna selidba ključ u ruke po kojoj firma za selidbe sve radi samostalno, od pakovanja, nošenja, prevoza pa do istovara na željenoj adresi u novoj državi.

Svaki korak se radi profesionalno, sa adekvatnim materijalnom za zaštitu, stručnim  radnicima i profesionalnim vozilima pa je rizik od oštećenja i gubitka u prenosu značajno niži.

Pomoć sa dokumentacijom za prenos robe i postupkom carinjenja

Ono što međunarodnu selidbu čini drugačijom je upravo prelazak jedne ili više granica što može da napravi ozbiljnu komplikaciju ako se procedure ne sprovedu pravilno.

Neki propisi su opšti, a neke zemlje imaju i dodatne zahteve. Takođe, nije isto kada se međunarodne selidbe vrše na teritoriju zemalja EU i kada se transport odvija mimo njih. Zato je važno da se raspitate ili angažujete firmu za selidbe u inostranstvo jer oni znaju postupke i procedure.

Sasvim sigurno je potrebno osigurati dokaze o vlasništvu robe, o tome da nije nova već korišćena, spisak stvari, dokaz o prebivalištu van zemlje, podaci o transportnoj firmi i sve njihove dozvole za prelazak granice.

EU ima opšte propise:

  • Korišćeni lični predmeti se prenose najmanje 6 meseci pre preseljenja,
  • Sve stvari za preseljenje treba dopremiti u roku od 12 meseci od preseljenja,
  • Postoji spisak stvari koje se mogu uneti, kao i njihove količine (broj televizora, frižidera, nameštaj …)

A da bi se ostvarila olakšica u vidu oslobođenja od PDV potrebno je i da se:

  • U EU boravi duže od 12 meseci pre selidbe,
  • Potvrdi da neće doći do prodaje ili prenosa vlasništva  nad nekim od stvari u roku od 12meseci od selidbe

Iako je Evropska Unija jedna od rigoroznijih, i druge zemlje imaju svoje specifičnosti i osobenosti prenosa lične imovine u inostranstvo pa je neophodno prikupiti svu dokumentaciju da bi se sproveo postupak carinjenja i granica prešla. Bez kompletne dokumentacije to jednostavno neće biti moguće.

Ušteda vremena i novca sa profesionalnom selidbom u inostranstvo

Svaki klijent ostvari uštedu vremena, a mnogi čak i uštedu u novcu i svakako da nisu na gubitku sa angažovanjem stručne firme za selidbe.

Bilo da se oni pozivaju da urade samo jedan deo seljenja ili po konceptu „ključ u ruke“, ušteda vremena je ogromna. Stručni radnici mnogo brže organizuju posao, zapakuju, prenesu i istovare nego što to rade ljudi bez iskustva. 

Osim toga, klijent ne brine o tom segmentu koji je prepušten firmi, ona na početku dogovara sve stavke i radi posao bez nadzora, samostalno.

I cena međunarodnih selidbi može biti znatno niža od samostalne organizacije  najpre jer se ovako stvari često unište i oštete, što je najveća gubitak koji se može javiti.

Svaka selidba u inostranstvo se radi po važećem cenovniku, ali i konkretnim dogovorima vezanim za svaki slučaj. Uštede se vrše i kroz pametno pakovanje, manji broj ljudi koji je potreban za prenos, ali i manji broj vozila za transport jer je organizacija mnogo bolja.

Takođe, firme daju i osiguranje robe do određenog iznosa što svakom klijentu znači i uliva veću sigurnost da će nadoknaditi štetu. Samostalnom organizacijom selidbe ništa od ovoga nije dostupno.

Međunarodna selidba jeste složenija, ali uz pravilno planiranje i organizaciju je svakako mnogo jednostavnija i lakša. Jedna od odličnih opcija su i profesionalne firme za preseljenje u inostranstvo i svakako da ih treba razmotriti kao alternativu.

Koliko je bila komplikovana međunarodna selidba u vašem slučaju?

Naslovna fotografija: https://www.pexels.com/photo/stacks-of-brown-cardboards-on-a-push-cart-7844001/

 


Kako ste ocenili ovaj tekst?

5 ★

3 recenzija

🗨️ Komentari

Preduzetnik 13.10.2025. 09:06

I treći vrlo važan razlog – sigurnost stvari. Profesionalci koriste specijalnu ambalažu i sigurnosne metode za transport, posebno za glomazne i dragocene stvari, pa nema rizika od oštećenja.

Vaske 4.9.2025. 16:04

Drugi razlog je carinska procedura. Ne treba biti stručnjak za špediciju i carinu, a ova dokumentacija zna da bude prava noćna mora. Selidbena firma ti pomaže da sve bude po pravilima i bez zastoja.

Mira L. 10.8.2025. 09:03

Da, tačno. Prvi razlog je definitivno logistika! Firma za selidbe zna kako da stručno spakuje sve, obezbedi transport i prati ceo proces – od tačke A do B. Bez stresa i gubljenja vremena.

Dina 22.7.2025. 15:12

Selidba je uvek komplikovana, ako nemate pomoc agencije. Ipak, sve zavisi od toga koliko stvari imate. Moja je bila dobro isplanirana, selili smo se u vise navrata, tako da je proslo nekako... Ipak, onaj deo koji je odigrala agencija, bio je kljucan. Bez njih se više ne bih usudila da krenem u takvu pricu.

Jovan 12.7.2025. 09:01

Kad sam planirao selidbu iz Srbije u Nemačku, nisam ni slutio koliko komplikacija može da bude. Papiri, carina, transport... Ali iskreno, angažovanje dobre firme za selidbe mi je bilo spas.

➕ Dodaj komentar
Molimo odgovor **slovima**.
← Nazad na sve članke