Koliko je aerodrom Nikola Tesla zaista frekventan u odnosu na svet?
Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu jedan je od najmodernijih i najfrekventnijih aerodroma Balkana. Mnogi putnici iz Srbije, ali i okolnih zemalja, često poleću na biznis ili putovanja iz zadovoljstva, upravo sa ovog aerodroma, a pri povratku i sleću na njega.
Iako se svima koji su posredstvom ovog aerodroma putovali, on često čini kao vrlo frekventan - činjenica je da ne mogu da ustanove kako se kotira frekventnost aerodroma i broj putnika koji kroz njega prođe, ukoliko ga ne porede sa drugim aerodromima.
Brojne karte za avio letove iz Srbije kojih je sve više, u najvećem broju slučajeva odnose sa na aerodrom u Beogradu i govore u prilog tome da je aerodrom Nikola Tesla itekako frekventan.
Saznajte u narednim redovima.
Kako bismo videli kolika je frekventnost aerodroma Nikola Tesla, najbolje je da krenemo od broja putnika koji kroz njega prođe. Kako trendovi pokazuju, broj putnika sa beogradskog aerodroma Nikola Tesla svakog meseca sve se više povećava. Ovo je posledica toga što čitava grana turizma raste, sve je veća ponuda povoljnih avio karata, ali i letova sa samog aerodroma u Beogradu.
Zato što je tako promenljiva kategorija, koja ima sigurnu liniju rasta, podaci na ovom polju vrlo su promenljivi. U prvoj polovini 2019. godine aerodrom Nikola Tesla opslužio je 2,6 miliona ljudi, a očekuje se da će, do kraja godine opslužiti jednak, ako ne i veći broj putnika od ovog.
Za poređenje, aerodorom kroz koji je prošao najveći broj putnika prošle godine, međunarodni aerodrom Hartsfild-Džekson Atlanta, opslužio je 54,388,000 putnika prve polovine iste godine.
Naravno, treba imati na umu da je ovo najprometniji aerodrom čitavog sveta! Naravno da ne možemo da očekujemo da aerodrom u Beogradu bude toliko prometan. Ipak, ako uporedimo se regionom, videćemo da beogradski aerodrom godinama drži prvo mesto na listi najprometnijih aerodroma.
Iza njega se nalaze aerodrom u Zagrebu, aerodrom u Sarajevu, pa zatim i ostali. Naravno, ova statistika se često menja. Na primer, Tivat tokom sezone ima promet i od oko milion putnika, ali van sezone taj broj je znatno manji.
Broj letova je još jedan od indikatora popularnosti određenog aerodorma. Naravno, broj letova takođe se često menja. Posebno tokom sezona odmora ili različitih događaja i manifestacija, kada se uvode posebni, čarter letovi. Osim toga, aerodromi u rastu, kao što je beogradski aerodrom, zbog velikih potreba tržišta, neretko uvode i stalne nove letove.
Na aerodromu u Beogradu trenutno posluje nešto manje od 30 avio kompanija, što je odličan broj, koji takođe ima trend rasta. Naravno, što više avio kompanija - to je veća ponuda letova, avio karata, pa samim tim i niža njihova cena. Zato se očekuje, da već prometan aerodrom u Beogradu, nastavi sa uspešnim poslovanjem i u godinama pred nama kroz njega prođe još veći broj putnika, pa i frekventnost letova.
Naravno, broj putnika može se obračunavati u odnosu na dolazeće i odlazeće letove. Odlazeći su u Beogradu uglavnom u prednosti, ali s obzirom na to da je prestonica Srbije sve popularnija turistička destinacija, očekuje se da je moguće i da se ovde promeni statistika i beogradski aerodrom postane češće mesto dolaska, a ređe odlaska.
S obzirom na sve navedene podatke, aerodrom Nikola Tesla iz godine u godinu je sve prometniji i sve frekventniji aerodrom, koji bi mogao da iznenadi svet u godinama, ogromnim brojem putnika koji prolazi kroz njega. Ono što je sigurno, jeste da je aerodrom Nikola Tesla na dobrom putu da to i postane.
Bio bi frekventniji kada bi se rešio prevoz sa i do aerodroma. Pruga ne postoji, autobusi su retki i nepouzdani, taksististii su priča za sebe. Jedina svetla tačka su rent a car agencije koje imaju svoja predstavništva na aerodiomu. Ali ne žele svi da iznajmljuju