Recenzije na Internetu
I bolji đaci upisuju bolje škole. Naravno, ko ima dovoljno novca upisuje šta želi. Slično je i na Internetu. I među Internet sajtovima treba praviti razliku. Internet je mnogima dnevna i nedeljna štampa. Nekima više ili manje zamena za TV.
Ali, kako se izboriti sa hiljadama i milionima stranica koje nude skoro pa isto?
Ili da drugačije formulišem pitanje. Mogu li i ja uticati da bolji sajtovi budu više favorizovani kod mašina za pretragu, pa samim tim i kod posetioca?
Naravno da svako od nas može više ili manje da utiče na poboljšanje imidža i reputacije nekog sajta. Neki od toga žive i to su firme koje se bave Internet marketingom. Neko to radi volonterski, a jedan deo virtuelne populacije to čini tako što nagrađuje kvalitetne web sajtove ličnim učešće u sledećim aktivnostima:
Gde ste vi tu? Da li ste bili darežljivi ili nestrpljivi da idete samo dalje bez obzira koliko vam se svideo sajt ili usluga?
Bez stida, nije to nikakva tajna niti jeres, niti sramota. Ogromna, da ne kažemo skoro apsolutna većina korisnika Interneta, bez obzira u kojoj meri joj se sviđa neki sajt, teško poteže za nekom formom kvalitetnijeg ocenjivanja. Lajk i pin lako potežu, ali kome je do lajka i pina, kada se ti elementi kupuju na kilogram na online pozornici?
Ko može da veruje desetinama hiljada pa i miliona lajkova, kada je to jedan od biznisa koji cveta. Kupovina i lažno lajkovanje, da ne kažem spinovanje.
Ipak, još nije kasno. Na primer, preselili ste se. Korisitli ste usluge profesionalne firme, kao što je agencija za selidbe Beograd Milošević.
Pre nego što ste, na primer, izabrali ovu firmu pročitali ste bitne podakte na sajtu te agencije. Pogledali ste preporuke i ukazali poverenje istoj verujući drugima. Posle realizovanog posla li usluge, više ste nego zadovoljni tom firmom.
Kako da i onim budućim nepoznatim korisnicima date na znanje da je to odlična firma, koju punog srca preporučujete?
Na slici levo, je poznata maska u Google pretragama kada ukucate samo naziv firme ili brenda, ili sajta u polju za pretragu. Postoje takozvani Google reviews, ili Google recenzije. Neko je nesebično komentarisao i ocenjivao kvalitet sajta i firme.
Google reviews je jedan od zvaničnih i veoma efikasnih načina da nagradite firmu i sajt sa čijom uslugom ili proizovdima ste bili zadovoljni. U ovu svrhu morate biti ulogovani u neki gmail nalog.
Da li je to sve? Ne, ali mnogim firmama i sajtovima vaših poslovni hpartnera ili prijatelja, puno će značiti ovakva recenzija, pogotovo ako dolazi od srca i ako je plod vašeg zadovoljstva njihovim načinom rada i poslovanja.
Idemo dalje. Koristili ste rent a car u Beogradu od neke domaće agencije? Zadovoljni ste uslugom? Nagradite je nekom pozitivnom recenzijom, komentarorm na njihovom sajtu.
Širite pozitivne vibracije, jer tako favorizujemo one koji su bolji, korektniji, profesionalniji, poovoljnji sa cenama i kvalitetom usluge ili proizvoda.
Na slici za MMS auto rent a car se vidi da mnogi nisu štedeli tastaturu i ekran i da su ocenjivali i komentarisali ovu agenciju i na domaćim sajtovima kao i na Google i Facebook servisima.
Na taj način su olakšali odabir ovakve vrste usluge onima koji su neodlućni u izrazitoj konkurenciji na Internetu.
Takođe, ovakav vid ocenjivanja verovatno doprinosi boljoj poziciji sajtova u organskoj pretrazi, čime se učvršćuje veza, recenzije na Internetu i SEO, odnosno optimizacija za pretraživače.
I umesto zaključka, pozivamo vas da za one sajtove i firme čije usluge ste korisitli i kojima ste više nego zadovoljni date mali doprinos u cilju stvaranja boljeg Interneta.
Mašine za pretragu, odnosno algoritmi za rangiranje nedvosmisleno uzimaju ovaj podatak kao jedan od kriterijuma prilikom rangiranja sajtova. Recenzije na Guglu mogu poboljšati rang vašeg sajta na Guglu, odnosno brenda bez obzira na to da li se nude proizvodi ili usluge na internetu.
Naravno, nije svejedno ako se u recenziji napiše jedna prosta rečenica ili pasus ili prirodan tekst i neko iskustvo.
Ne treba sumnjati da mašine za pretragu (čitaj Gugle) znaju da li je onaj ko je postavio ocenu i komentar to uradio pro forme (neko iz firme ili iz familije) ili je to prirodna ocena.
Svi mi ponekad poželimo da damo neku recenziju, kritiku, ali mnogo češće onda kada nas neka stranica ili njen sadržaj nerviraju, ili nas prosto isprovociraju.
Obrnuto, kada nam neka stranica odgovori na postavljeno pitanje, ili nam jednostavno bude korisna na neki način, retko ko će da nađe vremena i da na primer, postavi recenziju za taj domen, odnosno sajt. To je tako, i za sada se po tom pitanju ništa ne menja.