Sajt na prvoj stranici Google
Sada već davne 2008. godine ovaj tekst je bio smernica mnogima. Sajt na prvoj stranici Google. Od tada do danas neke stvari su se promenile, ali ima i dosta onih koje su i sada aktuelne.
Konkurencija. Broj sajtova od 2008. godine do danas je eksplodirao. Stotine miliona stranica se nadmeću za prvu stranicu na Google. I nije im lako. Nije lako ni SEO firmama koje se bave optimizacijom za pretraživače i pozicioniranjem sajtova.
Sve su strožiji kriterijumi, sve razmaženija i nervoznija čitalačka publika, odnosno posetioci. A Internet sve dominantniji. Kako spojiti ove protivrečnosti?
Da bi se uopšte ušlo u trku sa konkurencijom potrebno je da imate najmanje konkurentan proizvod, odnosno veb sajt. Bez alata nema zanata. Vaš sajt treba da bude u rangu konkurencije kako bi imali realne šanse da se takmičite sa konkurentskim sajtovima. Proverite kako radi konkurencija, pogotovo ona konkurencija koja je bolje pozicionirana na Interneut od vas.
Angažovati firmu od poverenja koja ima iskustva u oblasti Internet marketinga i posebno koja ima pristojne reference u izrazito konkurentnim oblastima.
Nije jednostavan zadatak ali je svakako vredan truda. Zapadni sistemi su poznat po postojanju i primeni procedura u mnogo čemu. Procedura za izbor SEO firme ne sme biti jeftina preporuka, već temeljna analiza potencijalnih firmi.
Zašto?
Zato što prepuštate svoje poslovanje i nastup na Internetutrećem licu. Ako ste promašili u izboru izgubili ste vreme i novac. Strpljenje i živce. I ugled i teško ćete se povratiti i vratiti na željene staze.
Lako. Edukujete se sami ili uz pomoć prijatelja za korišćenja proverenih alata kojima možete meriti učinak firme koja vam radi optimizaciju i marketing. Nije to nesavladiva nauka, a logično je da umete da pratite efekte ulaganja vaših resursa, pa i novca, u nastup sopstvenog sajta na Internetu.
Firme koje skrivaju rezultate svog rada od vas izbegavajte u širokom luku.
Firme koje vam same nude da vam pomognu da savladate alate za praćenje uspešnosti njihovog rada su one koje treba da favorizujete.
Garancije za SEO, odnosno uspešnost brendiranja i pozicioniranja nisu obavezne. Pre bi rekli da je sumnjivo ako vam neka firma ponudi iste. Da li vam advokat daje garanciej da ćete dobiti spor? Ili kladionica? Garancije za pozicije može dati samo Google. Mnogo je važnije da umete da pratite dinamiku razvoja sopstvenog sajta, jer ćete tako znati koliko je uspešna firma sa kojom sarađujete.
Milioni tekstova na temu pozicioniranje sajta u organskoj pretrazi se mogu svesti u velikoj meri na jedno logično pravilo ili razmisljanje.
Proverite sajtove konkurencije i napravite najbolji sajt ili neku konkretnu stranicu.
Kratko i jasno.
Pozicioniranje sajta u konkurentskim oblastima je postala nauka. Da bi sajt uspeo na Internetu potrebno je da se slože najmanje tri kockice:
1. Kvalitetan proizvod odnosno veb sajt
2. Kvalitetan rad na SEO, odnosno dobar izbor firme za SEO
3. Malo vetra u leđa ili neki mali faktor X, kao se to popularno kod nas zove.