Kako do kvalitetnih povratnih linkova
Već nekoliko decenija (manje više od početka Interneta i digitalnog marketinga) povratni linkovi (link building) su „sveti gral“ u optimizaciji SEO web-sajtova. SEO stručnjaci su se kleli u njihovu efikasnost, a kompanije su im plaćale velike sume, sve sa ciljem da se dobije što je više linkova.
Danas se dosta toga promenilo, Google koristi i neke druge parametre u pozicioniranju sajtova u svojim pretragama (SERP, tako da tradicionalno i ustaljeno sticanje linkova nije više mejnstrim i izgubilo je dosta od svog značaja) neke metode, kao što je na primer razmena linkova mogu da dovedu do veće štete nego koristi).
Ali, bila bi velika greška samo tako otpisati povratne linkove.
Problem nastaje kada neki brend pokušava agresivno da stekne što je moguće više linkova. Treba znati da dosada uobičajena taktika traženje linkova od popularnijih sajtova putem direktnog slanja e-mejlova više ne radi. Jednostavno, veliki brendovi ne žele nikakvu vezu sa drugim biznisima i manje popularnim sajtovima.
Došlo je vreme za nove taktike. Velika imena vas jednostavno ne žele zato što niste popularni i nemate dobar sadržaj. Ali, ukoliko vi dobijete na popularnosti, oni će svakako početi da obraćaju pažnju na vas. Znači, ključ je napraviti popularan i interesantan sadržaj na sajtu. Ukoliko u tome uspete, vaš brend će se svakako pojaviti na Internetu. I tim ćete dobiti i više povratnih llinkova. Ali to je jednostavnije reći nego učiniti. Treba umeti pronaći svetlo na kraju tunela.
Napravite infografiku. Infografika vrlo brzo zainteresuje posetioce sajta, umesto da čitaju suvoparni tekst, ovako im se sadržaj može bolje i na drugačiji način predstaviti.
Jednom kada je napravite, bacite se na njeno promovisanje. Za to su najbolje socijalne mreže, ali pomaže i slanje elektronskih biltena (newsletters).
Gifografika (gifographics) je u poslednje vreme veoma popularna tehnika, posebno na Facebook-u i na drugim socijalnim mrežama. Ukoliko ste dobri u tome, primićete mnogo zahteva da omogućite korišćenje vašeg .gif koda i na drugim mestima.
Kontaktirajte uticajne ličnosti tz. influensere i zatražite njihovu pomoć. Nemojte im tražiti samo linkove, nego upoznajte ih o vašem radu i firmi.
Iako deluje lako, nije. Treba znati proceniti kvalitet svoga rada. Od toga zavisi da li ćete doživeti razočarenje ili uspeh.
1. Zapitajte se: da li bih ja podeleo ovaj sadržaj sa drugima da sam neutralni posetilac sajta?
2. Uzmite glavnu ključnu reč i guglajte. Da li je kvalitet prvih 3 rezultata bolji od vašeg?
Ukoliko je odgovor na oba pitanja povoljan po vas, možete se baciti na promociju i naravno, ponudite se velikim brendovima, slobodno im pošaljite e-mail.
Naravno, iskusni profesionalci u oblasti SEO će vam reći da za praćenje povranih linkova koristite moćne alate poput Moz, Majestic, Ahrefs, Alexa. Ti alati nisu jeftini, ali ako imate velike apetite oni će u nekoj fazi biti neizbežni.
Budite svesni toga da je nekoliko puta teže nepoznatom brendu da se probije u odnosu na neki veliki i popularan brend, tako da morate više raditi i napraviti stvarno kvalitetan sadržaj.
Vrlo lako se može desiti da vaši napori prođu nezapaženo.
Zato još jednom pogledajte vaš sadržaj i ako ne zadovoljava stroge uslove, krenite ponovo.
I naravno, koga angažovati za posao na povratnim linkovima?
Agencije koje se bave SEO i već imaju izfilitrirane baze podataka za najveći broj oblasti polovanja.
Firma TeshaDesign je lider u Srbiji i regionu u pogledu SEO, i kao što je poznato u ovoj oblasti ima jedan od najkreativnijih timova za link building, ili kreiranje povratnih linkova.
Kvalitetni back linkovi (povratni linkovi) su privilegija onih koji imaju resurse, sredstva i znanja da ih kreiraju. To su SEO agencije, pojedinci ne bi trebalo da budu angažovani za konkurentne oblasti jer ne poseduju ono što je potrebno da bi se kreirali kvalitetni povratni linkovi za SEO, pre svega materijalne resurse.
Kako? Nije lako. Ali malo socijalne mreže, malo besplatni direktorijumi, forumi, blogovi. I tako to krene. Ipak, pre svega toga, kvalitetan i zanimljiv sadržaj na sajtu se podrazumeva.
Jedan skoro pa zaboravljeni kanal su forumi. Nije tajna da će forumi u većini slučajeva koristiti oznake nofollow za vaše linkove, ali to nije razlog da odustanete od koriščenja istih. Zašto? Pa verovatno nećete poboljšati SERP rezultate vaše stranice, ali ako su forumi relevantni za sajt koga promovišete, i dalje možete generisati saobraćaj prema vašem sajtu. E to je ono što na kraju krajeva i želimo. Ako je sadržaj vaših stranica zanimljiv, posetioci će se zadržavati, što i jeste jedan od ciljeva SEO.