Šta je optimizacija sajta
Optimizacija sajta, ili odomaćeno SEO, je sve ono što se radi sa sajtom i van njega u cilju njegove promocije, a koja kao rezultat prouzrokuje dobru poziciju sajta kod mašina za pretragu, a pre svega na Google.
Nije jednostavno ubediti mašine za pretraživanje, kao i posetioce, da je baš ono što se nalazi na stranicama vašeg sajta vrednije od drugih stranica sa sličnim sadržajem. To je danas jedan od najvećih izazova za sve firme koje se bave ovim poslom.
Postoje dva fundamentalan koraka kod svakog veb sajta. Prvi korak je izrada sajta i sve ono što prethodi istoj. Prilikom izrade sajta mora se voditi računa o njegovoj konkurentosti kada bude završen. Odnosno, onpage optimizacija sajta mora biti uradjena na vrhunskom nivou. Brzina učitavanja, relevantnost stranica ne sme biti dovedena u pitanje, između još mnogih parametara.
Optimizacija slika za web, optimizacija naslova kao i sadržaja samo su deo onpage optimizacije sajta.
Da olakšamo, sajt treba da bude prilagođen nekim standardima, zahtevima mašina za pretraživanje ali i prilagođen ciljnoj populaciji u pogledu estetike, funkcionalnosti i jednostavnosti korišćenja.
Kada je sajt prilagođen onim aza koje je namenjen, tada se kreće u eksterni marketing, odnosno naredna faza je ofpage optimizacija.
Nije teško pretpostaviti da se u okviru ove faze rade sve one dozvoljene marektinške aktivnsoti na Interentu, koje treba da pomognu da se sajt što pre dovede na željene pozicije na glavnim pretraživačima, ali što je posebno važno, da na tim pozicijama i opstaje.
Optimizacija sajta dovodi vaš sajt na bolje pozicije na Google, pri čemu se tu pre svega misli na prvu stranu na pretraživačima.
Zato što ona donosi život, korist, novac. Ona ima potencijal da ostvari vaše ciljeve sa sajtom Jer sajt na prvoj stranici postaje vidljivije od drugih sajtova koji su negde dalje.
Zašto?
Zato što posetioci retko idu dalje od prve strane kada pretražuju Internet. Lenji su i veruju Google da su rezultati na prvoj stranici baš oni koji njima trebaju.
Zašto posetioci biraju najbolje pozicionirane sajtove?
Možda i zato što smatraju da se najbolji i bore za najbolje pozicije. Da im je stalo da ih što pronađu jer msatraju da vrede i treba da budu ispred drugih. Posetioci često slično razmišljau i veruju najbolje pozicioniram sajtovima.
Zato što vlasnici sajtova koji su visoko rangirani imaju značajno veću šansu da im donose korist, prihod, zaradu, profit, prestiž, ugled. Sve ono što i firme žele da oatvare u tržišnim uslovima i na drugim poljima mimo Interneta.
I zato je optimizacija sajta za Google nauka sama za sebe i po sebi, jer traži firme sa velikim iskustvom i dobrim poznavanjem rada Google algoritma za rangiranje sajtova.
Pogledajte ovde šta još treba znati o optimizaciji sajta.
SEO je jedna od oblasti koja se drastično brzo menja. Novi standardi gaze nemilosrdno prethodne a sve manji broj firmi može da ih isprati.
Ako pogledamo koji su SEO trendovi sledi još katanaca u bravu malih agencija za SEO, odnosno firmi koje nemaju novaca da finasiraju rapidne promene sajtova tako često. I
ovde će doći do izražaja da veći igrači jednostavno progutaju male. Sve ostalo će biti statistička greška. Možda nije lepo ali je to realnost.
Optimizacija sajta je posao za iskusne Internet marketare. Danas se mnogi tom oblascu, ali kada pogledate Google pretragu, samo odabrani sajtovi su na prvoj stranici za kljucne reci. Taj redosled nije slucajan.
Na ovoj stranici mozete procitati odlican tekst o optimizaciji sajta.
Imati priznatiji i posećeniji sajt od konkurencije je izazov i jedan od ciljeva svakog vlasnika sajta.
Ostvariti taj cilj nije lako, ali uz ovakve tekstove, učenje, eksperimentisanje nijedan cilj nije nedostižan.