Kako se mala preduzeća mogu takmičiti sa velikim brendovima - 10 marketinških saveta
Biti ponosni vlasnik malog preduzeća ima svoje lepe trenutke. I svoje lepe i manje lepe finansijske efekte. Idilu kvare veliki momci koji beskrupulozno žele sve za sebe. Vlasnici manjih firmi itekako shvataju da nisu samo oni na tržištu. I znaju da pored sličnih preduzeća postoje i oni koji na prvi pogled deluju nedodirljivo.
To su giganti u njihovoj industriji, divovi i brendovi koji vas istinski primoravaju da pronalazite kreativne sisteme da preživite u njihovoj konkurenciji.
Mala preduzeća imaju neuporedivo manje budžete za marketing pa ipak nekako opstaju. I maštaju a po neko i radi na tome da i oni jednog dana postanu veliki i giganti u očima nekih drugih malih preduzeća.
Da bi opstala mala preduzeća moraju da se snalaze malo bolje i malo više. Da iskoriste sve prednosti koje im donosi manja veličina firme, ali i da menjaju navike poslovanja.
U ovom tekstu ukazaćemo na 10 marketinških saveta koji vam mogu olakšati borbu protiv giganata i pomoći da i vi budete primećeni na pozornici, odnosno da privučete pažnju vaših potencijalnih klijenata. Ukazaćemo da treba iskoristiti činjenicu da postoji široka lepeza marketinških kanala u koje vredi ulagati.
Odnosno radite neprestano na tome da budete više prisutni na Internetu. Ako tražite alat, oruđe i oružje sa kojim se možete boriti protiv velikih onda je to zasigurno digitalni marketing. Kada jednom uplovite u digitalnu luku shvatićete da postoji mnogo besplatnih resursa. I plaćenih resursa koji nisu trošak nego investicija.
Naučićete da možete da se obratite baš vašoj publici odnosno potencijalnim kupcima i korisnicima. Upamtite, deo budžeta uložite u plaćene resurse da pojačate svoje prisustvo na Internetu. Ovo su načini da koliko je to realno u vašoj industriji konkurišete gigantima koji imaju budžete i za tradicionalne televizijske i radijske reklame.
Savetujemo: Prirodna ili organska pretraga treba da bude vaš put kroz lavirint i vaše svetlo u tunelu. SEO optimizacija je još uvek najracionalnija tehnika za povećanje značaja vašeg sajta na Google. Plaćeni oglasi na Google i Facebook su svakako deo ove priče. Ako imate unutrašnje resurse možete se edukovati kako da ih uposlite da budu i aktivni promoteri vašeg brenda. Ne zaboravite, kupci su probirljivi i potrebno je više puta da čuju za vas i pročitaju o vama pre nego što nešto i kupe od vas.
Gradite reputaciju za vaš brend i poslovanje i očekujte benefite.
Savetujemo: Ne puštajte tako lako zadovoljnog klijenta. Motivišite ga da vam da recenziju, popuni anketni list, ostavi komentar. Iznenadićete se koliko je to korisno za vaš brend i posao. Gradite reputaciju i u vašoj maloj mikro sredini, okruženju. Poverenje stečeno na taj način favorizovaće vaše proizvode ili usluge u odnosu na velike firme.
U mnogim slučajevima manje firme imaju prednost da mogu da brže probaju nove trendove jer velikim treba vreme da se zahuktaju.
Savetujemo: Ako ste već manja firma iskoristite momentum i činjenicu da imate i manje administracije. To povlači da možete da pratite trendove u vašoj industriji i da ih brže implementirate u svoje poslovanje.
Kao vlasnik malog preduzeća, možete da lakše razvijate jači, ličniji odnos sa svojim klijentima. Jedan do ključnih faktora koji opredeljuje kupca je upravo korisnička podrška. Neka istraživanja kažu da oko 90% korisnika bira firmu na osnovu korisničke podrške, odnosno iskustava i/ili komentara drugih kupaca.
Poučan primer iz prakse. Potrebna vam je selidba i pretragom na Internetu pronađete agenciju za selidbe. Kako bi na vas uticalo kada pročitate na njihovom sajtu:
Moramo odmah da napomenemo da: "na žalost nismo velika firma, nemamo ogroman broj zaposlenih, nismo nastali pre više od dvadeset godina i nemamo milion odrađenih selidbi".
Jednostavno, iskrenost stvara poverenje i ovakvi nestereotipni prikazi sopstvene firme privlače klijente. A neko to poverenje mora da gradi godinama. Kao da važi ona zlatna reč gvozdena vrata otvara.
Savetujemo: Gradite dobre odnose sa kupcima i oni će vam ukazati poverenje iako će ih kod vas koštati malo više.
Iako deluje surovo mnogi vaši klijenti se opredeljuju za firmu na osnovu utiska, odnosno vizuelnog identiteta. Rekli bi sude po koricama bez da pročitaju ijedno slovo, ali tako je kako je. Tome se treba prilagoditi. I drugi su.
Kada je u pitanju brendiranje, ljudi imaju tendenciju da sude o knjizi po koricama. Kao i političkoj stranci na osnovu slogana.
Čist, sveden i elegantna dizajn vašeg sajta treba da ostavi utisak profesionalnosti. Sve je važno. I logo i web sajt i to je možda ključno mesto gde imate priliku da se izjednačite sa velikim momcima.
Kako?
Savetujemo: Uložite pametno u odabir dobrog dizajnera i agenciju za digitalni marketing koji zajedno mogu napraviti tako željenu razliku u odnosu na konkurenciju.
Samo pozitivna korisnička iskustva stvaraju lojalne konzumente vaših proizvoda i kupaca. Pokažite da vam je stalo do mišljenja vaših kupaca tako što ćete od izabranih lojalnih kupaca tražiti mišljenja šta možete bolje da radite. Ovo ne mora biti skupa aktivnost. To mogu biti i komentari na stranici ili običan poziv da pošalju mejl.
Savetujemo: Pokažite da vam je stalo do kupaca tako što ćete uvažavati njihove konstruktivne povratne informacije. Personalizacija se danas smatra jednm od standarda u komunikaciji sa kupcima. To je i vaša poslovna prilika.
Ništa novo rekli bi, ali to su neke tehnike i načini da održavate vaše klijente lojalnim vašem brendu tj. vašim proizvodima.
Savetujemo: Nije skupo da imate program lojalnosti, bilo u vidu kartica ili podataka u bazi podataka. Nije skupo, ali može biti veoma isplativo.
Kako? Lako. Ako imate budžet za to stipendirajte najbolje đake, ili one sa slabim materijalnim stanjem. Ako imate manji budžet nagradite najbolje učenike škole, donirajte stabla. Mali milion korisnih stvari možete uraditi a da vas to ne košta puno. Time ćete pokazati da ste ne samo običan član lokalne zajednice nego da vam je stalo i da se ona razvija. A to će biti onaj skriveni potez koji će vas izdvojiti od konkurencije.
Savetujemo: Uključite se aktvino u lokalnu zajednicu na način da i drugi to osete na pravi način. Isplatiće se!
Naravno da platama ne možete konkurisati najvećim firmama. Ali možete stvarati atmosferu u firmi koja će privući dobre ako ne i najbolje jer nije sve u novcu. Pospešujte inicijativu kao jednu od najefektivnijih tehnika za povećanje uspešnosti poslovanja.
Savetujemo: Odabir zaposlenih je još uvek jedno od ključnih mesta koje će opredeliti uspeh vaše firme.
Nije svejedno ako se neko trudi, daje sve od sebe i to se vidi kroz rezultate. Nagradite one koji se trude i donose više od ostalih.
Savetujemo: Nije monotonija ono što nas opija. Učinite izazovnijim posao zaposlenih kroz različite moduse nagrađivanja. U ljudskoj je prirodi da voli izazove i voli takmičenje. Iskoristite to na pravi način!
Da je lako tući se sa jačima to svi slabiji znaju da nije. Ali slabiji znaju da boj ne bije svetlo oružje nego srce u junaka.
Ili, ako imate proizvod ili uslugu u koju verujete, vaša šansa da postanete primećeni u vašoj industriji, a jednog dana što da ne i div, dramatično raste, ali samo ako izaberete agenciju za digitalni marketing koja deli vaše ambicije.
Baš tako. Umesto zaključka pozivamo vas da podelite vaša dobra iskustva i prakse koje male firme mogu učiniti konkurentnijim u odnosu na gigante.
Po koji ostatak sa stola na globalnom nivou je ostavljne za male. Jos uvek je to parce plena malo vece na lokalu, ali nisu perspektive za male firme koje zele da budu velike tako ruzicate. Veliki su neumoljivi. Internet daje sansu, ali u Srbiji se Internet jos uvek kod vecine malih i srednjih firmi dozivljava kao virtuelna licna karta.
Giganti su danas mahom oni koji su preko noći postali to što jesu. Kupili su sve što su mogli, trudeći se da postignu monopol u nekoj sredini, i sada misle da je dovoljno da budu tu. Nije bitno šta pružaju svojim korisnicima, kog je kvaliteta, kakve su im cene. Udaraju po marketingu na veliko, a kad bolje pogledate, iza toga stoje same laži. Često to ne mogu da potkerepe ni kvalitetom, ni cenama. I onda se čude kako im se broj klijenata smanjuje. A narod nije blesav. Za to vreme, mali u pokušaju da se izbore sa njima rade svoj posao najbolje što umeju i ulažu koliko god mogu u dobar marketing. Kao u svakom poslu, najbolja reklama je ona koja ide "od usta do usta". Ne trude se da ruše bilo koga, trude se da svojim dobrim radom privuku što više novih korisnika i onda se desi ono što vidimo na slici... Odličan tekst! Svaka čast!