Šta je 10x sadržaj i kako ga kreirati?
Da li vam je poznata oznaka 10x? Naravno da jeste, to je matematika iz drugog razreda osnovne škole i znači da je nešto 10 puta veće. Ali šta 10x sadržaj znači u digitalnom marketingu? Kako se kreira i zašto je važan? Sad ste verovatno malo zbunjeni, ali ne bi trebalo, sve ćemo vam uskoro objasniti.
Najkraća definicija bi bila sledeća: 10x sadržaj je onaj koji je (najmanje) deset puta bolji od najboljeg koji postoji na određenu temu. Ili drugim rečima, to je izuzetno vredan i kreativan sadržaj koji nadmašuje sve ostale.
A koja je njegova prednost?
Glavna prednost je velika verovatnoća da će se taj sadržaj dobro rangirati u Google-ovoj pretrazi za određenu ključnu frazu. A već dobro znate da to znači - veću pažnju publike, više poseta, linkova, konverzija, deljenja, lajkova, retvitova. Ostali sadržali sada postaju daleko inferiorniji.
Nije ovo ni tako nova stvar. Sve je počelo sa Skyscraper-om, marketinškim pristupom koji se pojavio 2013. godine. Radilo se o strategiji za dobijanje linkova tako što bi se na internetu pronašao članak koji je već dobro rangiran, a onda napravila njegova bolja verzija. Zatim bi se o unapređenom sadržaju, putem e-maila, obavestili posetioci koji su već linkovali originalni članak.
Cela stvar je eksplodirala kada je Rand Fishkin, genijalni osnivač platforme Moz, nadogradio Skyscraper tako što ga je proširio i na druge internet formate poput YouTube videa, objava na društvenim mrežama, infografika, podcasta, itd. A što je najvažnije, više nije bilo potrebno slati mejlove i obaveštavati autore i posetioce.
Dobro, dosta je istorije, hajde da pređemo na stvar.
Pa, funkcioniše iz nekoliko razloga:
Šta kažete, nije lako? Naravno da nije, u protivnom bi se svako bavio digitalnim marketingom, a ne samo istrajni profesionalci koji su posvećeni ovom poslu i kontinuirano ulažu u svoje znanje.
Ali ne brinite, pomoćićemo vam. Pratite naše savete:
1. Pronađite šta već funkcioniše
2. Napravite bolju verziju
Stigli smo do ključnog koraka – kako da nadmašite postojeći sadržaj. Evo nekoliko načina:
Primer dobro dizajniranog i informativnog sadržaja
3. Posetioci su važni, ali važan je i Google (optimizujte sadržaj za RankBrain)
Ako redovno pratite šta se dešava na polju digitalnog marketinga i SEO optimizacije, sigurno znate da je jedan od glavnih faktora koji utiče na Googlovo rangiranje - algoritam RankBrain. Radi se delu šireg algoritma, poznatog kao Google Hummingbird, koji koristi veštačku inteligenciju (AI) za bolje razumevanje i interpretaciju korisničkih upita na pretraživaču.
Ili jednostavnije rečeno – Google se sada skoro potpuno fokusira na pozitivno korisničko iskustvo. On meri kako posetioci stupaju u interakciju sa sajtom, i u skladu sa tim prilagođava svoj SERP. Više nije dovoljno postaviti ključne fraze u naslov i u meta tagove, da ključne reči budu u prvih nekoliko rečenica i slično. Od kreatora sadržaja se traži da proizvode kvalitetne i informativne sadržaje koji mogu da odgovore na specifična pitanja i potrebe korisnika.
Da bi se odobrovoljio ovaj strogi algoritam i da bi sadržaj mogao da postigne visoko rangiranje, potrebno je:
Stigli smo skoro do kraja, i vi se sada sigurno pitate - “pa šta sve treba 10x sadržaj da sadrži i ispunjava?” Evo šta. Kvalitetan 10x sadržaj mora:
1. Da poseduje visok kvalitet, korisnost, zanimljivost, izuzetnost, verodostojnost;
2. Da bude dobro dizajniran;
3. Da bude drugačiji po obimu i detaljima u odnosu na postojeće sadržaje;
4. Da izaziva emocionalne reakcije;
5. Da bude koristan, da može da reši problem i da odgovori na postavljeno pitanje;
6. Da nudi potpuno novi i jedinstven sadržaj.
Listu ovih 6 ključnih karakteristika možete da odštampate i stavite na zid iznad svog radnog stola. One su sada vaša zvezda vodilja.
Svet digitalnog marketinga zna da bude surov, to već dobro znate. Pritisak da se istaknete i stvorite sadržaj koji je značajno bolji od drugih nije lako izdržati. Ali, morate da razumete šta i kako funkcioniše.
Ukoliko uspete da postignete visok kvalitet i relevantnost, i prilagodite se korisnicima, vaš 10x sadržaj će steći potencijal da dominira u rezultatima pretrage i da privuče značajnu publiku. Što bolji sadržaj kreirate, teže će biti da vas neko drugi nadmaši.
I ne odustajte!
Nemojte se obeshrabriti ako vaši prvi pokušaji budu neuspešni; pokušajte da analizirate gde ste pogrešili i sledeći put kreirajte zaista 10x bolji sadržaj. I upamtite, 10x sadržaj nije za prosečne.
Da li smo vas dovoljno inspirisali? Da li i vi ne volite osrednjost i stremite ka savršenstvu? Ostavite komentar – vaše mišljenje nam mnogo znači! Unapred hvala!
Izvor naslovne slike picjumbo.com, Pexels.com
Nisam do sada cula za taj izraz 10x sadrzaj, zanimljivo, samo nije lako to napraviti.
Naravno da stremim savršenstvu, mada je i to ponekad opasno. Tera vas da se suviše premišljate, ne da vam da se opustite jer se plašite da ono što ste uradili nikad nije dovoljno dobro. A 10x je 10x. Možda nije svako za to, ali ako se potrudi 10x više nego inače, može i da bude...