SrbijaSpace logo

Šta je 10x sadržaj i kako ga kreirati?

 

Šta je 10x sadržaj i kako ga kreirati?

Da li vam je poznata oznaka 10x? Naravno da jeste, to je matematika iz drugog razreda osnovne škole i znači da je nešto 10 puta veće. Ali šta 10x sadržaj znači u digitalnom marketingu? Kako se kreira i zašto je važan? Sad ste verovatno malo zbunjeni, ali ne bi trebalo, sve ćemo vam uskoro objasniti. 

Dakle, šta je 10x sadržaj?

Najkraća definicija bi bila sledeća: 10x sadržaj je onaj koji je (najmanje) deset puta bolji od najboljeg koji postoji na određenu temu. Ili drugim rečima, to je izuzetno vredan i kreativan sadržaj koji nadmašuje sve ostale. 

A koja je njegova prednost?

Glavna prednost je velika verovatnoća da će se taj sadržaj dobro rangirati u Google-ovoj pretrazi za određenu ključnu frazu. A već dobro znate da to znači - veću pažnju publike, više poseta, linkova, konverzija, deljenja, lajkova, retvitova. Ostali sadržali sada postaju daleko inferiorniji.

Malo istorijskog konteksta

Nije ovo ni tako nova stvar. Sve je počelo sa Skyscraper-om, marketinškim pristupom koji se pojavio 2013. godine. Radilo se o strategiji za dobijanje linkova tako što bi se na internetu pronašao članak koji je već dobro rangiran, a onda napravila njegova bolja verzija. Zatim bi se o unapređenom sadržaju, putem e-maila, obavestili posetioci koji su već linkovali originalni članak.

Cela stvar je eksplodirala kada je Rand Fishkin, genijalni osnivač platforme Moz, nadogradio Skyscraper tako što ga je proširio i na druge internet formate poput YouTube videa, objava na društvenim mrežama, infografika, podcasta, itd. A što je najvažnije, više nije bilo potrebno slati mejlove i obaveštavati autore i posetioce.

Dobro, dosta je istorije, hajde da pređemo na stvar. 

Zašto 10x sadržaj tako dobro funkcioniše?

Pa, funkcioniše iz nekoliko razloga:

  • u svetu digitalnog marketinga vlada ogromna konkurencija – na internetu se svakodnevno postavlja ogroman broj sadržaja. Evo samo jednog primera, svake minute se na YouTube kanale postavi preko 500 sati videa. Da, dobro ste razumeli - svake minute. I to skoro na svaku temu i ključnu frazu, od saveta za negu lica do geopolitičke situacije u svetu. Većina sadržaja je osrednjeg kvaliteta, ali dosta veliki broj je i veoma kvalitetan.
  • prednost prvog igrača - sadržaj koji je prvi postavljen je već dobro rangiran i postoji verovatnoća da ima mnogo povratnih linkova koji dolaze sa autoritativnih sajtova. SEO stručnjaci dobro razumeju šta to znači i koliko je važno. Da bi se on nadmašio neće biti dovoljan samo malo kvalitetniji sadržaj. 
  • veći kvalitet uvek pobeđuje – da biste se probili potrebno je da kreirate znatno kvalitetniji i superiorniji sadržaj. Da, barem 10x kvalitetniji. 

A kako kreirati 10x sadržaj?

Šta kažete, nije lako? Naravno da nije, u protivnom bi se svako bavio digitalnim marketingom, a ne samo istrajni profesionalci koji su posvećeni ovom poslu i kontinuirano ulažu u svoje znanje.

Ali ne brinite, pomoćićemo vam. Pratite naše savete:

1. Pronađite šta već funkcioniše

  • Uradite svoj domaći zadatak i istražite ključne fraze za koje želite da se dobro rangiraju.
  • Unesite te ključne fraze u polje za pretragu i pogledajte šta se već nalazi na prvoj stranici. To će vam pokazati šta Google smatra relevantnim na tu temu, i koji sadržaji privlače pažnju. 
  • Pokušajte da analizirate sadržaj koji se nalazi u vrhu pretrage i da identifikujete njegove prednosti i slabosti. Pokušajte da odgovorite na pitanja: Na koji način se pristupa problemu? Šta je drugačije u odnosu na druge? Da li postoji prostor za poboljšanje njihovog pristupa, metoda ili rezultata?
  • Identifikujte “rupe” u njihovom sadržaju — šta je preskočeno, loše objašnjeno ili neadekvatno pokriveno;
  • Ako procenite da nema mesta za neka primetnija poboljšanja, ne gubite vreme, pokušajte s nekom drugom ključnom frazom.

 

2. Napravite bolju verziju

Stigli smo do ključnog koraka – kako da nadmašite postojeći sadržaj. Evo nekoliko načina:

  • Napištite bolji i detaljniji sadržaj - obavite što detaljnije istraživanje, intervjuišite stručnjake, uključite ankete ili primere (na primer, ako pišete o tržištu nekretnina, napravite intervju sa agentom za nekretnine);
  • Pružite informacije iz više uglova, dodajte kontekst, primere i studije slučaja (case study). 
  • Ne koristite netačne i neprecizne podatke!
  • Veoma je važno tačno definisati ciljnu grupu - kome pišete i šta vaša publika traži. Ako obrađujete rent a car usluge, onda nemojte da pišete o polovnim automobilima;
  • Ažurirajte sadržaj - na internetu informacije veoma brzo zastarevaju. Ono što se desilo danas, sutra već više nije vest. Zato sadržaj mora što češće da se osvežava i aktuelizuje. Ali da ostanemo kod nekretnina - cene stanova u Novom Sadu ove godine sigurno nisu iste kao prošle;
  • Poboljšajte dizajn i izgled sadržaja - unapredite vizuelni i estetski aspekt prezentacije određenog sadržaja, kako bi bio privlačniji, pregledniji i profesionalniji. Promenite boje, grafički izgled, ubacite sliku, povećajte font, itd. Koristite grafikone, infografike i slike, kako biste vizuelno podržali podatke i činjenice;

 

Primer dobro dizajniranog i informativnog sadržaja

3. Posetioci su važni, ali važan je i Google (optimizujte sadržaj za RankBrain)

Ako redovno pratite šta se dešava na polju digitalnog marketinga i SEO optimizacije, sigurno znate da je jedan od glavnih faktora koji utiče na Googlovo rangiranje - algoritam RankBrain. Radi se delu šireg algoritma, poznatog kao Google Hummingbird, koji koristi veštačku inteligenciju (AI) za bolje razumevanje i interpretaciju korisničkih upita na pretraživaču.

Ili jednostavnije rečeno – Google se sada skoro potpuno fokusira na pozitivno korisničko iskustvo. On meri kako posetioci stupaju u interakciju sa sajtom, i u skladu sa tim prilagođava svoj SERP. Više nije dovoljno postaviti ključne fraze u naslov i u meta tagove, da ključne reči budu u prvih nekoliko rečenica i slično. Od kreatora sadržaja se traži da proizvode kvalitetne i informativne sadržaje koji mogu da odgovore na specifična pitanja i potrebe korisnika.

Da bi se odobrovoljio ovaj strogi algoritam i da bi sadržaj mogao da postigne visoko rangiranje, potrebno je:

  • razumeti šta korisnik zaista želi, da li traži informacije, ili hoće da kupi određeni proizvod, ili da pogleda neku zanimljivost, itd;
  • prilagoditi se nameri pretrage - sadržaj mora da odgovara kontekstu i korisničkim pitanjima, a ne da vodi računa samo o ključnim frazama. Ako korisnici traže brzo rešenje, treba pružiti kratak i jasan odgovor umesto opširnog blog-posta ili predugačkog video klipa;
  • kreirati naslove i podnaslove koji privlače pažnju (zbog preglednosti naslovi treba da imaju strukturu H1, H2, H3, itd;
  • kreirati jasnu i preciznu navigaciju stranica;
  • ključne reči i povratni linkovi treba da se koriste na prirodan način;
  • smanjite stopu napuštanja sadržaja (bounce rate) na najmanju moguću meru;
  • smanjiti “pogo-sticking” – to su situacije kada korisnici brzo prelaze između rezultata pretrage jer nisu zadovoljni informacijama. Da bi se sprečilo ovakvo ponašanje potrebno je pružiti im relevantne sadržaje. 

 

Dobro, a koje karakteristike treba da ima 10x sadržaj?

Stigli smo skoro do kraja, i vi se sada sigurno pitate - “pa šta sve treba 10x sadržaj da sadrži i ispunjava?” Evo šta. Kvalitetan 10x sadržaj mora:

1. Da poseduje visok kvalitet, korisnost, zanimljivost, izuzetnost, verodostojnost;

2. Da bude dobro dizajniran;

3. Da bude drugačiji po obimu i detaljima u odnosu na postojeće sadržaje;

4. Da izaziva emocionalne reakcije;

5. Da bude koristan, da može da reši problem i da odgovori na postavljeno pitanje;

6. Da nudi potpuno novi i jedinstven sadržaj.

Listu ovih 6 ključnih karakteristika možete da odštampate i stavite na zid iznad svog radnog stola. One su sada vaša zvezda vodilja.

Završne reči

Svet digitalnog marketinga zna da bude surov, to već dobro znate. Pritisak da se istaknete i stvorite sadržaj koji je značajno bolji od drugih nije lako izdržati. Ali, morate da razumete šta i kako funkcioniše. 

Ukoliko uspete da postignete visok kvalitet i relevantnost, i prilagodite se korisnicima, vaš 10x sadržaj će steći potencijal da dominira u rezultatima pretrage i da privuče značajnu publiku. Što bolji sadržaj kreirate, teže će biti da vas neko drugi nadmaši.

I ne odustajte! 

Nemojte se obeshrabriti ako vaši prvi pokušaji budu neuspešni; pokušajte da analizirate gde ste pogrešili i sledeći put kreirajte zaista 10x bolji sadržaj. I upamtite, 10x sadržaj nije za prosečne.

Da li smo vas dovoljno inspirisali? Da li i vi ne volite osrednjost i stremite ka savršenstvu? Ostavite komentar – vaše mišljenje nam mnogo znači! Unapred hvala!

 

Izvor naslovne slike picjumbo.com, Pexels.com 

 

 


Autorski tekst: Nenad Savić

Vaše povratne informacije nam mnogo znače.
Molimo Vas
da kliknete na ikonicu koja odražava Vaš nivo satisfakcije posle pročitanog teksta.

Kako ste ocenili ovaj tekst?

5 ★

2 recenzija


Komentari (3)

mina

Nisam do sada cula za taj izraz 10x sadrzaj, zanimljivo, samo nije lako to napraviti.

(Dobar) 0
(Slab) 0
11-Dec-24 11:04:07 AM



Lola

Naravno da stremim savršenstvu, mada je i to ponekad opasno. Tera vas da se suviše premišljate, ne da vam da se opustite jer se plašite da ono što ste uradili nikad nije dovoljno dobro. A 10x je 10x. Možda nije svako za to, ali ako se potrudi 10x više nego inače, može i da bude...

(Dobar) +1
(Slab) 0
09-Dec-24 14:38:41 PM



Lola

odgovorio/a: strojar

10x je bas izazov i nije za svakoga. Jednostavno, to je visi nivo igre.
(Dobar) 0
(Slab) 0
18-Dec 19:50:30

Dodajte komentar