SrbijaSpace.rs · 9. Dec 2024. · internet 242
Da li vam je poznata oznaka 10x? Naravno da jeste, to je matematika iz drugog razreda osnovne škole i znači da je nešto 10 puta veće. Ali šta 10x sadržaj znači u digitalnom marketingu? Kako se kreira i zašto je važan? Sad ste verovatno malo zbunjeni, ali ne bi trebalo, sve ćemo vam uskoro objasniti.
Najkraća definicija bi bila sledeća: 10x sadržaj je onaj koji je (najmanje) deset puta bolji od najboljeg koji postoji na određenu temu. Ili drugim rečima, to je izuzetno vredan i kreativan sadržaj koji nadmašuje sve ostale.
A koja je njegova prednost?
Glavna prednost je velika verovatnoća da će se taj sadržaj dobro rangirati u Google-ovoj pretrazi za određenu ključnu frazu. A već dobro znate da to znači - veću pažnju publike, više poseta, linkova, konverzija, deljenja, lajkova, retvitova. Ostali sadržali sada postaju daleko inferiorniji.
Nije ovo ni tako nova stvar. Sve je počelo sa Skyscraper-om, marketinškim pristupom koji se pojavio 2013. godine. Radilo se o strategiji za dobijanje linkova tako što bi se na internetu pronašao članak koji je već dobro rangiran, a onda napravila njegova bolja verzija. Zatim bi se o unapređenom sadržaju, putem e-maila, obavestili posetioci koji su već linkovali originalni članak.
Cela stvar je eksplodirala kada je Rand Fishkin, genijalni osnivač platforme Moz, nadogradio Skyscraper tako što ga je proširio i na druge internet formate poput YouTube videa, objava na društvenim mrežama, infografika, podcasta, itd. A što je najvažnije, više nije bilo potrebno slati mejlove i obaveštavati autore i posetioce.
Dobro, dosta je istorije, hajde da pređemo na stvar.
Pa, funkcioniše iz nekoliko razloga:
Šta kažete, nije lako? Naravno da nije, u protivnom bi se svako bavio digitalnim marketingom, a ne samo istrajni profesionalci koji su posvećeni ovom poslu i kontinuirano ulažu u svoje znanje.
Ali ne brinite, pomoćićemo vam. Pratite naše savete:
1. Pronađite šta već funkcioniše
2. Napravite bolju verziju
Stigli smo do ključnog koraka – kako da nadmašite postojeći sadržaj. Evo nekoliko načina:

Primer dobro dizajniranog i informativnog sadržaja
3. Posetioci su važni, ali važan je i Google (optimizujte sadržaj za RankBrain)
Ako redovno pratite šta se dešava na polju digitalnog marketinga i SEO optimizacije, sigurno znate da je jedan od glavnih faktora koji utiče na Googlovo rangiranje - algoritam RankBrain. Radi se delu šireg algoritma, poznatog kao Google Hummingbird, koji koristi veštačku inteligenciju (AI) za bolje razumevanje i interpretaciju korisničkih upita na pretraživaču.
Ili jednostavnije rečeno – Google se sada skoro potpuno fokusira na pozitivno korisničko iskustvo. On meri kako posetioci stupaju u interakciju sa sajtom, i u skladu sa tim prilagođava svoj SERP. Više nije dovoljno postaviti ključne fraze u naslov i u meta tagove, da ključne reči budu u prvih nekoliko rečenica i slično. Od kreatora sadržaja se traži da proizvode kvalitetne i informativne sadržaje koji mogu da odgovore na specifična pitanja i potrebe korisnika.
Da bi se odobrovoljio ovaj strogi algoritam i da bi sadržaj mogao da postigne visoko rangiranje, potrebno je:
Stigli smo skoro do kraja, i vi se sada sigurno pitate - “pa šta sve treba 10x sadržaj da sadrži i ispunjava?” Evo šta. Kvalitetan 10x sadržaj mora:
1. Da poseduje visok kvalitet, korisnost, zanimljivost, izuzetnost, verodostojnost;
2. Da bude dobro dizajniran;
3. Da bude drugačiji po obimu i detaljima u odnosu na postojeće sadržaje;
4. Da izaziva emocionalne reakcije;
5. Da bude koristan, da može da reši problem i da odgovori na postavljeno pitanje;
6. Da nudi potpuno novi i jedinstven sadržaj.
Listu ovih 6 ključnih karakteristika možete da odštampate i stavite na zid iznad svog radnog stola. One su sada vaša zvezda vodilja.
Svet digitalnog marketinga zna da bude surov, to već dobro znate. Pritisak da se istaknete i stvorite sadržaj koji je značajno bolji od drugih nije lako izdržati. Ali, morate da razumete šta i kako funkcioniše.
Ukoliko uspete da postignete visok kvalitet i relevantnost, i prilagodite se korisnicima, vaš 10x sadržaj će steći potencijal da dominira u rezultatima pretrage i da privuče značajnu publiku. Što bolji sadržaj kreirate, teže će biti da vas neko drugi nadmaši.
I ne odustajte!
Nemojte se obeshrabriti ako vaši prvi pokušaji budu neuspešni; pokušajte da analizirate gde ste pogrešili i sledeći put kreirajte zaista 10x bolji sadržaj. I upamtite, 10x sadržaj nije za prosečne.
Da li smo vas dovoljno inspirisali? Da li i vi ne volite osrednjost i stremite ka savršenstvu? Ostavite komentar – vaše mišljenje nam mnogo znači! Unapred hvala!
Izvor naslovne slike picjumbo.com, Pexels.com
10x je bas izazov i nije za svakoga. Jednostavno, to je visi nivo igre.
Nisam do sada cula za taj izraz 10x sadrzaj, zanimljivo, samo nije lako to napraviti.
Naravno da stremim savršenstvu, mada je i to ponekad opasno. Tera vas da se suviše premišljate, ne da vam da se opustite jer se plašite da ono što ste uradili nikad nije dovoljno dobro.
A 10x je 10x. Možda nije svako za to, ali ako se potrudi 10x više nego inače, može i da bude...