SrbijaSpace logo

Tipovi SEO-a od A do Š

 

Tipovi SEO-a od A do Š


SEO ili optimizacija za pretraživače je tehnika koja poboljšava vidljivost sajta. To čini korišćenjem određenih ključnih reči i fraza. Optimizuje sadržaj i strukturu web-sajta na način da pretraživači poput Google-a mogu lako da razumeju i rangiraju web-stranicu više u svojim rezultatima pretrage. U ovom blogu ćemo saznati više o različitim tipovima i taktikama SEO-a i kako oni pomažu u optimizaciji web lokacija.

Proći ćemo i kroz prednosti i mane svakog tipa SEO-a.

 

Autor texta: Milan Sarajevčić

Milan Sarajevčić

Sadržaj:

 

seo vrste

 

Različiti tipovi SEO-a u digitalnom marketingu

 

Optimizacija pretraživača čini korisničko iskustvo boljim omogućavajući im da biraju između sajtova i filtriraju ono što možda nije od pomoći.

 

Postoji nekoliko tipova SEO-a:

 

1. White-Hat SEO


White-Hat SEO su SEO prakse koje su u skladu sa glavnim pretraživačima i poboljšavaju rangiranje stranica rezultata pretraživača (SERP). On reguliše integritet web lokacije sa uslovima korišćenja pretraživača. Takođe čini web stranice lakšim za upotrebu.

 

Svojstva na kojima radi:

  • Ključne reči i meta opise treba koristiti striktno.
  • Kvalitet sadržaja treba da bude vrhunski.

 

To čini veb lokaciju lakšom za navigaciju.

 

  • Prednosti: White-Hat SEO je skupa SEO strategija koje poboljšavaja rangiranje vaše stranice na pretraživačima bez kršenja pravila pretraživača. White-Hat SEO prati smernice za kvalitet pretraživača poput Google-a i ne koristi spam metode za manipulaciju algoritmom. To znači da je White-Hat SEO siguran oblik optimizacije za pretraživače.
     
  • Mane: White-Hat SEO može biti sporiji proces u odnosu na druge metode, jer se oslanja na organsko rangiranje i izgradnju kvalitetnog sadržaja.

 

 

vrste seo-a

 

2. Black-Hat SEO


Black-Hat SEO je upravo suprotno od White-Hat SEO-a. Iskorišćava slabosti u algoritmu Google pretrage. Obuhvata metode kao što su dodavanje ključnih reči, slanje neželjene pošte, strategije plaćenih linkova kao i maskiranje koje se koristi da bi se web lokacija rangirala više i napredovala u rezultatima pretraživača.

 

Ovaj metod može dati trenutne rezultate, ali nije dobar na duge staze. To negativno utiče na web lokaciju ako je kojim slučajem Google otkrije. Tu postoji mnogo rizika. Dakle, bolje je to izbegavati.

 

  • Prednosti: Black-Hat SEO može brzo povećati rangiranje stranice na pretraživačima.
     
  • Mane: Black-Hat SEO je praksa koja se protivi smernicama pretraživača, koja se koristi za postizanje višeg ranga u rezultatima pretrage. Ove neetičke taktike ne rešavaju problem pretraživača i često završavaju kaznom od strane pretraživača. To može dovesti do toga da se vaša stranica potpuno ukloni iz rezultata pretrage ili da dobije niže rangiranje.

 

3. Grey-Hat SEO


Malo je rizičniji od White-Hat SEO-a, ali manje štetan od Black-Hat SEO-a. Grey-Hat SEO manipuliše pretraživačima da bi dobio viši rang. Grey-Hat SEO ne zabranjuje sajtove, ali ima negativne posledice na njih.

 

  • Prednosti: Grey-Hat SEO je praksa koja kombinuje White-Hat i Black-Hat SEO. Grey-Hat SEO je rizičniji od White-Hat SEO-a jer iskorištava smernice pretraživača kako bi povećao rangiranje stranice na SERP-ovima.
     
  • Mane: Grey-Hat SEO tehnike su ustvari "crne prerušene u bele". To znači da postoji rizik da vaša stranica bude kažnjena od strane pretraživača ako koristite ove tehnike.

 

4. SEO na stranici


Proces optimizacije elemenata na stranici, kao što su oznake naslova, interne veze i HTML kod, za poboljšanje rangiranja poznat je kao SEO na stranici.

 

  • Prednosti: Optimizacija na stranici omogućava vam da poboljšate elemente na svojoj web stranici kako bi ona bila brža, lakša za indeksiranje i razumljivija za pretraživače.
     
  • Mane: Optimizacija na stranici sama po sebi nije dovoljna za postizanje visokog ranga na pretraživačima, već se mora kombinovati sa drugim tehnikama kao što su izgradnja linkova i optimizacija van stranice.

 

5. SEO van stranice


Postoje različite vrste SEO-a u digitalnom marketingu. Jedan od njih je SEO van stranice. SEO van stranice se sastoji od svega što se dešava van web stranice kako bi se ona rangirala više u rezultatima pretrage. Optimizacija pretraživača van stranice uključuje oglašavanje na društvenim mrežama. Takođe uključuje izgradnju dobrih odnosa sa klijentima za recenzije i forume i generisanje linkova sa verodostojnih web lokacija.

 

  • Prednosti: Optimizacija van stranice omogućava vam da poboljšate rangiranje svoje web stranice putem linkova sa drugih web lokacija, društvenim mrežama i drugih mesta koja nisu direktno vezani za vašu web lokaciju.
     
  • Mane: Optimizacija van stranice može biti teška i dugotrajna, jer zavisi od faktora koji su van vaše kontrole, kao što su kvalitet i broj dolaznih linkova.

 

6. Tehnički SEO


Tehnički SEO pomaže Google botovima u tumačenju, pristupu, popisivanju i indeksiranju stranica web lokacije. Poznat je kao tehnički SEO jer nema direktne veze sa sadržajem. Njegova primarna funkcija je da optimizuje infrastrukturu web stranice. Prakse koje se primenjuju u tehničkoj optimizaciji za pretraživače su optimizacija KSML mape sajta, brzina veb lokacije i prilagođenost mobilnim uređajima.

 

  • Prednosti: Tehnički SEO se odnosi na niz radnji čiji je cilj poboljšati tehničke aspekte web stranice kako bi se povećao rang njenih stranica na pretraživaču. Tehnički SEO se usmerava na poboljšanje elemenata na stranici kako bi ona bila brža, lakša za indeksiranje i razumljivija za pretaživače.
     
  • Mane: Tehnički SEO može biti komplikovan i zahteva znanje o kodiranju i tehničkim aspektima web dizajna.

 

7. Međunarodni SEO


Međunarodni SEO donosi organski saobraćaj na web lokaciju sa različitih jezika i oblasti. Kulturni kontekst ciljnog tržišta je tačno postavljen. Takođe omogućava korisnicima da vrše transakcije u svojoj valuti i jezicima. Ukupna struktura međunarodnog SEO-a povećava pouzdanost. Najpoznatiji je po stvaranju dobrog prisustva na mreži za ciljanu publiku.

 

  • Prednosti: Međunarodni SEO omogućava vam da ciljate korisnike u različitim zemljama i jezičkim područjima, povećavajući vašu globalnu vidljivost i doseg.
     
  • Mane: Međunarodni SEO može biti komplikovan i zahtevati znanje o različitim jezicima, kulturama i pretraživačima koji se koriste u različitim zemljama.

 

seo digitalni marketing

 

8. Lokalni SEO


Lokalni SEO je koristan za lokalne firme, jer pomaže u povećanju vidljivosti njihove veb stranice. Pomaže u stvaranju svesti i saobraćaja za njihove veb stranice. Takođe pomaže da firma lakše dopre do lokalne publike i pomaže im da rastu.

Uz lokalni SEO, firme se mogu bolje rangirati u rezultatima pretrage. Pomaže im da rastu organski i da budu prisutni na tržištu.

 

  • Prednosti: Lokalni SEO vam omogućava da ciljate korisnike u određenom geografskom području, povećavajući vašu vidljivost i doseg među lokalnom publikom.
     
  • Mane: Lokalni SEO može biti ograničen na određeno geografsko područje i neće vam pomoći da ciljate korisnike van tog područja.

 

9. SEO za e-trgovinu


SEO za e-trgovinu pomaže onlajn prodavnicama da se bolje rangiraju u rezultatima pretrage kad god korisnik traži relevantan proizvod ili uslugu. To je najbolji metod za plaćeni SEO, jer su troškovi mnogo manji u poređenju sa profitom koji prodavnice dobijaju. On stvara saobraćaj i čini da se veb lokacija pojavljuje u SERP-ovima, što doprinosi većoj vidljivosti. Ovaj SEO bi trebao biti dobro strukturiran, jer može izgubiti promet na drugoj veb stranici sa strukturiranijom arhitekturom. Važno je da proveravate arhitekturu veb lokacije i redovno je ispitujete kako biste održali nadolazeći saobraćaj.

 

  • Prednosti: SEO za e-trgovinu vam omogućava da poboljšate rangiranje svoje online prodavnice na pretraživačima, povećavajući vašu vidljivost i doseg među potencijalnim kupcima.
     
  • Mane: SEO za e-trgovinu može biti komplikovan i zahteva znanje o specifičnostima optimizacije za online prodavnice, kao što su optimizacija proizvoda, kategorija i stranica za plaćanje.

 

Pročitaj još: Keyword Golden Ratio - tajna brzog rangiranja

 

10. SEO sadržaja


To je najvažniji SEO na listi različitih tipova SEO-a. Kreiranje jedinstvenog sadržaja koji uključuje pisanje, grafiku i video zapise pomaže web lokaciji da zadrži svoju strukturu i ostane na vrhu rezultata pretrage. Tri stvari su ključne za rad sa SEO-om sadržaja, tj. pisanje tekstova, struktura sajta i strategija ključnih reči.

 

  • Prednosti: Optimizacija sadržaja vam omogućava da poboljšate rangiranje svojih stranica na pretraživačima putem kvalitetnog i relevantnog sadržaja.
     
  • Mane: Kreiranje kvalitetnog sadržaja može biti dugotrajan i skup proces.

 

11. Mobilni SEO


Uključuje optimizaciju sajta uz mogućnost da istovremeno može da radi na više uređajima. Stil sajta, brzina stranice i struktura su glavni faktori na koje treba obratiti pažnju u mobilnom SEO-u.

 

  • Prednosti: Mobilni SEO vam omogućava da optimizujete svoju web stranicu za korisnike mobilnih uređaja, povećavajući vašu vidljivost i doseg među ovom publikom.
     
  • Mane: Mobilni SEO može biti komplikovan i zahtevati znanje o specifičnostima optimizacije za mobilne uređaje, kao što su dizajn prilagođen mobilnim uređajima i brzina učitavanja na mobilnim mrežama.

 

 

12. Negativni SEO


Negativni SEO je neetički SEO, koji se intenzivno praktikuje da bi se snizio rang konkurenata. Niko ne želi da njegovi konkurenti pobede, bez obzira koliko su važni. Dakle, ova tehnika se koristi za prestizanje i dobijanje prednosti u odnosu na druge veb stranice.

Negativan SEO se može praktikovati širenjem negativnih recenzija ili reči o web lokaciji konkurenta. To se takođe može desiti upadom na njihovu web lokaciju i dodavanjem velike količine linkova niskog kvaliteta. Nije preporučljivo kooristiti negativni SEO jer to može dovesti do raznih zakonskih problema.

 

  • Prednosti: Nema prednosti.
     
  • Mane: Negativni SEO se odnosi na neetičke tehnike koje imaju za cilj da naštete rangiranju konkurentskih web stranica na pretraživačima. Ove tehnike su neetičke i mogu dovesti do kazne od strane pretraživača.

 

13. YouTube SEO


Ovaj SEO omogućava YouTube-u da poveća svoje rangiranje na stranicama rezultata pretrage platforme povećanjem pregleda, angažovanja i pretplatnika YouTube kanala. Ova tehnika optimizacije za pretraživače povećava pristupačnost i vidljivost njihovih video snimaka, kroz naslov video snimka, opis, oznake, dužinu videa, trajanje pregleda, angažovanje (sviđa mi se, komentari, deljenja) itd.

 

  • Prednosti: YouTube SEO vam omogućava da optimizujete svoje video zapise i kanale kako bi se bolje rangirali u rezultatima pretrage na YouTube-u. YouTube SEO uključuje različite strategije, kao što su istraživanje ključnih reči, optimizacija scenarija, izgradnja linkova i još mnogo toga.
     
  • Mane: YouTube SEO može biti komplikovan i zahteva znanje o specifičnostima optimizacije za YouTube, kao što su optimizacija naslova, opisa, oznaka i sličica.

 

14. SEO optimizacija prodavnice aplikacija


Ovo je proces optimizacije mobilnih aplikacija kako bi se bolje rangirali u rezultatima pretrage prodavnice aplikacija. Optimizacija prodavnice aplikacija SEO optimizuje naslov, opis, snimke ekrana, ikonu aplikacije, recenzije i ocene.

Cilj je da se poveća izloženost aplikacije i preuzimanja. Ovaj SEO obuhvata analizu ponašanja korisnika i donošenje odluka zasnovanih na podacima za poboljšanje učinka aplikacije kroz naslove aplikacija, opise aplikacija, ikone aplikacija, snimke ekrana, ocene, recenzije i angažovanje korisnika. Maksimiziranjem ovih kvaliteta, izloženost i vidljivost njihovog rada, rezultiraju većim brojem preuzimanja.

 

  • Prednosti: Optimizacija prodavnice aplikacija vam omogućava da poboljšate rangiranje svojih aplikacija u rezultatima pretrage prodavnice aplikacija, povećavajući vašu vidljivost i doseg među potencijalnim korisnicima.
     
  • Mane: Optimizacija prodavnice aplikacija može biti komplikovana i zahteva znanje o specifičnostima optimizacije za prodavnice aplikacija, kao što su istraživanje ključnih reči, optimizacija naslova i opisa aplikacije.


Preporuka za čitanje: SEO – Kako da budete na samom vrhu google pretrage, kompletan vodič za početnike za 2023.


Zaključak


Proces optimizacije onlajn sadržaja poznat je kao optimizacija pretraživača. Povećava promet web stranice.
Analizirali smo različite tipove SEO-a koji se koriste u različite svrhe za poboljšanje izgleda veb stranica.

 


Autorski tekst: Milan Sarajevčić


Komentari (2)

Aleksandar

Odličan tekst. Bravo!

(Dobar) 0
(Slab) 0
09-Dec-23 00:38:43 AM



Milica

Odlicno objasnjeno, veoma koristan tekst.

(Dobar) +2
(Slab) 0
10-Aug-23 11:40:25 AM



Dodajte komentar