Tipovi SEO-a od A do Š
SEO ili optimizacija za pretraživače je tehnika koja poboljšava vidljivost sajta. To čini korišćenjem određenih ključnih reči i fraza. Optimizuje sadržaj i strukturu web-sajta na način da pretraživači poput Google-a mogu lako da razumeju i rangiraju web-stranicu više u svojim rezultatima pretrage. U ovom blogu ćemo saznati više o različitim tipovima i taktikama SEO-a i kako oni pomažu u optimizaciji web lokacija.
Proći ćemo i kroz prednosti i mane svakog tipa SEO-a.
Autor texta: Milan Sarajevčić
Sadržaj:
Optimizacija pretraživača čini korisničko iskustvo boljim omogućavajući im da biraju između sajtova i filtriraju ono što možda nije od pomoći.
White-Hat SEO su SEO prakse koje su u skladu sa glavnim pretraživačima i poboljšavaju rangiranje stranica rezultata pretraživača (SERP). On reguliše integritet web lokacije sa uslovima korišćenja pretraživača. Takođe čini web stranice lakšim za upotrebu.
To čini veb lokaciju lakšom za navigaciju.
Black-Hat SEO je upravo suprotno od White-Hat SEO-a. Iskorišćava slabosti u algoritmu Google pretrage. Obuhvata metode kao što su dodavanje ključnih reči, slanje neželjene pošte, strategije plaćenih linkova kao i maskiranje koje se koristi da bi se web lokacija rangirala više i napredovala u rezultatima pretraživača.
Ovaj metod može dati trenutne rezultate, ali nije dobar na duge staze. To negativno utiče na web lokaciju ako je kojim slučajem Google otkrije. Tu postoji mnogo rizika. Dakle, bolje je to izbegavati.
Malo je rizičniji od White-Hat SEO-a, ali manje štetan od Black-Hat SEO-a. Grey-Hat SEO manipuliše pretraživačima da bi dobio viši rang. Grey-Hat SEO ne zabranjuje sajtove, ali ima negativne posledice na njih.
Proces optimizacije elemenata na stranici, kao što su oznake naslova, interne veze i HTML kod, za poboljšanje rangiranja poznat je kao SEO na stranici.
Postoje različite vrste SEO-a u digitalnom marketingu. Jedan od njih je SEO van stranice. SEO van stranice se sastoji od svega što se dešava van web stranice kako bi se ona rangirala više u rezultatima pretrage. Optimizacija pretraživača van stranice uključuje oglašavanje na društvenim mrežama. Takođe uključuje izgradnju dobrih odnosa sa klijentima za recenzije i forume i generisanje linkova sa verodostojnih web lokacija.
Tehnički SEO pomaže Google botovima u tumačenju, pristupu, popisivanju i indeksiranju stranica web lokacije. Poznat je kao tehnički SEO jer nema direktne veze sa sadržajem. Njegova primarna funkcija je da optimizuje infrastrukturu web stranice. Prakse koje se primenjuju u tehničkoj optimizaciji za pretraživače su optimizacija KSML mape sajta, brzina veb lokacije i prilagođenost mobilnim uređajima.
Međunarodni SEO donosi organski saobraćaj na web lokaciju sa različitih jezika i oblasti. Kulturni kontekst ciljnog tržišta je tačno postavljen. Takođe omogućava korisnicima da vrše transakcije u svojoj valuti i jezicima. Ukupna struktura međunarodnog SEO-a povećava pouzdanost. Najpoznatiji je po stvaranju dobrog prisustva na mreži za ciljanu publiku.
Lokalni SEO je koristan za lokalne firme, jer pomaže u povećanju vidljivosti njihove veb stranice. Pomaže u stvaranju svesti i saobraćaja za njihove veb stranice. Takođe pomaže da firma lakše dopre do lokalne publike i pomaže im da rastu.
Uz lokalni SEO, firme se mogu bolje rangirati u rezultatima pretrage. Pomaže im da rastu organski i da budu prisutni na tržištu.
SEO za e-trgovinu pomaže onlajn prodavnicama da se bolje rangiraju u rezultatima pretrage kad god korisnik traži relevantan proizvod ili uslugu. To je najbolji metod za plaćeni SEO, jer su troškovi mnogo manji u poređenju sa profitom koji prodavnice dobijaju. On stvara saobraćaj i čini da se veb lokacija pojavljuje u SERP-ovima, što doprinosi većoj vidljivosti. Ovaj SEO bi trebao biti dobro strukturiran, jer može izgubiti promet na drugoj veb stranici sa strukturiranijom arhitekturom. Važno je da proveravate arhitekturu veb lokacije i redovno je ispitujete kako biste održali nadolazeći saobraćaj.
Pročitaj još: Keyword Golden Ratio - tajna brzog rangiranja
To je najvažniji SEO na listi različitih tipova SEO-a. Kreiranje jedinstvenog sadržaja koji uključuje pisanje, grafiku i video zapise pomaže web lokaciji da zadrži svoju strukturu i ostane na vrhu rezultata pretrage. Tri stvari su ključne za rad sa SEO-om sadržaja, tj. pisanje tekstova, struktura sajta i strategija ključnih reči.
Uključuje optimizaciju sajta uz mogućnost da istovremeno može da radi na više uređajima. Stil sajta, brzina stranice i struktura su glavni faktori na koje treba obratiti pažnju u mobilnom SEO-u.
Negativni SEO je neetički SEO, koji se intenzivno praktikuje da bi se snizio rang konkurenata. Niko ne želi da njegovi konkurenti pobede, bez obzira koliko su važni. Dakle, ova tehnika se koristi za prestizanje i dobijanje prednosti u odnosu na druge veb stranice.
Negativan SEO se može praktikovati širenjem negativnih recenzija ili reči o web lokaciji konkurenta. To se takođe može desiti upadom na njihovu web lokaciju i dodavanjem velike količine linkova niskog kvaliteta. Nije preporučljivo kooristiti negativni SEO jer to može dovesti do raznih zakonskih problema.
Ovaj SEO omogućava YouTube-u da poveća svoje rangiranje na stranicama rezultata pretrage platforme povećanjem pregleda, angažovanja i pretplatnika YouTube kanala. Ova tehnika optimizacije za pretraživače povećava pristupačnost i vidljivost njihovih video snimaka, kroz naslov video snimka, opis, oznake, dužinu videa, trajanje pregleda, angažovanje (sviđa mi se, komentari, deljenja) itd.
Ovo je proces optimizacije mobilnih aplikacija kako bi se bolje rangirali u rezultatima pretrage prodavnice aplikacija. Optimizacija prodavnice aplikacija SEO optimizuje naslov, opis, snimke ekrana, ikonu aplikacije, recenzije i ocene.
Cilj je da se poveća izloženost aplikacije i preuzimanja. Ovaj SEO obuhvata analizu ponašanja korisnika i donošenje odluka zasnovanih na podacima za poboljšanje učinka aplikacije kroz naslove aplikacija, opise aplikacija, ikone aplikacija, snimke ekrana, ocene, recenzije i angažovanje korisnika. Maksimiziranjem ovih kvaliteta, izloženost i vidljivost njihovog rada, rezultiraju većim brojem preuzimanja.
Preporuka za čitanje: SEO – Kako da budete na samom vrhu google pretrage, kompletan vodič za početnike za 2023.
Proces optimizacije onlajn sadržaja poznat je kao optimizacija pretraživača. Povećava promet web stranice.
Analizirali smo različite tipove SEO-a koji se koriste u različite svrhe za poboljšanje izgleda veb stranica.
Odličan tekst. Bravo!
Odlicno objasnjeno, veoma koristan tekst.