Copywriting u kriznim vremenima - kako pisati sa empatijom?

 

Copywriting u kriznim vremenima - kako pisati sa empatijom?

 

Pisanje sadržaja za blog ili copywrting  trenutno može delovati prilično teško zbog globalne situacije koja nas je zadesila sa korona virusom. Svima nama je sada glavna tema virus i nije lako pronaci inspiraciju za pisanje nekih drugih sadržaja. Svet se suočava sa velikim problemima i svi smo u strahu šta će se dalje dešavati.

U ovom tekstu pokazaću vam kako da skrenete misli sa globalnih dešavanja i usmerite ih konstruktivno u upečatljiviji sadržaj na blogu začinjen empatijom.


Kopirajting u doba krize
 

 

Šta je tačno empatija?

Mi empatiju često povezujemo sa simpatijom, a one se prilično razlikuju. Simpatija je kada Vam se neko ili nešto sviđa, a empatija je razumevanje drugog stavljajući sebe u njegovu poziciju.

S obzirom da je ova globalna kriza pogodila sve nas, neke manje, a neke više, empatija je nešto što ne smemo da zaboravimo, jer nam je ona sada neophodnija nego ikad.

U ovom postu fokusiram se na kognitivnu empatiju, a to je sposobnost razumevanja kako druga osoba možda razmišlja ili oseća. Kognitivna empatija pomaže u komunikaciji i prenosu  informacija na način koji odgovara drugoj osobi.


Trenutna situacija pogađa sve nas


Stvaranje marketinškog sadržaja trenutno može biti neverovatno teško, jer se  toliko toga događa - ne samo nama nego i našim čitaocima. Nije potrebno poricati trenutnu situaciju, već treba pokušati izvući najbolje iz nje.

Spirala smrti

 

Čime god da se bavite i o čemu god da pišete sigurno možete dodati u to malo empatije. Pokažite vašim čitaocima da saosećate sa njima, a to će učiniti vaš rad mnogo privlačnijim, razumljivijim i prosto jasnim - bilo da se bavimo pandemijom ili ne.

Tri ključne stvari na koje treba da obratite pažnju su:

  1. Koristan sadržaj ( da li vaš tekst nekome može koristiti i biti od pomoći?)
  2. Investiranje u budućnost  i predviđanje ponašanja vaše ciljne grupe (kako će kriza uticati na njihove dosadašnje navike)
  3. Vaša ciljna grupa više ne razmišlja isto kao pre 6 nedelja (potrebno je pružiti empatiju i pomoć, a pogrešno je ne menjati ništa u svom dosadašnjem načinu obraćanja)


 

Kopirajting u doba krize

 

Vaši čitaoci se suočavaju sa različitim pitanjima. Ne morate da imate odgovor na svako od njih. Od vas se ne traži da imate ista iskustva ili okolnosti kao i oni. Umesto toga, samo pokušajte da razumete njihovu perspektivu.

Pogledajte da li možete da uočite razliku između ove dve rečenice:

  1. "Glavu gore! Teško je, ali siguran sam da će postati bolje. “
  2. „Znam da trenutno sve izgleda tmurno, ali proći ćete kroz to.“

 

Iako u gornjem primeru nema ništa loše, druga rečenica se čini pažljivijom i saosećajnijom.

Dobro je ako saosećanje može olakšati razumevanje izazova, frustracija, strahova, strepnji ili briga koje vaši čitaoci imaju.

 

Kriza

 

Zamislite osobu koja čita vaš tekst

 

Pokušajte da razumete vaše čitaoce tako što ćete zamisliti kako čitaju ono o čemu pišete. Da li pokušavate da podstaknete neku akciju sa svojim postom i da vaši čitaoci urade više od toga da samo pročitaju vaš blog i nastave sa svojim životima? Bez obzira da li kreirate post na blogu ili video, zamislite osobu koja će čitati ili gledati šta delite i razgovarajte direktno sa njom. Zauzvrat, vaš sadržaj će postati produktivniji jer čitalac koji oseća da ga razumete  primenjuje ono što je pročitao.

 

Postavite cilj svog pisanja

 

Stvaranje sadržaja mora imati neki unapred postavljen cilj. 

Na primer, cilj ovog teksta je: pomoć vlasnicima preduzeća i trgovcima koji moraju da šalju newsletter  ili pišu blog dok traje pandemija. To svakako nije uobičajeni posao, a empatija je ono što svima nama sada treba više nego ikad.

 

Mislite manje samopromotivno a više  edukativno

 

Sada nije vreme za samopromociju, s toga, ako već nemate da ponudite čitaocima nešto što im može koristiti bolje odložite svoj tekst za neko bolje vreme…
Da li ste nekad došli do kraja bloga i pitali se šta će mi uopšte ovo? Taj tekst je verovatno ostavio utisak na vas, ali ne baš najbolji.

 

Dve ključne stvari za uspešan tekst :

  1. Nagradite čitaoce dajući im nešto delotvorno.
  2. Pomozite im da postignu cilj koji imaju ili napišite nešto što bi trebalo da prepričaju ( što će impresionirati njihovog  šefa, prijatelje ili supružnika).

 

Delite lične priče sa vašim čitaocima


Deljenje ličnih priča je način na koji lakše možete zainteresovati svoje čitaoce.

Lične priče daju smisao vašem tekstu. Razmislite o sećanjima iz detinjstva, prošlim događajima, vezama, o svom omiljenom odlomku iz knjige. Kako to možete provući kroz vaš tekst da biste ostvarili prisniji kontakt sa vašim čitaocima.

Krajnje pitanje je: Ko su vaši čitaoci? Kad to saznate, znaćete šta treba da delite sa njima.

Krajnji cilj je sticanje poverenja kod njih jer jedino na taj način će svi imati koristi.

 

Pisanje  dobrog sadržaja pomaže i vama i vašim čitaocima

 

Zaista dobar sadržaj čini da pri čitanju nešto osetimo. To je osećaj koji ostaje u  nama dugo, dugo nakon što su reči pobegle iz naših misli. Jednostavno navođenje brojeva, statistika i brojki neće mnogo značiti. Ne radimo u vakuumu.

Naši odnosi sa ljudima, naša zajednička iskustva i naše veze su ono što nas pokreće, a u ovakvim vremenima se to ne menja. Neka vam dobar sadržaj i empatija pomognu da se povežete sa svojom publikom.

I na kraju, ova kriza će svakako proći, a ono što sada možemo da uradimo je da se pripremimo i da iskoristimo što bolje ovaj višak slobodnog vremena za usavršavanje i lični razvoj, kako bi smo kada izađemo iz svega ovoga bili što bolji i  produktivniji.

Nadam se da vam je ovaj članak koristio, ako imate neka pitanja, ili želite da podelite sa nama neke Vaše ideje o pisanju blogova u doba korone, pišite nam u komentarima ispod teksta.

 


Autorski tekst: Anđelka Pavlović


Komentari (8)

Nenad

Sve je ovo lepo, ali većina autora piše blogove da bi zharadili. Ili barem se trude da to urade. Treba pisati sa emaptijom i čistim srcem, ali potrebno je znati i neke stvari kako bi pisanje ipak donelo neku materijalnu korist (preporučujem blog Kako unovčiti svoj blog a da pritom ne uništite korisnički doživljaj https://zaradjivanjenainternetu.blogspot.com/2019/11/kako-unovciti-svoj-blog-da-pritom-ne-unistite-korisnicki-dozivljaj.html). Nema ništa loše u tome da se zaradi od blogova, samo treba znati kako.

(Dobar) +4
(Slab) 0
13-May-20 11:25:54 AM



Nenad

odgovorio/a: Nadja

Naravno da nema nista lose, samo treba napraviti balans i ne ici u zaradu po svaku cenu, nego odrzavati i kvalitet.
(Dobar) +1
(Slab) 0
14-May 14:09:07
Kapetan miki

Možda je tema malo pogrešna. Pre bih rekao da je pisanje sa empatijom u stvari pisanje onih koji razumeju ono o čemu se piše na nekom drugom, višem nivou odnosno da poseduju veće znanje.

(Dobar) +2
(Slab) 0
02-May-20 11:05:56 AM



nije isto

kao i na javi empatija ima svoj mesto i ulogu. ne moze i ne treba uvek udarati na empatiju jer to postaje propaganda

(Dobar) +3
(Slab) 0
01-May-20 09:26:03 AM



Optmista

Dobar tekst, ja bih samo da dodam da ljude sada najviše zanima zabava, kako se zabaviti, kako što lakše prebroditi ove dane u karantinu. Potrebni su naravno i edukativni sadržaji, ali u ovom psihičkom stanju čovek samo želi da ovo što pre prođe i da što lakše prođe.

(Dobar) +3
(Slab) 0
29-Apr-20 11:00:24 AM



crvenkapica

Bravo za tekst, zaista je odličan! Sasvim ste u pravu, u vreme pandemije, nije lako pisati. Nije lako naći u sebi ni razumevanja ni empatije za haos oko nas. Na sreću, neće još dugo. Mislm da se zaista pojavljuje "svetlost na kraju tunela". S tim što mislim da posle svega, ništa više neće biti isto, pa tako ni kopirajting. Ali o tom - potom...

(Dobar) +9
(Slab) 0
19-Apr-20 17:28:21 PM



crvenkapica

odgovorio/a: invazija_leptira

Slazem se, pojavljuje se svetlo na kraju tunela, ali trebace vremena da se sve vrati u normalu, zato moramo biti strpljivi :)
(Dobar) +6
(Slab) 0
20-Apr 12:41:21
herzika

Odlican tekst, posebno se izdvaja da nije vreme za samopromociju nego edukaciju! Sve pohvale!

(Dobar) +6
(Slab) 0
19-Apr-20 17:27:53 PM



Dodajte komentar