Copywriting u kriznim vremenima - kako pisati sa empatijom?
Pisanje sadržaja za blog ili copywrting trenutno može delovati prilično teško zbog globalne situacije koja nas je zadesila sa korona virusom. Svima nama je sada glavna tema virus i nije lako pronaci inspiraciju za pisanje nekih drugih sadržaja. Svet se suočava sa velikim problemima i svi smo u strahu šta će se dalje dešavati.
U ovom tekstu pokazaću vam kako da skrenete misli sa globalnih dešavanja i usmerite ih konstruktivno u upečatljiviji sadržaj na blogu začinjen empatijom.
Mi empatiju često povezujemo sa simpatijom, a one se prilično razlikuju. Simpatija je kada Vam se neko ili nešto sviđa, a empatija je razumevanje drugog stavljajući sebe u njegovu poziciju.
S obzirom da je ova globalna kriza pogodila sve nas, neke manje, a neke više, empatija je nešto što ne smemo da zaboravimo, jer nam je ona sada neophodnija nego ikad.
U ovom postu fokusiram se na kognitivnu empatiju, a to je sposobnost razumevanja kako druga osoba možda razmišlja ili oseća. Kognitivna empatija pomaže u komunikaciji i prenosu informacija na način koji odgovara drugoj osobi.
Stvaranje marketinškog sadržaja trenutno može biti neverovatno teško, jer se toliko toga događa - ne samo nama nego i našim čitaocima. Nije potrebno poricati trenutnu situaciju, već treba pokušati izvući najbolje iz nje.
Čime god da se bavite i o čemu god da pišete sigurno možete dodati u to malo empatije. Pokažite vašim čitaocima da saosećate sa njima, a to će učiniti vaš rad mnogo privlačnijim, razumljivijim i prosto jasnim - bilo da se bavimo pandemijom ili ne.
Tri ključne stvari na koje treba da obratite pažnju su:
Vaši čitaoci se suočavaju sa različitim pitanjima. Ne morate da imate odgovor na svako od njih. Od vas se ne traži da imate ista iskustva ili okolnosti kao i oni. Umesto toga, samo pokušajte da razumete njihovu perspektivu.
Pogledajte da li možete da uočite razliku između ove dve rečenice:
Iako u gornjem primeru nema ništa loše, druga rečenica se čini pažljivijom i saosećajnijom.
Dobro je ako saosećanje može olakšati razumevanje izazova, frustracija, strahova, strepnji ili briga koje vaši čitaoci imaju.
Pokušajte da razumete vaše čitaoce tako što ćete zamisliti kako čitaju ono o čemu pišete. Da li pokušavate da podstaknete neku akciju sa svojim postom i da vaši čitaoci urade više od toga da samo pročitaju vaš blog i nastave sa svojim životima? Bez obzira da li kreirate post na blogu ili video, zamislite osobu koja će čitati ili gledati šta delite i razgovarajte direktno sa njom. Zauzvrat, vaš sadržaj će postati produktivniji jer čitalac koji oseća da ga razumete primenjuje ono što je pročitao.
Stvaranje sadržaja mora imati neki unapred postavljen cilj.
Na primer, cilj ovog teksta je: pomoć vlasnicima preduzeća i trgovcima koji moraju da šalju newsletter ili pišu blog dok traje pandemija. To svakako nije uobičajeni posao, a empatija je ono što svima nama sada treba više nego ikad.
Sada nije vreme za samopromociju, s toga, ako već nemate da ponudite čitaocima nešto što im može koristiti bolje odložite svoj tekst za neko bolje vreme…
Da li ste nekad došli do kraja bloga i pitali se šta će mi uopšte ovo? Taj tekst je verovatno ostavio utisak na vas, ali ne baš najbolji.
Dve ključne stvari za uspešan tekst :
Deljenje ličnih priča je način na koji lakše možete zainteresovati svoje čitaoce.
Lične priče daju smisao vašem tekstu. Razmislite o sećanjima iz detinjstva, prošlim događajima, vezama, o svom omiljenom odlomku iz knjige. Kako to možete provući kroz vaš tekst da biste ostvarili prisniji kontakt sa vašim čitaocima.
Krajnje pitanje je: Ko su vaši čitaoci? Kad to saznate, znaćete šta treba da delite sa njima.
Krajnji cilj je sticanje poverenja kod njih jer jedino na taj način će svi imati koristi.
Zaista dobar sadržaj čini da pri čitanju nešto osetimo. To je osećaj koji ostaje u nama dugo, dugo nakon što su reči pobegle iz naših misli. Jednostavno navođenje brojeva, statistika i brojki neće mnogo značiti. Ne radimo u vakuumu.
Naši odnosi sa ljudima, naša zajednička iskustva i naše veze su ono što nas pokreće, a u ovakvim vremenima se to ne menja. Neka vam dobar sadržaj i empatija pomognu da se povežete sa svojom publikom.
I na kraju, ova kriza će svakako proći, a ono što sada možemo da uradimo je da se pripremimo i da iskoristimo što bolje ovaj višak slobodnog vremena za usavršavanje i lični razvoj, kako bi smo kada izađemo iz svega ovoga bili što bolji i produktivniji.
Nadam se da vam je ovaj članak koristio, ako imate neka pitanja, ili želite da podelite sa nama neke Vaše ideje o pisanju blogova u doba korone, pišite nam u komentarima ispod teksta.
Tekst koji obećava ali ima jednu prazninu koja je nenadomestiva odličnim tekstom. Nema primere za ono o čemu govore a oni bi učinili ovaj tekst pa više nego dominantnim.
Empatija je toliko potrebna da skoro svaki tekst koji odiše empatijom ili jeste empatičan skoro momentalno postaje viralan. Takvim tekstovima ljudi veruju. Da li biste poverovali onima koji stoje iza ovakvog teksta?
Moramo odmah da napomenemo da: "na žalost nismo velika firma, nemamo ogroman broj zaposlenih, nismo nastali pre više od dvadeset godina i nemamo milion odrađenih selidbi".
A onda ide nastavak mi smo vredni, obučeni, profesionalnii tako dalje. Početak opisa firme za selidbe jednostavno vas kupi i ne možete a da ne poverujete i ne pozovete baš ovu agenciju za selidbe.
Kratak storytelling za udžbenike!
Sve je ovo lepo, ali većina autora piše blogove da bi zharadili. Ili barem se trude da to urade. Treba pisati sa emaptijom i čistim srcem, ali potrebno je znati i neke stvari kako bi pisanje ipak donelo neku materijalnu korist (preporučujem blog Kako unovčiti svoj blog a da pritom ne uništite korisnički doživljaj https://zaradjivanjenainternetu.blogspot.com/2019/11/kako-unovciti-svoj-blog-da-pritom-ne-unistite-korisnicki-dozivljaj.html). Nema ništa loše u tome da se zaradi od blogova, samo treba znati kako.
Možda je tema malo pogrešna. Pre bih rekao da je pisanje sa empatijom u stvari pisanje onih koji razumeju ono o čemu se piše na nekom drugom, višem nivou odnosno da poseduju veće znanje.
kao i na javi empatija ima svoj mesto i ulogu. ne moze i ne treba uvek udarati na empatiju jer to postaje propaganda
Dobar tekst, ja bih samo da dodam da ljude sada najviše zanima zabava, kako se zabaviti, kako što lakše prebroditi ove dane u karantinu. Potrebni su naravno i edukativni sadržaji, ali u ovom psihičkom stanju čovek samo želi da ovo što pre prođe i da što lakše prođe.
Bravo za tekst, zaista je odličan! Sasvim ste u pravu, u vreme pandemije, nije lako pisati. Nije lako naći u sebi ni razumevanja ni empatije za haos oko nas. Na sreću, neće još dugo. Mislm da se zaista pojavljuje "svetlost na kraju tunela". S tim što mislim da posle svega, ništa više neće biti isto, pa tako ni kopirajting. Ali o tom - potom...
Odlican tekst, posebno se izdvaja da nije vreme za samopromociju nego edukaciju! Sve pohvale!