SrbijaSpace logo

Šta je copywriting?

 

Šta je copywriting?

U moru tekstova, koji se mogu pročitati na internetu, postoje neki koji se kvalitetom sadržaja na prvom mestu izdvajaju u odnosu na druge. Druga stvar, po kojoj se određeni sadržaji na web - u izdvajaju jeste način pisanja, odnosno prezentovanja konkretne tematike. 

Osnovna svrha pisanja sadržaja za internet jeste adekvatna prezentacija proizvoda, usluge ili određene kompanije. Zapravo, kada je web sadržaj dobro osmišljen, potencijalni kupci ili korisnici usluga će ostvariti željenu interakciju. U suštini, to znači da će njih upravo kvalitetan tekst podstaći na akciju. A ta akcija podrazumeva da će početi da koriste uslugu koja se prezentuje ili da kupuju proizvod, o kome je reč u tekstu. 
 

Kako do dobrog sadržaja na internetu?

Naravno da ima onih, koji će reći da je vrlo lako napisati tekst za internet. Ipak, trebalo bi imati na umu neospornu činjenicu - pisanje za web definitivno nije isto što i literarno pisanje. Naime, postoje pravila, koja moraju biti ispoštovana da bi sadržaj, koji je dostupan online zaista bio kvalitetan. 


Kvalitetan tekst
Kvalitetan tekst je kao i izlog koji vam privlači pažnju
 

Prvo i osnovno jeste da se moraju primenjivati pravila optimizovanja sadržaja za web pregledače. Baš zato i jeste važno da dobar copywriter bude upoznat sa pravilima SEO. U pitanju su alati, koji se primenjuju sa ciljem boljeg pozicioniranja tekstova i sadržaja na internet, odnosno u okviru globalne pretrage.
 

Ko je copywriter?

Stručnjak koji se bavi pisanjem za web uz maksimalnu kreativnost je okarakterisan kao copywriter. U suštini, ne postoji adekvatan prevod ovog termina na naš jezik. A odgovor na pitanje šta je copywriting bi, najjednostavnije rečeno bio da je u pitanju kreativno pisanje sadržaja za internet

Naravno da moraju biti ispoštovana određena pravila, pa se copywriting prvenstveno svodi na:

  • precizno informisanje
  • profesionalan prikaz usluge, proizvoda ili kompanije
  • pravilno pozicioniranje ključnih reči i izraza
  • adekvatan odgovor na temu
  • pravilan odabir tematike


Podrazumeva se da copywriting uključuje apsolutno poznavanje alata SEO i njihovu pravilnu primenu. Baš zato postoji bitna razlika između ljudi koji jednostavno pišu tekstove za internet i onih koji se karakterišu kao profesionalni copywriter-i.


Poruka teksta
Kvalitetan tekst nosi i prenosi poruku

 

Šta je copywriting?

Već smo pomenuli da ne postoji adekvatna reč za ovaj termin na srpskom jeziku. Ali se u većini slučajeva copywriting tretira kao kreativno pisanje sadržaja na zadatu temu.
Najčešće se osobe, koja se profesionalno bave pisanjem sadržaja za web angažuju i za kreiranje marketinških materijala. A pod tim mislimo na:

  • PR tekstove
  • oglase na web portalima i u štampi
  • radio džinglove
  • televizijske i radijske reklamne spotove
  • promotivne slogane
  • reklamne letke
  • saopštenja za javnost
  • pisanje mejlova

 

Najjednostavnije bi bilo reći da copywriting ima primenu prvenstveno u okviru marketinških aktivnosti. A to znači da osoba koja se tim poslom bavi, može biti angažovana i za kreiranje sadržine kataloga, zatim brošura i bilborda, kao i plakata i svih ostalih marketinških materijala.

Upravo je osnovni cilj dobrog copywrite teksta da dopre do potencijalnih klijenata, odnosno da skrene pažnju potencijalnim kupcima ili korisnicima na konkretni proizvod ili uslugu. A sve to se postiže, na prvom mestu pravilnim i profesionalnim kreiranjem sadržaja za web sajtove, štampane medije i ostale sfere, koje su vezane za marketing.
 

Šta je suština copywriting- a?

Da bi neko mogao da bude okarakterisan kao profesionalan copywriter, on mora da kreira adekvatan sadržaj. A to podrazumeva da zahvaljujući pročitanom, klijent odlučuje da kupi određeni proizvod ili da postane korisnik usluge koja se reklamira. 


Kopirajting
Alat za pisanje tekstova je danas svima dostupan
 

Baš zato što se radi o specifičnim formama i o načinu pisanja, copywriter ne može da bude svako.

Kao prvo, osoba koja se profesionalno bavi ovim zanimanjem neizostavno mora da bude upoznata sa specifičnim načinom pisanja. Uz to, mora i svoju kreativnost da ispolji tom prilikom, te da maksimalno uskladi sve to sa pravilima koja podrazumeva Search Engine Optimisation, odnosno SEO alati.
 

A da bi sve to moglo da bude sprovedeno u delo, copywriter najpre mora biti obrazovan i izuzetno dobro informisan. 


Suština dobrog PR teksta, na primer jeste da čitalac bude podstaknut na akciju. Ako se kroz reklamni tekst prezentuje određena usluga, onda ona treba da bude adekvatno predstavljena. Zapravo se misli na to da ne treba direktno samo o njoj da bude pisano, već da čitalac mora da dobije sve istinite informacije, ted a shvati o kakvoj tačno usluzi je reč. Zahvaljujući dobro napisanom sadržaju, on će se sasvim sigurno odlučiti da upravo tu uslugu počne da koristi.
 

Koja je razlika između dobrog i lošeg web sadržaja?

Sasvim sigurno da će i prosečan korisnik interneta lako prepoznati dobar, a lako i onaj web sadržaj koji nije kvalitetan. 

Najjednostavnije bi bilo reći da je kvalitetan tekst na internetu onaj, iz koga se ne može na prvi pogled videti da je sačinjen sa ciljem reklamiranja. 

Ali ako pročitate neki tekst i shvatite odmah da se kroz njega reklamira neka usluga, firma ili proizvod, jasno je da se radi o loše određenom poslu. 

Suština svakog web sajta jeste dobar copywriting! Ako on ne postoji, vremenom će posetioci shvatiti da se ne radi o ozbiljnoj firmi ili web portalu. Upravo zato i treba odabrati firmu koja se bavi i profesionalnim kopirajtingom, jer će se to pozitivno odraziti i na poslovanje u celini.


Autorski tekst: SrbijaSpace.rs


Komentari (9)

angie

Mislim da bi bio dobar copywriter moras biti i dobar pisac i dobar menadzer :)

(Dobar) +1
(Slab) -1
06-Mar-20 12:16:44 PM



angie

odgovorio/a: marta i u aprilu

mozda je to i tako ali pre bih rekla da je dobar copywriter svako ko je dovoljno pismen, ali ko razume materiju gradiva na pravi nacin ... a pravi nacin predstavljanja sopstvenog razumevanja i poimanja necega je onaj oni koji citaoci prepoznaju i nagradjuju ... ako sam zakomplikovala neka sam i ne moze svako da bude in i dobar copywriter jer je to ipak jedan zanat koji se neprekidno uci.
(Dobar) +4
(Slab) -1
06-Mar 13:02:11
Senior

Dobar primer za loš copywriting, barem prema meni je ovaj sajt https://royalcharterservice.com/sr/. Znači ceo tekt je u jednom opštem generalnom tonu, pun promocije i samohvale, a nema ni JEDAN podatak, ni jedna prava informacija, tipa cene, kapaciteta aviona, linija gde se leti, iskustva putnika, i slično. Slike isto tako nisu konkretne, kao da su skidane sa Interneta. Najvažniji cilj a to je gradjenje poverenja sa klijentima nije ostvaren. Čitaš jednu stranicu kao da si pročitao sve. Ne znam da li se svi slažu sa mojom ocenom, ali sajt je zreo za nov sadržaj.

(Dobar) +3
(Slab) 0
06-Mar-20 12:08:06 PM



Srecko

Odlican tekst pogotovo za pocetnike koji bi da pisu.



(Dobar) +5
(Slab) 0
06-Jul-19 09:25:09 AM



Alex91

Junior, smatram da je potrebno vise informacija i preporuka linkova sa tekstovima ili kursevima gde bi se najlakse mogla savladati SEO pravila, kao i pravila Copywriting-a.



(Dobar) +9
(Slab) 0
03-Jul-19 12:14:04 PM



pero

ovo je tako popularna tema da ste mogli da ubacite par nofollow linkova ka autoritetu ... mozda i malo vise razbiti pasuse i jos vise nabrajanja



(Dobar) +13
(Slab) 0
03-Jul-19 10:42:52 AM



pero

odgovorio/a: Stolar

Manjak šminke ne umanjuje korisnost teksta.

(Dobar) +2
(Slab) 0
04-Aug 11:27:15
junior

Alex91, to su sve opsta mesta kao i ovaj tekst, a sta to fali ovom tekstu da bi bio bolji?



(Dobar) +1
(Slab) 0
03-Jul-19 09:27:58 AM



Alex91

Za dobar copywriting potrebno je odredjeno znanje, smisao, osecaj , naravno i praksa da bi to bilo odradjeno kako treba. Potrebna je profesionalnost, inace sve suprotno bi imalo samo kontraefekat.



(Dobar) +13
(Slab) 0
02-Jul-19 22:30:30 PM



Dodajte komentar