Internet prodaja i kako biti uspešan u tome
Pandemija je promenila mnogo toga u našim životima, način na koji komuniciramo, putujemo, pa čak i kako kupujemo. Zato prodaja preko interneta postaje sve popularnija i kod nas, iako je u svetu već odavno napravila pravi bum. Zarada online prodavnica sada daleko premašuje zarade mnogih kako svetskih, tako i domaćih marketa, zbog toga što internet nema radno vreme i funkcioniše 24 časa bez prestanka.
Internet prodaja je budućnost prodaje, i ako planirate da se bavite prodajom, najbolje rešenje je svakako internet umesto fizičke radnje.U zavisnosti od toga da li želite da zarađujete prodajući vaše proizvode na internetu ili samo želite da prodate neke stvari koje vam više nisu potrebne, sledeći saveti će vam svakako pomoći.
Za stvari u kući za koje smatrate da vam više nisu potrebne a ne biste ih bacili, najbolje opcija je da ih prodate putem interneta. Te stvari mogu da variraju od telefona, preko nameštaja, odeće i obuće i slično, i to predstavlja jedan od vidova zarade na internetu. Najjednostavniji i najbrži način prodaje ovekvih stvari je svakako putem društvenih mreža ili putem sajtova za oglašavanje, čiji je izbor danas veliki. Odlučite na koji sajt ćete postaviti vaš oglas, pažljivo pročitajte uputstva za prodaju i uslove koji taj sajt nudi. Uvek se opredelite za sajt koji ima jasno definisana pravila korišćenja. Kako da uspešno napravite vaš prvi oglas i obavite prvu prodaju na oglasi.rs.
Nakon što se registrujete na sajtu koji ste izabrali za oglašavanje, napišite kratak opis vašeg proizvoda, slikajte ga iz raznih uglova i navedite ukoliko ima bilo kakvih oštećenja. Formirajte cenu tako što ćete uporediti sa stanjem i cenom sličnih proizvoda. S obzirom da su neki artikli traženiji od drugih, svakako morate biti strpljivi i nemojte oglas sklanjati ako proizvod ne prodate u predviđenom vremenu, jer će se kupac možda pojaviti kada najmanje očekujete.
Ono što uvek treba imati na umu je da je internet prodaja podložna promenama, trendovima i novim tokovima. Potrebno je pažljivo se pripremiti, ispratiti ono što se najviše traži i time ćete uštedeti vreme, novac i naknadni trud, pa ćete iz transakcije izaći zadovoljni. Na samom početku, vaša prva prodaja je simbolična i dok dođete do nje može proći dosta vremena.
Ako se odlučite za plasiranje novih proizvoda putem interneta, potrebno je nekoliko koraka kako bi ste došli do potencijalnih kupaca. Prvo je potrebno napraviti web stranicu za vašu online prodavnicu, jer ona predstavlja vašu recepciju za buduće klijente. Internet kupci žele informacije, brzinu, dobru uslugu i dodatne benefite.
Dobar opis proizvoda ima ulogu posrednika između proizvoda i kupca, daje dovoljno informacija, ali isto tako učestvuje u rankiranju u pretrazi. Vaš opis proizvoda nije samo opis, nego predstavlja dodatne informacije, povoljnosti i koristi koje određeni porizvod ima.
Bitno je navesti konkretne benefite koje kupac ima od vašeg proizvoda jer je to upravo ono što ga zanima i to predstavite tako da svako može da razume i da pri tome izbegavate kitnjasti stil pisanja.
Postoje određene reči koje bi trebalo koristiti u opisu proizvoda kako biste dodatno motivisali potencijalne kupce na kupovinu. Reči poput
Taktika koju možete primeniti kako biste povećali svoj prihod i broj klijenata je svakako postavljanje recenzija vaših kupaca, jer takve stvari privlače ljude. Zato je bitno voditi računa o vašim kupcima i zamoliti ih za mišljenje i iskustvo sa vašim proizvodima.
Kako bi vaša online prodavnica bila rankirana na Google-u, ono što je potrebno je da se svaka stranica u kategoriji optimizuje ponaosob. Ono što je potrebno uraditi je upotrebiti ključne reči u opisu vašeg prozivoda, ali isto tako biti umeren u upotrebi istih jer će se preterano korišćenje ključnih reči smatrati zloupotrebom.
Potrebno je dobro osmisliti svoju strategiju prodaje a to se postiže postavljanjem pitanja poput, da li je moj proizvod nov ili nešto već viđeno, kakve emocije može da izazove i da li je koristan? Sa druge strane, analizom proizvoda koji se nalaze u vašoj online prodavnici dobijate informacije o najtraženijim proizvodima, koji su to proizvodi koji su se dodavali u korpu a gde su postojali potencijalni problemi. Uvek razmišljajte o kupcu i kakve on koristi ima od toga.