Kako promovisati blog? 18 tehnika koje možete odmah da primenite na vaš blog
Bilo da upravljate ličnim ili poslovnim blogom, promocija bloga kako bi dobili veću publiku i saobraćaj je od velikog značaja. Kao što i sam naslov kaže, ovih 18 tehnika možete primeniti na vaš blog odmah.
Zato, da ne odlažemo, krenimo od prve...
Možda ste primetili da neki sajtovi i blogovi dobijaju značajno veći broj komentara na svaku objavu.
U čemu je tajna?
Međutim odgovarati na hiljade komentara i nije tako lako. To zahteva vreme, trud i možda najviše posvećenost.
Ali, ovakvo odgovaranje na komentara pokazuje da vi mislite i želite da pružite pažnju ljudima koji potroše svoje vreme da ostave komentar. Čak i ukoliko to samo jednostavno “hvala”.
Ovakav pristup takođe daje šansu da odgovarate na pitanje koja ljudi imaju.
Na kraju dana, odgovaranje na komentare je jedan od glavnih razloga zašto su neki sajtovi i blogovi sposobni da izgrade aktivne zajednice.
Da li ste ikada dobili generički promocioni email?
Niste jedini.
Međutim, kao što ste verovatno primetili, oni to rade apsolutno pogrešno.
Specifično, oni šalju potpuno istu "žvaku" stotinama ljudi.
To je loše.
Dobra vest je ta što možete lako da se izdvojite iz gomile.
Kako? Personalizujte svaki imejl koji šaljete.
Neke studije pokazuju da personalizovane poruke dobijaju čak preko 30% više odgovora od onih koji koriste isti template za sve.
Kada ne koristite običan template ili molite za linkove, ljudi će biti mnogo voljniji da vam pomognu.
Koje je najbolje vreme da postavite novu objavu na blog?
Poslednje studije kažu ... baš i ne postoji neka razlika između dana u nedelji.
Ipak, svaka mala stvar pomaže.
Ukoliko želite da dobijete više saobraćaja i deljenja na društvenim mrežama na svaku vašu objavu, onda je vreme objavljivanja vašeg sadržaja od krucijalnog značaja.
Stvar je u tome, što je “najbolje” vreme različito za svaki blog.
Zato, eksperimentišite!
Ovo nije nešto gde industrija ili neka studija može da vam kaže kada je “nabolje vreme da objavite blog”.
Ovo je nešto što morate da istražite sami.
Nađite citat iz vaše objave koji je vredan delenja.
Tj. tzv. - Tweeter citat.
Twitter citat je kratak, interesantan citat koji lako može da uđe u Twitter-ov limit znakova (karaktera).
Onda, ispod citata ubacite link (kliknite da tweet-ujete ovo).
Kada neko klikne na link, oni će dobiti već napisan tweet sa citatom. To je to.
Ukoliko je vaš citat atraktivan, ljudi će ga definitivno deliti. Tu se takođe ubraja veliki broj ljudi koji inače ne bi podelili vašu objavu.
Ovo je slično kao i stategija bonusa na gostujuću objavu.
Ali umesto da kreiramo bonus za svaki gostujući post ...
...kreiraćemo set bonusa za svaki podcast koji posetite kao gost.
Na primer, ukoliko radite multimedijalni radijski sadržaj - podemisiju, napravite bonus sekciju za slušaoce.
Na kraju podemisije specifično pomenuti bonus sekciju .... ovo vodi ka povećanju saobraćaja.
I što je još bitnije ... povećanju pretplatnika (subscriber-a).
Proces ide otprilike ovako:
Idealno, vaši bonusi bi trebalo da komplementuju ono o čemu ste pričali u samoj podemisiji.
Vaš “imidž” na socijalnim mrežama pravi veliku razliku...
Ovaj vaš imidž će biti lošiji ukoliko sklapate slike za socijalne mreže u poslednjem trenutku, ili kada koristite slučajnu sliku iz samog sadržaja. Bilo da je za klasične objave, ili za reklamiranje na Fejsbuku originalni grafički sadržaji su uvek veoma poželjni..
U današnje vreme neophodno je kreirati slike za socijalne mreže dizajnirane da se istaknu na nečijem Twitteru ili Facebook-u.
Npr; kada žeite da objavite nešto sa podacima, objavite neki zanimljiv grafikon (takođe ga obavezno premerite (resize) da bi bio optimizovan za Twitter, Facebook, i LinkedIn dimenzije).
Kada objavljujete listu ili korak-po-korak vodič, vaš dizajner treba da vam kreira nešto što će se isticati.
Naravno, ovakve stvari iziskuju ekstra napor.
Međutim, povećanje saobraćaja koje dobijate ovakvim naporima je uvek vredno toga!
I nije neka tajna kada kažemo da je prirodni doseg (organic reach) Facebook objava otprilike 0% za skoro sve stranice.
To znači da vi morate da platite (boost-ujete) vaše objave ukoliko želite da ih ljudi vide.
Međutim tu ima par problema:
Npr, ukoliko koristimo neke veoma specifične opcije za ciljanje naš rezultat može izaći i sa preko 2 EUR po kliku.
To baš i nije neki prinos na investiciju (ROI - return on investment).
Par meseci posle ovakvog testiranja mozemo opet da platimo objavu i da ciljamo samo ljude koji su posetili nas sajt u poslednjih 60 dana.
Zato što smo ciljali ljude za koje znamo da će biti zainteresovani za naš sadržaj, naša cena koštanja po kliku će pasti značajno.
Možda ste primetili da najpopularniji blogovi uvek imaju jedinstven vizuelni sadržaj i grafikone u svakoj objavi.
Može se desiti da se ovi jedinstveni vizuelni sadržaji onda dele dalje (gde mogu dobiti povratne linkove - backlinking) bez toga da vi morate da se mučite sa prodorom.
Poenta?
Uključite 2-3 slike, grafika (charts) ili mini info-grafika (infographics) u svakoj objavi, kao recimo na ovoj slici.
Ukoliko objava prođe dobro, drugi blogeri će videti vaše slike. Jedan mali, ali veoma bitan procenat će onda koristiti vaše sadržaje u svojim sadržajima.
Ukoliko tek počinjete sa pisanjem vašeg bloga, gostujuća objava je odličan način da povećate saobraćaj na vašem blogu.
Postoji samo jedan problem:
Veoma je teško dovesti ljude da preko vaše gostujuće objave posete vaš sajt.
U stvari, neke studije kažu da prosečni gostujući post dovede veoma mali broj pratilaca.
Rešenje?
Bonusi za gostujuće objave!
Kada imate bonus za gostujuću objavu, nije isto kao kada samo bacite link na dno vaše objave.
Umesto toga, morate da ljudima ponudite nešto što će učiniti da oni žele da posete vaš sajt.
Ukoliko je, recimo, vaša gostujuća objava bila o fotokatalitičkim prečišćivačima vazduha, vi moćete da ubacite gostujući bonus za posetioce tipa "saznajte još 2 stvari koje niste znali o fotokatalitičkom prečišćavanju vazduha ako posetite naš sajt!"
Ovako napravljena gostujuća objava će sigurno dovesti mnogo veći broj posetilaca do vašeg sajta nego obično.
Tajna?
Tražite od novih email pretplatnika da vas zaprate na Twitter-u.
Ustvari, taj poziv na akciju treba da ubacite u sav vaš sadržaj.
Ovo jednostavno dugme može da vam zaradi hiljade pratilaca na Twitter-u.
Mnogi ljudi počinju video zapise na Youtube od nule.
To može da traje veoma dugo!
Ponekad, može da se potroši i preko 10 sati na jedan video zapis optimizovan za pretraživače od oko 15 minuta (gde je 70% posto tog vremena otišlo na scenario).
Umesto toga, treba da baziramo naše video zapise na postojećem sadržaju iz naših blogova i biltena.
Ovo čini ovaj proces mnogo lakšim i bržim.
To je super taktika da dobijete veliki broj pregleda na Youtube.
Recimo jedna stvar koju uvek možete da uradite na vašem blogu:
Osvežite svaki post i objavu na vašem sajtu.
Da, ne zvuči baš lako, ali ovo će doneti ogromnu promenu!
Na ovaj način možete značajno povećati saobraćaj na vašem sajtu.
Postupak otprilike funkcioniše ovako:
Ovo može da poveća saobraćaj na pojedinačnom blogu i do preko osamdeset posto...
I onda samo ovo sve ponavljajte za svaki blog koji imate, dokle god možete da izdržite.
U zavisnosti od toga koliko objava imate, ovo može trajati mesecima, pa čak i godinama.
Osvežavanjem i reaktuelizovanjem starog sadržaja možete da ostvarite izvanredne rezultate!
Bilteni su odličan način da promovišete nove objave.
Možemo testirati veliki broj formata i obrazaca (layout-a) za naše email biltene.
Međutim istina je da samo jedan stvarno “radi”...
To je - super jednostavan bilten!
Samo brz intro i link ka onome šta želite da promovišete.
Zbog toga što se vaši bilteni fokusiraju na glavnu poruku (recimo na vaš novi sadržaj), vaša stopa odnosa klikova i pregleda (CTR - click through rate) može da bude i do 2-3 puta veći od standarda.
Da li vaša tržišna niša ima gomilu bunkerisanih konkurenata?
Da li pokušavate da sa par ljudi ili sami konkurišete velikim konkurentima sa desetinama zaposlenih?
Postavlja se pitanje - kako se istaći i dobiti saobraćaj?
Rešenje - objavljivati sadržaj o novim temama koje konkurencija još nije obradila.
Ovo nije samo strategija za početno probijanje - ovo je nešto što treba da pratite stalno.
Kada objavite sadržaj o nekoj novoj temi rano, pre svih - onda vaš sadržaj ne mora da se stopi sa još 100 ostalih na istu temu - zato što ih nema.
Sadržaj baziran na podacima postaje ekstremno bitan u poslednje vreme.
Sadržaj sa podacima je odličan način da učinite da se vaš blog izdvaja od drugih.
Ovo je dobar način da dobijete hiljada podela na društvenim mrežama kao i gomilu povratnih veza (backlink-ova)
Međutim problem postoji sa ovakvom metodom - ovo je ekstremno teško, naporno i skupo da se uradi
Objave listi su jedan od standarda objava na blogu.
Studije pokazuju da list objave dobijaju više deljenja na socijalnim mrežama više od bilo kog drugog formata sadržaja.
Ovo ima smisla, ukoliko malo razmislimo o tome...
Ljudi vole kratke savete i taktike koje mogu da krenu da koriste odmah.
A lista ima veći broj ovakvih stvari na jednom mestu.
Neke studije pokazuju da na posećenim blogovima čak 4 od svakih 10 objava su objave u obliku listi.
Recimo na primer ova lista o 5 stvari koje morate da znate o prečišćivaču vazduha.
Zato, pravite liste!
Govoriti na konferencijama je odličan način da promovišete vaš blog.
Ali ne zbog razloga na koji mislite...
Pričajte na što više konferencija što možete..
Da li će izlazak na binu ispred 300 ljudi odjedanput lansirati vrednost vašeg bloga? Verovatno ne...
Pa kako će vam onda ove konferencije pomoći?
Tako što ćete moći da upoznate druge govornike (govornici su lideri u sektorima za optimizaciju za pretraživače (SEO) i marketing okruženjima).
Ovakvi događaji će vam pomoći da kreirate partnerstva, grupe i prijateljstva veoma pametnih ljudi.
Studija slučaja čitaoca je odlična stvar iz više razloga.
Ona može biti vaše tajno oružje kojim ćete lansirati vaš blog.
Korak po korak proces je sledeći:
Prvo - indentifikujte strategiju, tehniku ili savet koji želite da proširite.
Npr - želite da proširite priču o nekoj vašoj tehnici.
Drugim rečima -- oni vama pošalju detalje, i vi zapišete i prepričate šta se desilo.
Na ovaj način, to nije gostujući post. Vi i dalje pišete svojim rečima.
Koju od ovih tehnika će te prvu koristiti?
Da li ćete se oprobati u objavama sa listama? Uraditi studiju slučaja?
Šta god da se odlučite, javite nam u komentarima!
I naravno, ukoliko vam se svidela ova lista, ne propustite da posetite našu bonus sekciju sa još 3 tehnike bitne za promociju vašeg bloga!
Dobar blog se najbolje promovise ako je u drustvu sa drugim dobrim i posecenim blogovima. Znaci losi blogovi kvare dobre blogove.
Veoma koristan text, ono sto sam ja primetila jeste da je Podcast sve popularniji (u svetu vec neko vreme a od skoro i kod nas) bas kao i You tube snimci, pa moje skromno misljenje je da ce se u skorijoj buducnosti sve vise favorizovati snimci jer novije generacije nemaju strpljenja da citaju neki duzi tekst :)
Od A do Š što bi naši stari rekli..Sve detaljno sve precizno, fanatstično odrađeno.. Cela nauka u jednom tekstu. Bravo!
Sve je rečeno,nema se šta dodati. Dobra promacija može da pogura i loš blog. Barem na kratke staze, na duge kvalitet ipak uspava. Zato je toliko blogova i ugašeno, dolazi do zamora i zasićenja pisca. Zato treba dodati još jedan savet - pisati redovno i sistematično izbacivati postove u redovnim intervalima, jednom nedeljno, dvaput nedeljno, mesečno itd. NIje problem napisati jedan dobar post nego zadržati kvalitet. Ako je sadržaj dobar dobra promocija će ga učiniti još boljim i viralnijim.
Postovani Nenade, Hvala vam za detaljan komentar i savet!
@Nenad, mislis promocija?
procitala od a do z i sve slike pokusala skontati .. ukupno 7 minuta .. retko kada provedem toliko vremena na nekom blogu ali me je ovde ensto drzalo da procitam do kraja nija bau ali jeste korisno
Postovana, Hvala vam na komentaru!
veeeliki plus i bravo za grafiku! nijedna slika nije plagijat . to se retko dogadja kod nas .. tekst ok ali malo sterilan i zastareo
Hvala vam na pohvalama!
plus za trud ali molim za pojasnjenje kovanice "bunkerisanih konkurenata" thanks
Postovani, Kovanica je u smislu "rovovskog rata", odnosno konkurenti koji imaju definisane pozicije na trzistu, i gde je tesko progurati nesto novo. Hvala vam sto ste procitali nas tekst!
@Autor hvala sada je jasnije a takvo pojasnjenje je moglo biti u izvornom tekstu za nas koji nismo eksperti
kada neki tekst pocinje sa 1 onda lista od 10 20 stavki to me uzasno nervira . .moze to i drugacije i da se lepo napise u uvodu sta je pisac hteo da kaze ali dobro moje je da kazem i ne brinu me minusi
Postovani, Imate uvod...:)
Iz ličnog iskustva mogu da napišem da je najbolja promocija bloga njegov kvalitetan sadržaj koji prati zanimljivu i traženu temu. Ako uspete da spojite pomenuto imate glavni dobitak koji će naći put do mnooogo čitalaca. A ovo napisano sve treba raditi i lepo je pobrojano, ali nema vajde ako niste zanimljivi. I uvek su lična, stvarna iskustva, doživljaji iz života začin svakoj blog temi. Nije lako pisati, a posebno je teško ako to radite na silu. Ali ako to volite i još imate i talenta nebo vam je granica. Hvala autorima, ali dodajte malo pomenutog začina.
bravo danice prosto mi citas misli o ovom blogu .. podpisujem sve sto si napisala
Pozdrav Danice, Hvala vam na detaljnom komentaru i preporuci!
počeo sam raditi optimizaciju SEO za svoj blog ali mi deluje presporo i nisma procitao u tekstu gde reklamirati blog besplatno?
SEO je generalno spor, samo izdrzite!
nema besplatnog rucka .. konkurencija na intenretu je svakim danom sve surovija .. pokusavati biti bolji od konkurencije bez podrske placenih servisa i agencija koje se bave profesoinalno SEO nalikuje danas Sizifovom poslu .. ali ko voli nek izvoli
iako deluje skolski u tekstu su veoma korisni saveti, pogotovo za nas amatere koji sami promovisemo svoje blogove mada mi nije jasna stavka generički promocioni email jer ja placam slanje email na hiljade adresa i nisam se sretao sa ovim pojmom
da li ti razumes sebe sta si napisao_ ili su neke smetnje na radiju?
Hvala, pratite nas i dalje!
@Autor kome hvala_ Ako je meni ima i na cemu :)
namucih se citajuci ali ja jos ne razumem kako se zaradjuje preko bloga? ili je nemoguca zarada preko bloga?
Postovani, bacite pogled na ovaj blog
90% otvorenih blogova je ugaseno, prosto napusteno .. nema razloga za fetisiziranje blogova je roni polako tonu u proslost
Postovani, To nema veze sa blogovima kao takvim, vec je takav internet uopste. Veliki broj sajtova na internetu isto tako stoji napusten, dok mali broj bere koristi. Ko zeli da uspe, mora da radi marketing i/ili SEO.
Prva liga napis!
Hvala vam!
ovaj članak je ko stvoren za mene :) ustedeo mi je trud i vreme .. odlican 5 ..
Hvala vam na lepim recima, Kosta!
Puno za mene korisnih informacija na jednom mestu.. Hvala za veliki trud!
Hvala vama za komentar, Olja!
Moram priznati da vam je tekst dobar … i neobicno dobri su saveti za blog i iskreno moram pokusati neke da primenim na svoje blogove …pitanje za autora je da li se isplati menjati blogger platformu na neku lepsu i funkcionalniju i koju, jer mi blogger sve vise deluje staormodno i odbojno . hvala unapred.
Postovani, Malo je besplatnih blog platformi sa mogucnostima kao sto ima blogger. Takodje blogger drzi Google. Sto se tice izgleda i funkcionalnosti, imate razne teme za blogger, takodje i placene koje mogu znacajno ulepsati izgled.
Na jednostavan i konkretan nacin se objasnjava sta i kako treba raditi. Volim ovakve how to do prezentacije jer covek iz njih zaista moze mnogo toga da nauci i primeni u svakodnevnom radu posebno ako je on vezan za digitalni marketing
Postovani Milose, hvala na pohvalama!