Kako voditi Instagram stranicu
-
Mar 16 2020
-
(PR) SrbijaSpace.rs
-
7
-
9107
Instagram se nalazi na drugom mestu po broju korisnika socijalnih mreža i zato je postalo važno kako se i ovde pravilno predstaviti. Zbog specifičnosti same aplikacije i tipova objava koje se postavljaju, potrebno je pronaći dobar sistem kako voditi Instagram stranicu da bi se pratioci privukli i obratili pažnju na vaše objave. Ne zaboravite da je Facebook vlasnik Instagrama i da su ove dve socijalne mreže više nego povezane.
Da bi razumeli ceo proces i predstavili se u najboljem svetlu ovaj tekst će da obuhvati smernice od osnovnih podešavanja pa do detalja koji su bitni da se pratioci ne gube. Opširnije u tekstu.
Kome se na Instagramu obraćate i koji poslovi se mogu promovisati?
Instagram statistika za 2020 godinu kaže da ovu mrežu koristi oko milijardu korisnika, a pola od toga je posete svaki dan. Češći su korisnici mlađi od 35 godina pa sve ovo imajte na umu kada kreirate sadržaj u vidu video zapisa ili slika. Morate biti kreativni da biste se izdvojili.
Instagram je odličan za promovisanje svakog posla koji se može prezentovati kroz fotografije. Možete prikazati vaš asortiman i usluge ali i onaj sadržaj koji može samo da asocira na vaše poslovanje.
Ovu aplikaciju poseduju i oni čiji poslovi nisu vezani za bilo kakve vizuelne sadržaje. Kako voditi Instagram stranicu u ovom slučaju? I ovakvi biznisi mogu biti zanimljivi za široke grupe pratilaca ako je sadržaj dovoljno kreativan. Obaveštavanje pratilaca o svakodnevnim postignućima i traženje mišljenja kroz ankete su samo neki od predloga da osvojite posetioce i unapredite ovakvo poslovanje.
Kako napraviti stranicu na Instagramu?
Ako hoćete da prezentujete posao kroz prisustvo na Instagramu, onda je poslovni profil pravi izbor za to. On pruža:
- Statistiku pregleda
- Mogućnost pretvaranja objava u kategoriju oglasa
- Omogućava promociju najzanimljivijih objava da bi se one plasirale pri vrhu liste pregleda
Prvi korak započinje sa davanjem što potpunijih podataka o vašem profilu radi lakšeg uočavanja pri pretragama korisnika
- Korisničko ime i profilna slika treba da budu jasni, da asociraju na delatnost ili na brend koji gradite. Ako je ovo vaš primarni vid marketinga, onda pogledajte slične rezultate i pronađite način da se dizajnom slike izdvojite od sličnih logotipa.
- Ostavite sve kontakt podatke – brojeve telefona, e-mail adresu…
- Ako postoji, obavezno je i ostavljanje linkova ka vašem websajtu ili nalozima na drugim socijalnim mrežama kao ozbiljnijem pristupu promociji
Ovo je osnova, a nakon toga sledi vaša kreativnost kroz postavljanje sadržaja.
Instagram postovi
Od 2018 godine uvodi se novi način rada Instagram algoritma gde veću prednost imaju one objave koje su sponzorisane, a manji je broj onih koji su mesto zaslužili po broju lajkova. Pri otvaranju i vođenju stranice treba imati na umu:
- Postavljanje postova u vidu fotografija je osnovna opcija kod vođenja Instagram stranice. Rezolucija slika treba da bude visoka, a Instagram nudi i različite filtere za obradu slika koji se mogu iskorititi da one postanu uočljivije.
Ispod fotografije je obavezan opis, poziv na reakciju i komentarisanje!
- Instagram stories su kratke objave koje se zadržavaju 24h. Treba da budu zanimljive, da se posetioci raduju što je novi post tu. Objave koje imaju više komentara i češće se dele se algoritmom svrstavaju u bitnije, pa su i među prvima u ponudi na Insta Story.
- Live stream ili video zapisi su sve važniji oblik komunikacije i treba ih mudro koristiti onda kada postoji razlog za to.
Kako do bolje pozicije – Instagram saveti za vas
- Koristitie heštegove (#) u opisu slika. To će pomoći da se brže izdvojite pri objavama i #koliko#god#voleli#da#svaka#reč#bude#u#opisu ovo je greška. Izaberite dobre ključne reči, njih do 10 i označite.
- Kao što tražite pratioce da vaš profil prate, uzvratite onima koji postavljaju kreativne komentare. Možete da uradite i “repost” njihovih objava, da pokažete kako su vam bitni, naročito ako je to u vezi sa vašim proizvodom ili uslugom
- Privucite nove pratioce tako što ćete im lajkovati ili komentarisati slike. To će biti zapaženo, poželeće da vide o kome se radi i eto ih na vašem profilu
- Komunicirajte sa pratiocima. Odgovarajte na poruke ispod slika, ažurno odgovarajte na pitanja u inboksu. Ne samo da će pratioci biti zadovoljni nego možete imati i najbolji vid promocije – stvaranjem pozitivnog mišljenja i deljenjem ga među korisnicima mreže.
- Sadržaj treba da bude redovno postavljan. Idealno je da se plasira nekoliko puta sedmično i da samo mali deo bude promocija vašeg brenda, a veći deo kreativan i zanimljiv široj grupi posetilaca.
“Marketing nije umetnost pronalaženja pametnih načina kako da se otarasite onoga što ste napravili. To je umetnost stvaranja stvarne vrednosti za kupca.” Philip Kotler.
Marketing na društvenim mrežama je upravo ta dodatna podrška da se kupac odluči za proizvod.
Osluškujte mišljenja, saslušajte sugestije, učite na njima. Na kraju ćete postići da imate verne pratioce koji podržavaju ono što promovišete na Instagram stranici.
Želimo da čujemo i vaše mišljenje, da li je uspešno vođena stranica Instagrama važna za poslovni uspeh? Ostavite nam komentar.
Autorski tekst: SrbijaSpace.rs
Vaše povratne informacije nam mnogo znače.
Molimo Vas
da kliknete na ikonicu koja odražava Vaš nivo satisfakcije posle pročitanog teksta.
NEZADOVOLJAN
JAKO ZADOVOLJAN
Kako ste ocenili ovaj tekst?
Dodajte komentar
Hvala za informzia!
Na početku nisam bio zainteresovan da pokrenem Instagram, a kada sam ga pokrenuo, tek onda mi se nije nešto svideo. Međutim... bio sam svojevremeno u Budvi kod poslovnog partnera koji poseduje hotel i koga nisam "video" u mojim aktivnostima na Instagramu. Počeo sam da mu govorim gde sam sve putovao na manifestacije i sajmove, a on me prekinuo i rekao: "Ne moraš ništa da mi objašnjavaš, video sam ja da si bio u Beogradu, Zagrebu, Somboru...". Odmah sam ga pitao otkud zna gde sam bio, on mi odgovori: "Pratim te redovno na Instagramu". Od tada sam promenio mišljenje o ovoj socijalnoj mreži. I još nešto, nemojte biti opterećeni da li je neko zvanično lajkovao ili komentarisao vaš post, jer to uopšte ne znači da ga poslovni partner nije i pročitao!!!
Odličan tekst, svaka čast! :) Instagram je naglo dostigao možda i veću popularnost od Fejsbuka, baš zbog toga što su fotografije glavni alat, pa se lakše dolazi i do pratilaca i do potencijalnih klijenata, jer je sve mnogo transparentnije. Ali kažu da nekoliko postova nedeljno nije dovoljno da biste ostali u igri, pored svih novih sadržaja koje vaši pratioci vide svaki put kad se uloguju. Oni najpopularniji postavljaju nekoliko postova dnevno, osim ako su javne ličnosti, koje su poznate i van društvenih mreža. U svakom slučaju, što kvalitetnije, to popularnije, sasvim ste u pravu. :)
Jos nemam instegram ali ako ga budem otvarao ovaj tekst ce mi mnogo pomoci.
Ukoliko želite da brzo stignete do bolje pozicije, onda platite instagram influenserima i imaćete munjevit rast posete. Na primer Baka Prase i slični njemu. Ukoliko želite prodor na medjunarodno tržište onda obratite se sestrama Kardašijan
Odlican tekst i korisni saveti, Instagram postaje sve popularniji, mladje generacije ga koriste i vise od Facebook-a, tako da je reklama na Instagramu odlicna opciija za povecanje uspeha u poslovanju.