Kako zaraditi na Youtube-u
Youtube je vrlo popularan kanal gde možete mnogo da naučite i dobro da se zabavite. Ali preko Youtube-a može isto tako i da se zaradi.
Pre nego što krenemo, jedna stvar mora biti jasna – nigde nema lake love, ni bogatstvo preko noći, pa tako ni ovde. Da bi ste postigli nešto voše morate se dobro pomučiti i mnogo raditi, kao ostalom svuda u digitalnom marketingu.
Pa da krenemo…
Princip je sledeći - ukoliko imate dobro pozicioniran i viralan video klip na Youtubu, sa dosta saobraćaja i posetioca, možete ga iznajmljivati, tako što ćete postaviti link ili baner nekom ko hoće da se promoviše na Youtubu i uopšte na Internetu.
Sada se sigurno pitate “A kako da nadjem nekog koji će da mi plati da ga reklamiram?” Odgovor je jednostavan - oni sami će vas naći.
Ništa jednostavnije. Potrebno je da imate posećen i viralan video klip.
A pa da. Ništa lakše zar ne? Da li je baš tako?
Milioni korisnika ove mreže žele baš to. Ali već smo rekli da nije baš tako lako i da je potreban kreativan napor sa vaše strane.
Dobra strana medalje je što to nije nemoguća misija.
Pod uslovom da imate dovoljno resursa:
Da budete drugačiji, kao ovaj ukrašeni far na automobilu. Ko se ne bi okrenuo da ga malo bolje pogleda, a onda da vidi ko vozi ovaj automobil?
Teško ćete naći takve osobe.
E baš takav video vam treba. Koji pleni i zadržava pažnju posetioca koji onda imaju razlog i želju da ga podele sa svojim prijateljima.
Pre nego što krenemo dalje potrebno je naglasiti da ukoliko se desi da uspete i dobijete ponudu da plasirate neki link na vašem videu, budite oprezni. Nemojte da prihvatate bilo koji link, potrebno je da on bude kvalitetan, sa dobrim CF i TF, DA i da bude verifikovan od strane Youtube-a. Da biste to lakše utvrdili možete da “skinete” besplatni plugin po imenu Pretty Link. On će vam pomoći da ne pogrešite.
Kao uostalom svuda u životu, ideja je najvažnija. Ali pretpostavljamo da vi imate dobru ideju, da ste kreativni i da znate da napravite dobar video. Ali potrebno je da ga dobro pozicionirate. Tu će vam pomoći sledeća stvar:
Pojavile su se neke glasine da je SEO mrtva stvar, da nema više takav značaj, itd, itd., ali mi vas uveravamo da on još uvek radi.
Treba razlikovati SEO za sajtove i SEO za video klipove. Najvažnija razlika je to da je lakše rangirati video od sajta. Razlog? Video klipovi već poseduju neki autoritet i ne postoji velika konkurentnost posebno u pojedinim nišama proizvoda.
Druga stvar je što se vrlo retko radi optimizacija videa, zbog neznanja ili lenjosti, i kao posledica takvog pristupa se gubi dosta saobraćaja iskazanog kroz broj pregleda i poseta.
Kada radite SEO za videa stavljajte svuda gde je potrebno tagove (oznake), meta tagove i kao i dobre opise (description). Ukoliko Youtube ne zna o čemu se radi u vašem video, on će ga dobro sakriti među milionima drugih video klipova. Zato morate dobro da mu objasnite o čemu se radi u vašem videu, a to se radi dobro odabranim tagovima, meta tagovima i opisima.
Uključite i long tail keywords tagove (fraze).
Youtube ima specifičan način prezentovanja videa koji su slični videu koji gledate (recommended video section). Ukoliko sum vam oznake dobre, bićete stalno u toj sekciji, tako da postoje dobre šanse da neko klikne i na vaš video klip.
I na kraju…
Sada vam je valjda jasno da je SEO i optimizacija videa vrlo važna i da ona čini prevagu i donosi rezultate.
Možete biti proaktivni, pa sami na Internetu nađete neki proizvod, softver, uslugu, itd, za koju mislite da ima dobar potencijal zarade i napravite video klip o nemu. Zatim kontaktirajte proizvođača i ponudite mu vaše usluge.
Novi proizvodi se pojavljuju svakog sata i tu leži šansa za ljude koji znaju da ih promovišu putem YouTube-a.
Da li se može zaraditti od YouTube servisa?
Naravno da može.
Google je to omogućio onima koji postignu i dostignu određene limite.
Ali vi bi trebalo da se prepoznajete u sledećim osobina, odnosno da ste:
Počnite da rangirate video klipove za druge i naplatite im to. Možete se dogovorite da radite na procent, ukoliko oni imaju 5 konverzija, jedna može da bude vaša.
Za neke biznise (rent a car usluge, medjunarodne sellibe i sl.) dovoljan je i jedan klik. A vi svakako možete nekoliko puta više. Naravno ukoliko se razumete u optimizaciju.
Verovatno nećete postati super bogataš, ali možete za početak zaraditi mali kapital koji vam može biti vetar u leđa za veće poduhvate na YuoTube servisu. Malo li je?
Naučite dobro engleski jezik. Ali toliko dobro da vam se neće smejati kada počnete da pravite video klipove. A onda domaća mašta, kreativnost, upornost, fino odabrana niša za arbajten i samo nebo je granica. Klipovi na srpskom će vam oduzeti vreme a zarada će biti statistička greška.
Kreativnost i detaljnost. Uz malo sportske srece to je mala formula za sve one koji bi da zarade preko YouTube servisa.
Ovo je na neki način drugačiji način da se zaradi na YouTube. Ali postalo je po malo i degunantno ko je sve viralan i zaradjuje na YT. Razni Yasserstaini, Mogio, Zoranahe i druge kreature koji zaglupljuju mlade i malo starije i šire gluposti treba da budu zabranjeni a ne široko prihvaćeni
Običan desktop računar ili malo bolji mobilni i mašta. I naravno svoj YouTube kanal. Koliko ste kreativni, istrajni, toliko uspešan i posećen YouTube kanal ćete imati. Ako ste baš, baš, da ne kažem extra, onda možda i nešto zaradite.
Ali, ovo je Srbija. Ako nemate nameru da budete dostupni i razumljivi celom svetu slaba vajda od svega toga.