Šta je Dropshipping?
-
Aug 28 2018
-
(PR) SrbijaSpace.rs
-
1
-
11018
E-commerce rešenja osvajaju Internet. Među njima posebno se pozicionirao i izdvojio dropshiping.
Danas se na Internetu može zaraditi na mnogo načina. Kao i u realnom \ivotu. Jedan moderan i yahtevan na;in se posebno iizdvojio. To je. Dropshipping. Zadržavamo engleski termin jer naši lingvisti nemajmu vremena da se bave ovim za njih španskim selima.
Pa šta je taj dropshiping?
Onako po naški dropshipping je virtuelno posredovanje u prodaji. Kao i u online kuovini roba se direktno šalje na kućne adrese kupaca. Novi način prodaje i zarade pri čemu se u lancu piojavljuju:
- posrednici koji mogu da značajno zarade,
- prodavci nemaju troškove reklame, promocije, logističke troškove, niti troškove iznajmljivanja magacina i transporta svoje robe,
- kupci su zadovoljni zbog toga što ne moraju sami (nemaju vremena, mogućnosti ili energije) da sami traže to što im je potrebno
Dropshipperi ili posrednici imaju svoje online shopove, nemaju nikakav fizički lager. Robu mogu da vide preko računara a ona može biti ko zna gde u svetu. E sad deluje lako, ali nije baš sve tako.
Posrednik, odnosno dropshipper, proizvode prezentuje kupcima na svom on-line prodavnici, sajtu ili platformi koja pogoduje vrsti robe koju prodaje. Oni imaju svoje sajtove i ništa više, ni magacine, ni kamione ni avione. Samo svoje marketinško znanje i veliku volju za ovu vrstu rada.
Iako postoji određena sličnost dropshipping-a sa affiliate marketingom, ipak je previše različitosti koju ćemo pokušatii da pojasnimo kroz naredni tekst.
Šta sve može da se prodaje preko Dropshipping-a
Dropshipping-om mogu da se prodaju razni proizvodi kao što su:
- odeća i obuća,
- nameštaj,
- posuđe
- elektronska oprema,
- kompjuteri,
- mobilni telefoni,
- televizori i ostala bela tehnika,
- kozmetika,
- ručni satovi,
- auto-delovi,
- paste za zube,
- turistička putovanja, bungalove, apartmane, restorane i sl.
- rasvetna tela, .
Kako ovo radi?
Odabere se neki proizvod za koji se misli da će imati prođu na tržištu i naruči se neka količina (najčešće u Kini gde je proizvodnja još uvek najeftinija). Zatim se ta roba nudi svojoj “publici”.
|
AliExpress je početak |
Kako odabrati pravi proizvod? To je pitanje od “million dolara”. Krene se polako Internetom (najbolje je koristiti AliExpress - deo Alibabe grupe gde proizvođači nude svoju robu) i imati veru u svoj instikt.
Za pakovanje i slanje na adrese kupaca zadužen je proizvođač (fabrika, robna kuća, drugi trgovac). Slanje robe je možda “ahilova peta” ovog biznisa. Dropshipper direktno ne kontroliše putovanje i slanje robe, tako da su moguće greške za koje on direktno nije kriv, ali mora da preuzme odgvornost i negativno utiče na reputaciju. A u ovom poslu je reputacija veoma važna.
Naredni (a može da bude i prvi) korak je otvaranje on-line prodavnice (e-shop). Najviše prodavnica se otvaraju na platform Shopify koja nudi razne pakete, ali za početnike je dovoljno 29 dolara mesečno. Druga popularna platforma za otvaranje prodavnice je Woocommerce (radi se o Wordpress-u koji ima Woocommerce dodatak) koji je jeftiniji, ali traži izvesno tehničko znanje god izrade i setovanja.
Dalje ide klasika u digitalnom marketingu: potrebno je na svoj sajt dovesti što je moguće više posetilaca i zainteresovati ih za vaš proizvod. Dropshipperi taj proizvod najčešće nisu ni videli ni dodirnuli, ali moraju da budu i više nego u ubedljivi u prezenzovanju istog.
Socijalne mreže u službi Dropshippinga.
Za prezenzaciju se koriste socijalne mreže i neki drugi kanali. Postoji dosta kanala koje posrednici mogu da koriste za dovođenje saobraćaja i reklamiranje svojih proizvoda.
- Facebook (najkorišćenija platforma za Dropshipping),
- Instagram (na Instagramu je moguće koristiti uluge tz influencera tj. uticajnih ljudi koji mogu da postave linkove na svojim nalozima prema vašim proizvodima. Naravno neka nadoknada je potrebna, od stotinjak evra za manje uticajne i poznate, pa do nekoliko stotina hiljada pa i miliona za one najuticajnije)
- Pinterest,
- Google +,
- Tumblr
- YouTube,
- blogovi, itd.
Dobre i loše strane dropshippinga
Dobre strane
- za početak nije potrebno mnogo kapitala. Pomaže i to što ne morate da platite nabavljenu robu dok ne izvršite prodaju.
- Lako se počinje – radi se od kuće, potreban je samo laptop, ne morate da imate kancelarije, magacine, kamione i druga dostavna vozila, radnike i sl.
- Fleksibilno vreme i lokacija – radite kada hoćete i gde hoćete, barem na početku. Kada se biznis zahukta moguće su i neprospavane noći. Ali to su već slatke muke.
- Niste vezani za jednu vrstu proizvoda. Ako ne primer LED sijalice ne idu, možete preći na mikrokamere
Mane:
Kao i svaka stvar, ni u dropshipping nije sve ružičasto. Postoje i prepreke:
- Mali profit – svi hoće da zarade i na tržištu postoji velika konkurencija droppshipera, tako da su profitne margine male. Konkurenciju pojačavaju i veliki igrači, već etablirane robne kuće i trgovci koji mogu da smanje cene do veoma niskog nivoa i tako “oteraju” male igrače.
- Problem sa pošiljakama – već smo pomenuli potencijalne probleme sa pošiljakama i kurirskim službama koje vi ne kontrolištete, alia morate da preuzmete odgovornost ukoliko pošiljke kasne ili uopšte ne stignu na pravu adresu
Zaključak
Kako će se posetioci dovesti i animirati da kupe dotični proizvod je srž marketinških veština koje dropshipper poseduje ili ne poseduje. Generalni savet početnicima je: našminkajte svoj sajt i on-line prodavnicu, odaberite proizvodnu nišu koja se traži, dobro odredite cene (nemojte biti previše alavi, nigde nema laka zarade, pa ni ovde) i najvažnije - nađite prave kupce, kupce koji su zainteresovani ili mogu da budu zainteresovani za vaše proizvode.
Poznavanje digitalnog marketinga i talenat za prodaju na Internetu su neophodni. Dosta ljudi je probalo ovo da radi, ali nije svako uspeo. Nemojte da vas to obeshrabri.
Autorski tekst: SrbijaSpace.rs
Dodajte komentar
Konačano jedan od korisnijih članaka na temu dropshipping-a. Nije to baš sve tako jednostavno kao što se kaže. U svakom slučaju ako i kada pokrenete ovakav vid biznisa on je nezamisliv bez jake softverske podrške.